Skip to content

חמישה בני אדם נעצרו בחשד שירקו על כמרים

במהלך תהלוכה בהובלת הרב נתן רוטמן אחיו של ח"כ שמחה רוטמן נעצרו החשודים לאחר שזוהו בסרטון וחלקם בעת מעשה. רוטמן בתגובה: "אחי (הצדיק) צעד היום בראש קבוצה של כאלף איש, וגם אני הקטן ביניהם, בתפילה ובסיבוב שערים. נאמרו שם דברי תורה, רקדו, התפללו ושרו".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה בני אדם, אחד מהם קטין, נעצרו הבוקר (רביעי) על ידי המשטרה בחשד שירקו אל נוצרים או כנסיות בעיר העתיקה בירושלים. מפקד מחוז ירושלים הנחה על הקמת צוות חקירה מיוחד לטיפול בתופעת היריקות וגילויי השנאה כלפי נוצרים בעיר העתיקה, ובמסגרתו ישולבו אמצעים טכנולוגיים גלויים וסמויים לאיתור חשודים במעשים, ותיבחן אפשרות להטיל עליהם קנסות או במקרים חמורים יותר — לפתוח בחקירה פלילית בחשד לפגיעה ברגשות דת.
העיתונאית ענבר טוויזר מערוץ 12 צייצה כי הרב נתן רוטמן, אחיו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, הוביל הבוקר 'סיבוב שערים' עם תלמידיו בעיר העתיקה בירושלים. במהלך הסיבוב המתפללים ירקו לעבר נוצרים בכנסייה. כוחות משטרה עצרו את אחד מהם, קטין, בחשד לעבירת תקיפה. רוטמן מיהר לצייץ בזעם: "ענבר טוויזר ואתר N12 אינם עסוקים בחדשות, אלא בדיבה ובשקרים. אחי (הצדיק) צעד היום בראש קבוצה של כאלף איש, וגם אני הקטן ביניהם, בתפילה ובסיבוב שערים. נאמרו שם דברי תורה, רקדו, התפללו ושרו.
אחד מהחשודים נעצר לאחר שזוהה בסרטון שפורסם ב"הארץ", וארבעת האחרים נתפסו הבוקר בשעת מעשה, בהם חשוד שירק אל עובד בכניסה לכנסייה. הם הועברו לחקירה במשטרת מרחב דוד. מלבד העצורים היום, מאז תחילת השנה פתחה המשטרה 16 תיקי חקירה בעקבות מעשי ונדליזם, אלימות או התנכלות לנוצרים ולמוסדות דת נוצריים; במסגרתם עוכבו 21 חשודים.

מעצר (צילום מסרטון של משטרת ישראל)

משטרת ישראל הודיעה בתגובה כי  "מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הנחה את מפקדי המחוזות לתת תשומת לב מיוחדת לאירועים בהם נרשמת פגיעה באזרחים או במבני ציבור ותפילה על רקע דתי , כל זאת בשל שורה של אירועים חריגים מהם עלה נושא הפגיעה בדת הנוצרית. המפכ״ל , שאף ביקר בחודשים האחרונים במספר כנסיות בירושלים וחיפה ושוחח מספר פעמים עם בכירי הדת הנוצרית בישראל , שיבח את העבודה המהירה של שוטרי מחוז ירושלים בשורת האירועים שהתרחשו נגד נוצרים ומבני דת נוצריים בעיר". לדברי שבתאי "כל אירוע של גילוי שנאה על רקע דתי הוא כתם שמקלקל את אווירת החגים המיוחדת ברחבי המדינה ובירושלים בפרט".
לעומתו התבטא אלישע ירד, דוברה לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך ופעיל ימין מוכר, וטען כי האשמה היא של דת הנצרות ולא של היהדות: "להפנות את הלחי השנייה לדת שטבחה בעם שלך במסעות רצח המוניים זה לא בדת שלנו, זה יותר קשור לדת הרצחנית ההיא", כתב בתגובה לסרטון שהתפרסם בהארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן