Skip to content

הצימרים גם רוצים לארח מפונים, משרד התיירות לא מאפשר

מכתב בהול נשלח אתמול לשר התיירות, חיים כץ בדרישה להכניס את הצימרים במרחב הכפרי להסדרי הפינוי הממשלתיים. שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי: "יש עדיין מחסור במתקני קליטה, יש תושבים שנמצאים בטווח האיום. עלינו לדאוג לכולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול בערב (ד') שלח מרכז השלטון האזורי יחד עם ראשי מועצות מכל הארץ הנמצאים במרחב הכפרי מכתב דחוף לשר התיירות ולמנכ"ל המשרד בבקשה להתאים את ההסדר הקיים למרחב הכפרי במיידי, לטובת הנקלטים ולטובת עסקי התיירות הנמצאים היום בקריסה ולשלב את הצימרים ויחידות האירוח בהסדר. המכתב מפרט, בין היתר, את היתרונות הגדולים של המרחב הכפרי לחוסן הנפשי של המפונים בשל "אופי המתקנים המאפשר יצירת שגרה הדומה לנורמה המוכרת להם, המרחבים פתוחים, הטבע הסמוך, תחושת עצמאות ושליטה שהוא מספק (כביסה ובישול עצמאי), מענה קהילתי תומך ומכיל, פעולות הפוגה במרחב הפתוח, סדנאות אמנות ועוד".

הופעה בפני מפונים במצפה רמון (צילום רותי ביטון)
הופעה בפני מפונים במצפה רמון (צילום רותי ביטון)

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים: ״יש עדיין מחסור במתקני קליטה, ויש לנו תושבים שבתוך טווח האיום אך אינם בהגדרה של הפינוי עד 7 ק"מ. הם נמצאים 7-20 ק"מ, מרביתם ללא ממ״ד ועלינו לדאוג לכולם. נכון להיום, ישנן מאות יחידות אירוח שלא נכנסות להגדרת "מתקני אכסון" ו"מלונות" שנכללים בנוהלי הפינוי וההפוגה הקיימים. זאת למרות שאלה מאפשרים קליטה מיטבית לאלפי מפונים ומספקים תנאי מחיה עדיפים באופן משמעותי ממלונות עירוניים, בטח לאורך זמן. מישהו צריך לתת את הדעת גם למתפנים ביישובים של 7-20 ק״מ, שגם הם חשים מאוימים וסובלים מחרדות".

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב ויו"ר תיירות הר הנגב, שהינו מיוזמי המכתב הגיב הבוקר למצב ואמר: ״אני ממליץ למשרד התיירות להגיע כבר לשטח ולראות מה קורה פה. בשלושה שבועות האחרונים קלטנו במרחב הר הנגב כ-10,000 מפונים מיישובי העוטף ועד אשקלון. קהילות שלמות שנרתמו, אנשי תיירות שנותנים מעצמם מעל ומעבר – מארחים בצימרים ומקומות הלינה הקטנים, עושים פעילויות הפגה, טיפולים לנפש, דואגים לאוכל – וכל זה ללא עלות למפונים, בהמון אהבה ועל חשבון התיירנים שיש להם אפס הכנסות בתקופה הזו. לא יכול להיות שביס״ש שדה בוקר שקלט פה ניצולים מהשעות הראשונות לא ייכנס לשיפוי ויעמוד עכשיו בפני אתגרים תקציביים להמשך. וגם העתיד לא נראה מבטיח. אף גורם של משרד התיירות עוד לא הגיע אלינו, אני מחכה. יש להם עוד זמן לתקן״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן