Skip to content

נשיא ארה"ב ביידן בנאום תמיכה חסר תקדים בישראל

ביידן בנאום תמיכה דרמטי בישראל, תוך שליחת איום ברור לאיראן ולחיזבאללה מלהתערב במלחמה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נאומו של ביידן "יש רגעים שבהם רוע מזוקק מתרחש ותושבי ישראל עברו רגע כזה השבוע. ידיהם המגואלות בדם של חמאס. ארגון שכל מטרתו להרוג יהודים. יותר מ-1,000 אזרחים נרצחו, בהם לפחות 14 אזרחים אמריקנים. תיאורים הופכי קרביים של תינוקות נרצחים, צעירים בפסטיבל מוזיקה שנועד לחגוג שלום, נשים שנאנסו והוצעדו, הורים שניסו להשתיק ילדיהם כדי שלא יגלו אותם. ואלפי פצועים. הטראומות האלה אף פעם לא עוברות.

נשיא ארה"ב בנאום תמיכה דרמטי (צילום אדם שולץ הבית הלבן)
נשיא ארה"ב בנאום תמיכה דרמטי (צילום אדם שולץ הבית הלבן)

זה מתועב. הברוטליות של חמאס מזכירה את דאעש ברגעים הנוראיים ביותר, ברגע זה, עלינו להיות ברורים: אנו עומדים לצד ישראל! אנו עומדים לצד ישראל! נדאג שיהיה לישראל כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. אין שום צידוק לטרור. חמאס לא נלחם למען כבוד העם הפלסטיני אלא כדי להשמיד את מדינת ישראל. חמאס מציע רק טרור ושפיכות דמים בלי התחשבות במי שמשלם את המחיר".

"לישראל יש זכות וחובה להגיב להתקפות אלה. סיימתי עכשיו שיחה שלישית עם נתניהו ואמרתי לו שתגובתנו במקרים כאלה היא מהירה וחזקה. נוסיף לעמוד מאוחדים בתמיכה באנשי ישראל הנאבקים בטרור ובשנאה. אנו שולחים תחמושת וציוד לכיפת ברזל. נדאג לכך שלא יחסרו לישראל הציוד הנדרש כדי להגן על עצמה. כשהקונגרס ישוב נבקש מהם לממן את הצרכים האלה. זה לא עניין פוליטי אלא על ביטחון העולם וביטחון אמריקה".

בהתייחסו לשליחת נושאת המטוסים אמר "הגברנו את נוכחותנו הצבאית באזור כדי להגביר את ההרתעה שלנו. אנו מוכנים להעביר נכסים צבאיים נוספים אם צריך. לכל מי שחושב לנצל את המצב: אל תעשו זאת! הלב שלנו שבור אבל נחישותנו לא נפגעה. אנו נוקטים צעדים ברחבי אמריקה בהגברת נוכחות משטרתית ליד מוסדות יהודים ועובדים כדי לזהות כל איום אפשרי מבית".

בידן גם הזכיר את ביקורו הראשון בישראל לפני 50 שנה, אז סיפר גילתה לו ראש הממשלה גולדה מאיר מהו הנשק הסודי של ישראל  "פשוט העובדה שאין לנו מקום אחר בעולם ללכת אליו".

"זה רגע שבו אמריקה צריכה להתאחד ולהתאבל עם מי שאבל. אין מקום באמריקה לשנאה נגד יהודים, מוסלמים, כולם. אנו דוחים את הטרור, מגנים את השנאה כמו תמיד. זה מה שאמריקה מאמינה בו. במשך 75 שנים ישראל עמדה כערובה לביטחונם של ישראל בעולם. שלא יהיה שום ספק שארה"ב עומדת לצד ישראל ותדאג לכך שהמדינה היהודית תוכל להגן על עצמה היום, מחר ובכל עת. אנו לצד ישראל, שלא תטעו".

משך הנאום עמדו לצדו של ביידן מזכיר המדינה אנתוני בלינקן וסגנית הנשיא קמלה האריס שקשה היה שלא לראות שדמעות חונקות את גרונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן