Skip to content

קיבוץ כפר עזה היום – סיור מלחמה

אומרים כשהתותחים רועמים המוזות שותקות. צלם מגפון הגיע היום לתעד מה שנותר מהקיבוץ החמים והשקט שעבר מתקפה בידי מפלצות. הצילומים מספרים את כל הסיפור. הקשיבו לעורך דין רפאל סדון שביתה של בתו נשרף כליל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלחמה – צה"ל מתקדם בעזה, שני חיילים נהרגו בקרב בצפון הרצועה מפגיעת טיל נ.ט. סמ״ר רועי וולף (Roei Wolf) בן 20, מרמת גן, לוחם בסיירת גבעתי, וסמ״ר לביא ליפשיץ (Lavi Lipshitz) בן 20, ממודיעין- מכבים- רעות, לוחם בסיירת גבעתי. יהי זכרם ברוך. בנוסף, באירוע הזה נפצעו שני לוחמי צה״ל מסיירת גבעתי באורח קשה ומשפחות הלוחמים עודכנו. שר הביטחון יואב גלנט, ביקר בבסיס פלמחים ונפגש עם לוחמי צוות אוויר, לוחמי יחידת ״זיק״ של חיל התותחנים ולוחמי היחידות המיוחדות ״שלדג״ ו-669.

מימין רועי וולף ז"ל ומשמאל לביא – לפשיץ ז"ל (צילומים באדיבות דובר צה"ל)

בשטחים הכבושים המתנחלים מנצלים את המצב ופוגעים בפלסטינים. 30 ארגוני זכויות אדם וחברה אזרחית בישראל יצאו היום בקריאה בהולה לקהילה הבינלאומית: עצרו את הטרנספר בגדה המערבית בפניה לקהילה הם מסבירים כי בשלושת השבועות האחרונים, מאז מתקפת האימה של חמאס ב-7 באוקטובר, מתנחלים מנצלים את חוסר תשומת הלב הציבורית לגדה המערבית, כמו גם את אווירת הזעם הכללית נגד הפלסטינים, כדי להסלים את המתקפות האלימות שלהם שמטרתן ביצוע טרנספר לקהילות פלסטיניות בשטחי סי. מאז פרוץ הלחימה לפחות 13 קהילות רועים נעקרו מאדמתן. אם לא יינקטו צעדים מידיים קהילות נוספות הנמצאות בסכנת גירוש יאלצו להימלט על נפשן. אתמול נרצח בלאל מוחמד סאלח מהכפר אס-סאוויה שמדרום לשכם בעת שטיפל בעצי הזית שלו. הוא היה הפלסטיני השביעי שנרצח על ידי מתנחלים מאז פרוץ המלחמה הנוכחית. אבל, אנו במלחמה והציבור עסוק כולו באווירה הקשה.
בתקשורת המצרית מדווחים כי החל ממחר  – יפתח מעבר רפיח לפינוי פצועים פלסטינים מהרצועה למצרים, לצורך טיפול רפואי.
בצפון צה"ל חיסל חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט מגבול לבנון; הותקפו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. כוחות צה"ל חיסלו מוקדם יותר היום (שלישי) חוליה שניסתה לשגר טילי נ״ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כמו כן, צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה לבנון, בתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום משטח לבנון.

החטופים עדיין בעזה והקיבוץ מספר גם היום את הזוועה שאירעה שם

אבל, החטופים עדיין בעזה ואני לא מסוגל לחשוב מה עובר עליהם, ביניהם תינוק בן 9 חודשים, זוועה. ובתוך הזוועה הזו נכנסתי היום (שלישי)לקיבוץ כפר עזה . שלוש שעות הסתובבתי שם, נכנס לבתים הרוסים ושרופים, הולך בשבילים ומנסה לתעד צילומית את סיפורים של אנשי הקיבוץ שהגיעו היום לאסוף כמה חפצים שיקרים להם ואת השאר הם משאירים מאחור בבית שעד לפני זמן לא רב היה שוקק חיים עם משפחה וילדים ששיחקו, בית שליו וחמים שעכשיו הוא מספר סיפור אחר, מפלצתי.


עורך דין רפאל סדון ליד ביתה השרוף של בתו (צילום: בן כהן)

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

מעבר לצבא שנמצא בכל פינה עם מוטיבציה שלא פגשתי מזה שנים יש פה גם  מתנדבים שעושים פה עבודת קודש. פגשתי פה גם את החברים של אחים לנשק, חמ"ל אזרחי שעוברים בית בית ( כאלה שלא נשרפו ) ומסדרים ומנקים, צילמתי תיעוד של בחורה צעירה ליד ביתה השרוף ואת אביה שגר בשדרות, כצלם עיתונאי אודה, קשה להעביר בצילומים את שאירע שם. אבל הנה כמה תמונות שאולי יעבירו בכם את התחושה של הטבח שהיה פה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן