Skip to content

הפגנה בקרייה – שחררו את החטופים ועכשיו

אביחי ברודץ, מניצולי כפר עזה, שאשתו ושלושת ילדיו נחטפו בשבת שעברה לרצועת עזה, הגיע אל מול הקריה בשלוש לפנות בוקר ודרש פעולה מיידית לשחרו משפחתו ולאלתר, במהירות הצטרפו אליו מאות בני משפחות חטופים ואחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל מגביר את התקיפות בעזה והודיע לתושבי צפון הרצועה כי יוכלו להתפנות דרומה בבטחה בין 10:00 ל-16:00. במקביל, נמשך ירי הרקטות היום מהעוטף ועד גוש דן, וכן נרשמו כמה תקריות בגבול לבנון. מאז תחילת המלחמה נהרגו כ-1,200 איש בשטח ישראל ו-2,215 ברצועת עזה. צה"ל תקף מחבלי חמאס ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה. כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר מחבלים של ארגון הטרור חמאס לאחר ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה. זוהתה פגיעה בחולייה.

צילום: ציפי מנשה

בתל אביב מתקיימת בשענה זו (שסת) הפגנה של משפחות החטופים מול משרדי הממשלה בקריה בתל אביב.  אביחי ברודץ, מניצולי כפר עזה, שאשתו ושלושת ילדיו נחטפו בשבת שעברה לרצועת עזה, הגיע אל מול הקריה בשלוש לפנות בוקר ודרש פעולה מיידית לשחרו משפחתו ולאלתר. "אני צריך שיחזירו אליי את המשפחה שלי", אמר, "הייתי רוצה שהמדינה תגיד – אביחי, עשינו טעות, עשינו פשלה, ואנחנו נעזור לך בכל דרך. לצערי זה לא מה שקורה".

אביחי ברודץ, מניצולי כפר עזה (צילום: ציפי מנשה)


יעל שני שחברתה נרצחה – הזעם והכאב (צילום: ציפי מנשה)

אם שבתה נחטפה (צילום: ציפי מנשה)

לקראת הצהרים הגיעו מאות מבני משפחות החטופים וחבריהם , ובצהריים כבר היו לצדו אלפי ישראלים. כשהצטברו שם אנשים רבים פינתה המשטרה את ברודץ ואותם אל הרחבה שממול לקריה, במדרכה של מתחם שרונה ברחוב קפלן. "עשיתי צבא ושירתי במילואים, אני אוהב את המדינה שלי", אמר בצהריים ברודץ. "אני לא כועס על אף אחד, אלא פשוט רוצה לשנות מדיניות – שהדבר הראשון יהיה לשחרר את הנשים והילדים, שאני חושב שאין מחלוקת לא בצד שלנו ולא בצד שלהם שזה הדבר הראשון שצריך לעשות. לא נראה לי שיש איזשהו גורם בעולם שרוצה להזיק לאמא וילדים". ברודץ סיפר כי נדהם מהתמיכה שלה זכה מאז הגיעו לקריה: "התחלתי עם הכלב שלי ואח שלי שהסיע אותי לפה. אם הייתי יכול לבכות הייתי בוכה עכשיו, אבל לא עיכלתי את כל מה שקרה. אני רוצה מישהו שיעזור לי לבכות ועוד לא מצאתי".  "לא הגיוני שהממשלה הזו שותקת ולא עושה כלום כשהבת שלי חטופה", בכתה אחת האמהות.

צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן