Skip to content

אמש במחול: "גרסת הבמאי" של להקת המחול הקיבוצית עוצמתית ומרגשת

רמי באר מסכם את שנות יצירתו בלהקת המחול הקיבוצית, במופע מתוחכם ומרשים לרגל חגיגות 50 שנות קיומה של הלהקה. לא להחמיץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רמי באר חוגג 50 שנות פעילות להקת המחול הקיבוצית, עם יצירת מופת המסכמת את כלל יצירותיו לאורך השנים. הוא קורא ליצירה "גרסת הבמאי", גרסה שלרוב נשארת על שולחן העריכה בתחום הקולנוע. זוהי הגרסה האותנטית שכולה יצירת הבמאי ובמקרה של באר, זוהי גרסתו ליצירותיו שלו.

גם ביצירה הנוכחית, בונה באר, פאזל תזזיתי המנסה להכיל את מלוא פאר יצירתו במהלך השנים, כך שמי שצפה במופעים לאורך השנים, יזהה במהרה תנועות מיצירות אחרות. מאחר וצפיתי לאחרונה ב"אסילום", מיד זיהיתי את צעדי ה"רוורס" מהיצירה, גם פה.

צילום: אייל הירש

היצירה נפתחת עם דבוקת רקדנים השרה לקהל I LOVE YOU. פתיחה ראויה ונכונה המתחילה בהודייה לקהל הנאמן והאוהב. בהמשך עולה דבוקה אחרת המדקלמת שורות משירו של דוד אבידן משירו "ריביירה": ה"ַקַּיִץ חַם הַקַּיִץ חַם,/שׁוּעָל שׁוֹטֶה חֲמוֹר חָכָם". השיר כולו עוסק בנושא תהליך הכתיבה והשורות שנכתבו הן מטאפורות לתהליך היצירה הכוריאוגרפית.

הלהקה הענקית עוברת מקטע אחד לאחר בשינויים קיצוניים במוזיקה, בתלבושות, בתפאורה הגאונית, בסולואים או קנונים. הכל נעשה בקצב מתמשך שלא מניח לצופה.

ואי אפשר שלא לשכוח שזו חגיגת יום הולדת. מידי פעם מבליחים חובשי כובעי ליצן וקישוטים, בלוני הספרה 50 ואפילו עוגת סלפסטיק המוטחת בפנים. אין חגיגה בלי עוגה…

התלבושות ראויות לציון מיוחד. הן מאופיינות במינימליזם מחד אך בניגודיות מצד שני, כמו למשל תחתונים לבנים וגופיה ועליהם ג'קט צבעוני שלעיתים יורד מהכתפיים ונקשר סביב המתניים.

התאורה שעיצב באר ליצירה היא גאונית, בעצם, בכל יצירה, עיצוב התאורה שלו גאונית. ספוטים בצבעים שונים, תאורות צד, החשכות חלקיות ועוד טכניקות רבות המייצרות אווירה הנדרשת לקטע המחול.

אם לסכם, המופע הזה שמסכם 50 שנים ללהקה, הוא חגיגה אחת עוצמתית ומקצועית של להקת המחול המובילה בארץ. הרקדנים שלה שנבחרים בפינצטה, עוברים הכשרות וחזרות המביאים אותם למקצועיות בינלאומית ובצדק.

צילום: שרה פלד

כוריאוגרפיה, עיצוב במה, תאורה ותלבושות : רמי באר
עיצוב פס קול: רמי באר, אייל דדון
טקסט: דויד אבידן – מתוך “ריביירה”
קריינות: נועם באר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן