Skip to content

פרופ' אהוד גזית מונה למדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה

לפרופ' גזית כ-140 פרסומים מדעיים ומחקריו נחשבים פורצי דרך בתחום הננו-טכנולוגיה הביולוגית והכימית. גזית גם ממציא ומפתח של עשרות בקשות פטנט ועבודתו הובילה לפיתוח של תרופות הקשורות למחלות האלצהיימר, פרקינסון וסוכרת וכן לפיתוחים בתחום האנרגיה, החומרים והרפואה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפרופ' גזית כ-140 פרסומים מדעיים ומחקריו נחשבים פורצי דרך בתחום הננו-טכנולוגיה הביולוגית והכימית. גזית גם ממציא ומפתח של עשרות בקשות פטנט ועבודתו הובילה לפיתוח של תרופות הקשורות למחלות האלצהיימר, פרקינסון וסוכרת וכן לפיתוחים בתחום האנרגיה, החומרים והרפואה

מאת צבי זינגר 

פרופ' אהוד גזית מונה למדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה, כך הודיע היום שר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ. פרופ' גזית, מדען מוערך בתחום הננוטכנולוגיה ובעל שם עולמי, כיהן עד לאחרונה כסגן הנשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטת ת"א ויו"ר הדירקטוריון של חברת מסחור הידע של האוניברסיטה "רמות".

פרופ' גזית, יליד 1966, השלים את לימודי התואר הראשון בהצטיינות יתרה במסגרת התכנית האוניברסיטאית למצטיינים באוניברסיטת ת"א, ואת לימודי הדוקטורט בשנת 1997 במכון ויצמן, גם בהצטיינות הגבוהה ביותר. לאחר חזרתו מלימודי בתר-דוקטורט במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בשנת 2000 התמנה לחבר סגל בכיר במחלקה לביו-טכנולוגיה וביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת ת"א וכשש שנים לאחר מכן כבר קודם למינוי של פרופסור מן המניין. החל משנת 2008 הוא מופקד על הקתדרה לננו-ביולוגיה.

פרופ' אהוד גזית, המדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה (צילום: נח שחר)
פרופ' אהוד גזית, המדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה (צילום: נח שחר)

לפרופ' גזית כ-140 פרסומים מדעיים ומחקריו נחשבים פורצי דרך בתחום הננו-טכנולוגיה הביולוגית והכימית. מחקריו זכו לתהודה ולהכרה בין-לאומית נרחבת ועבודותיו מצוטטות בשיעור של כ-1,000 ציטוטים בשנה. גזית גם ממציא ומפתח של עשרות בקשות פטנט ועבודתו, שמוסחרה בהצלחה לחברות בארץ ובעולם, הובילה לפיתוח פרה-קליני של תרופות הקשורות למחלות האלצהיימר, פרקינסון וסוכרת וכן לפיתוחים ננו-טכנולוגיים בתחום האנרגיה, החומרים והרפואה.

פרופ' גזית הוא מדען עטור פרסים. בין הפרסים שקיבל לאורך השנים: פרס ג'ון פ. קנדי, אות ההצטיינות של המועצה להשכלה גבוהה, פרס לנדאו, מלגת דן דוד ופרס הצטיינות במחקר של המועצה המדעית של אוניברסיטת ת"א. ב-2008 נבחרה עבודתו על ידי איגוד המנהלים של טכנולוגיות אקדמיות לאחת ממאה ההמצאות הבולטות במעבר מהאקדמיה לעולם היישום. בשנת 2009 זכה בפרס  ע"ש שלמה הסטרין של האגודה הישראלית לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית למדען מצטיין מתחת לגיל 44.

לצד פעילותו האקדמית עסק פרופ' גזית גם בפעילות ציבורית ענפה. בין פעילותיו: חבר בוועדה המייעצת לשר הביטחון למחקר ופיתוח ביטחוני, חבר ועדת ההיגוי של תכנית ממשק – יישום מדע בממשל, חבר הוועד המנהל של אוניברסיטה בעם, חבר הוועדה האקדמית של המרכז הישראלי להעצמת האזרח, וחבר הוועדה המייעצת של פורום MIT  ליזמות. כמו כן, כיהן כחבר בוועדות ופורומים של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והמועצה הלאומית למחקר ופיתוח של משרד המדע והטכנולוגיה.

שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בירך על המינוי ואמר: "אנו שמחים לגייס לשורותינו מדען מהמעלה הראשונה, המעורה היטב בקהילה האקדמית ובממשק שבין המחקר האקדמי ויישומו. פרופ' גזית ימשיך לקדם ולמנף את ההשקעה המתמשכת של המשרד במחקר ובפיתוח ויהיה חלק מקביעת סדר היום המדעי בישראל".

פרופ' גזית הודה היום על המינוי ואמר: "אני רואה זכות גדולה בשליחות הציבורית שהוטלה עליי. אתרום מניסיוני ומרצי למען המדע והטכנולוגיה הישראליים. לצד הפעילות המרכזית לקידום מעמדה המוביל של ישראל במחקר ופיתוח וביסוסה כמעצמה טכנולוגית, אני רואה חשיבות רבה גם בקשר בין עולם המדע והקהילה והנגשת הידע המדעי לכלל הציבור".

פרופ' גזית יחליף בתפקידו את המדען הראשי היוצא, פרופ' דני ויס, שסיים את שנת השבתון שלו וחזר למחקריו בטכניון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן