Skip to content

השתמש בסטרואידים לניפוח שרירי הגוף ואושפז עם צהבת קשה ופגיעה בכבד

צעיר מאחד מכפרי הגליל השתמש בתרופות ובזריקות, אושפז שלוש פעמים במרכז הרפואי לגליל ולבסוף סיפר כי השתמש בכדוריים וזריקות כחלק מניפוח השרירים וחיטוב הגוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גבר בן 26 מאושפז במרכז הרפואי לגליל לאחר שהשתמש בסטרואידים אנאבוליים, כך נודע היום (רביעי) למגפון. על לי מה שנודע מדובר באישפוז השלישי של אותו מטופל בשל שימוש בחומרים לעיצוב הגוף וכי זהו המטופל השני תוך חודשיים המתאשפז במרכז הרפואי שבנהריה עקב שימוש בחומרים אלו.

המרכז הרפואי לגליל (צילון: רוני אלברט)

כחודשיים לאחר שהובא למרכז הרפואי לגליל בנהריה גבר בן 32, תושב הצפון, כשהוא במצב קשה, כתוצאה משימוש בסטרואידים אנאבוליים לשם ניפוח שרירים ועיצוב הגוף, הגיע למרכז הרפואי מטופל נוסף שנטל תרופות דומות. מדובר בגבר בן 26, תושב אחד הכפרים בגליל המערבי, שזהו אישפוזו השלישי במרכז הרפואי בחודשים האחרונים. אלא שכעת הוא הגיע במצב קשה, עם תסמינים של צהבת חמורה ופגיעה בכבד, הגבר אושפז במחלקה פנימית עם תסמינים של כאבי בטן, בחילות ומדדים קליניים המעידים על צהבת, שם הוא מטופל על ידי מומחה למחלות כבד, מנהל מחלקה פנימית א פרופ' נימר עאסי. במהלך תישאול ראשוני סיפר המטופל לרופאיו, כי הוא משתמש בתדירות גבוהה בסטרואידים, אותם קיבל הן באמצעות כדורים והן דרך זריקות.

מנהל פנימית א פרופ' נימר עאסי (צילום: רוני אלברט)

מבדיקות שנעשו לו התברר, כי הוא סובל מהפרעה באינזימי הכבד ומצהבת חריפה, שנגרמו כתוצאה משימוש באותן תרופות אסורות. פרופ' נימר עאסי: "המטופל הגיע עם מדדי צהבת גבוהים ובעיה בתיפקודי הכבד" וכי בכל מקרה "יש להשתמש אך ורק בתרופות חוקיות המאושרות ע"י משרד הבריאות"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן