Skip to content

מ"דידו ואניאס" ועד "אורפאוס האנגלי

ומהרקוויאם של ברוקנר והמיסה החגיגית הקטנה של רוסיני ועד קסם האינטימיות של המדריגל האיטלקי של אורלנדו די לאסו גיום דופאי וז'וסקין דה פרז, בפסטיבל אבו גוש שיחל ביום השלישי הקרוב יוכל הקהל ליהנות משפע מרתק של קונצרטים ולהתוודע לאורחים מרתקים מחו"ל ולמיטב המקהלות והאנסמבלים הווקאליים בארץ פסטיבל אבו גוש 3-5/10/23 מוזיאון רבין, תל אביב בעוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ומהרקוויאם של ברוקנר והמיסה החגיגית הקטנה של רוסיני ועד קסם האינטימיות של המדריגל האיטלקי של אורלנדו די לאסו גיום דופאי וז'וסקין דה פרז, בפסטיבל אבו גוש שיחל ביום השלישי הקרוב יוכל הקהל ליהנות משפע מרתק של קונצרטים ולהתוודע לאורחים מרתקים מחו"ל ולמיטב המקהלות והאנסמבלים הווקאליים בארץ

פסטיבל אבו גוש

3-5/10/23

מוזיאון רבין, תל אביב

בעוד שבוע ייפתח פסטיבל אבו גוש המתקיים במוזיאון רבין. את הפסטיבל תפתח מקהלת רמת גן בניצוח חנה צור שתשיר את הרקוויאם של ברוקנר בליווי רביעיית "דפנה" — הכנרים דרורית ואמנון פאלק, הוויולן יובל קמינקובסקי, הצ'לן יורם הלפרין ושלישיית נגני הטרומבון אלון סטולר, דוד ויזל, קזימיר רוטמלר.

מקהלת הקיבוץ הארצי בניצוח יובל בן עוזר תשיר את המיסה החגיגית הקטנה של רוסיני כאשר על ההפקה בפסטיבל ינצח אנדרס מוסטנון. בשירת המיסה ישתתפו הסופרן שקד סטרול, האלט ניצן אלון הטנור רון זילברשטיין  והבריטון עודד רייך.

מלונדון יגיע לפסטיבל החלילן הבין-לאומי אשלי סלומון שינגן מבחר ריקודים בליווי תזמורת בארוקדה. ביניהם ה"בדינרי" הידוע מתוך הסוויטה לחליל של באך. סולני בארוקדה, שלומית סיון בכינור ויזהר קרשון בצ'מבלו, יחברו לאשלי סולומון לביצוע הקונצ'רטו הברנדרבורגי החמישי. יעלה אביטל ואשלי סלומון בליווי יוכבד שוורץ על הצ'מבלו יעלו את "אורפאוס" ומגוון יצירות קאמריות של הנרי פרסל, הנדל, ג'ון דאולנד וויליאם קרופט.

הטנור הנודע מרקו ביזלי יעלה פרוטלות  ומדריגלים מחצר המלכות של המאה השש-עשרה כשילווה אותו פרנקו פבאן על הצ'מבלו.

את סיפור האהבה שנחרץ דינה בין דידו מלכת קרתגו לנסיך הטרויאני אניאס יעלו אנסמבל סיסיליה – שמונה זמרים סולנים בליווי תזמורת בארוקדה.

עיבוד מקורי של אומן כלי ההקשה תומר יריב ליצירתו הדרמטית של קרל אורף – כארמינה בוראנה יועלה בפסטיבל כאשר גילה בריל תנצח על מקהלת שחר ואנסמבל טרמולו.

דבורה בנסולי הצרפתייה תככב בקונצרט שיוקדש לשאנסונים הלוהטים של אדית פיאף ולנעימות הג'אז של אלה פיצג'רלד.

זמרת הסופרן דניאלה סקורקה תשיר את הקנטטה "מעולם לא ידע הוא צער" של יוהן סבסטיאן באך ושתי אריות של גאורג פרידריך הנדל: "ציפור מתוקה" לסופרן וחליל, ו"איזו תשוקה" לסופרן וויולה דה גמבה.

מופע חדש ליניב ד׳אור עם אנסמבל בארוקדה ואנסמבל נאיה, שבליבו שיתוף פעולה בין מוסיקאים בינלאומיים המתמחים בשילוב סגנונות בין מזרח למערב יהיה במופע "Alma, Vida y Corazon" המבוסס על טקסטים מהליטורגיקה היהודית וכולל פיוטים מסורתיים, ממורים בלאדינו ושירים מספרד ומדרום אמריקה.

ייחודי הוא אנסמבל תל אביב-ריו ובו מככב נגן הג'אז יוראי, ז'וקה – אמן הגרוב הברזילאי, סלעית שהוסיפה נגיעות מזרח תיכוניות ומרסלו יפרוט על גיטרה ‏בווירטואוזיות.

ואם בברזיל עסקינן – המנצחת הברזילאית מירנה הרצוג תעלה את מיסת הרועים של המלחין נונס גרסיה, ה"קרדו" המרשים מאת הקיסר פדרו הראשון, ובכיאנה ברזילראס מספר 5 מאת וילה-לובוס – הקל מוזמן לשיר את שיר הדייגים המפורסם מאת דוֹרִיבָאל קַאיִמִי, ולרקוד סמבה  עם הלונדו.

יהא זה פסטיבל עשיר ומגוון המיועד לשלל קהלים – פסטיבל סוכות במיטבו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן