Skip to content

צועדים להחזרת החטופים

צעדת זעקת משפחות החטופים יצאה היום לדרך מכיכר החטופים בת"א ללשכת ראש הממשלה בירושלים. מירב גונן לשם, אמא של רומי: "אנחנו יוצאים לצעדה כי לנו נמאס, כי לא קיבלנו תשובות. מזמינים את כולם לבוא איתנו".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בני משפחות החטופים החלו היום בצעדה שיצאה לדרה מכיכר החטופים בת"א ללשכת ראש הממשלה בירושלים כדי לזעוק את זעקתם לשחרור מיידי של יקיריהם. בארוע נפתח בדקת דומייה לזכר רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה לרצועת עזה ונרצחה בידי חמאס. ולאחריו נתנו נציגי המשפחות הצהרה לתקשורת.

בני משפחות החטופים יוצאים לצעידה (צילום דן בר דוב)
בני משפחות החטופים יוצאים לצעידה (צילום דן בר דוב)
יובל הרן ששבעה מבני משפחתו נחטפו ואביו נרצח (צילום דן בר דוב)
יובל הרן ששבעה מבני משפחתו נחטפו ואביו נרצח (צילום דן בר דוב)

יובל הרן מבארי יוזם הצעדה ששבעה  מבני משפחתו נחטפו אמר: "כל החיים שלי הייתה לי אמונה שהקיבוץ הוא מקום בטוח ושקט. לפני 39 יום החלום הזה נשבר. שבעה מבני המשפחה שלי בעזה, אבא שלי נרצח. לחטופים בעזה אין זמן. הרעיון לצעדה נוצר כדי להגיע למקבלי ההחלטות ולשמוע מהם איך החטופים עדיין לא בבית? כל משפחות החטופים קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אליהם ולהגיע ביחד לירושלים. איך 39 ילדים, סבים וסבתות עדיין שם? חייבים להחזיר אותם מהר".

שלי שם טוב שבנה עומרי נחטף (צילום דן בר דוב)
שלי שם טוב שבנה עומרי נחטף (צילום דן בר דוב)

שלי שם טוב, שבנה עומר נחטף מפסטיבל המוסיקה אמרה: "39 ימים שאני לא יודעת מה קרה לבן שלי, אם ראה את השמש או אם מכים אותו. אני לא יכולה לעשות כלום עבור הילד שלי. אני לא יודעת אם הוא מצליח לנשום ללא התרופות שלו. 39 ימים של שחור, אין יום ואין לילה".

מירב גונן לשם, אמא של רומי גונן: "אנחנו יוצאים לצעדה כי לנו נמאס, כי לא קיבלנו תשובות. 39 יום שאנחנו עומדים פה בשמש בביטחון בתל אביב, והם נמצאים שם בעזה. אנחנו לא יודעים איפה הם. היינו שמחים שהצעדה תסתיים היום על ידי זה שהקבינט יבוא לדבר איתנו. אנחנו רוצים פתרון לכל המשפחות יחד. איך אין עסקה? זה לא יעלה על הדעת. הדרישה היא לשחרור את כל החטופים כולם. מזמינים את כולם לבוא איתנו".

שלי שם טוב שבנה עומרי נחטף (צילום דן בר דוב)
צועדים לירושלים  (צילום דן בר דוב)

לדברי המארגנים "המסע שלנו קריטי להפעלת לחץ משמעותי על נבחרי הציבור, יושבי הקבינט ורוה"מ בפרט. זוהי עליית מדרגה משמעותית בדרישה שלנו להחזרת כל החטופים ועכשיו!  ככל שנהיה רבים יותר כך נפעיל לחץ והד תקשורתי משמעותיים יותר"

רוצים תשובות מהקבינט (צילום דן בר דוב)
רוצים תשובות מהקבינט (צילום דן בר דוב)
יורקדים לאיילון (צילום דן בר דוב)
יורדים לאיילון (צילום דן בר דוב)

הצעדה שהחלה היום מתוכננת להימשך עד שבת. המשפחות מבקשות מהציבור להצטרף לנקודות המפגש עד לשכת ראש הממשלה בירושלים.

בני המשפחות מזמינים את אזרחי ישראל להצטרף אליהם לצעדה או לחלק ממנה מסלול הצעדה: יום שלישי | ככר החטופים  עד באר יעקב, יום רביעי | 15/11 | באר יעקב עד קיבוץ גזר, יום חמישי | 16/11 | קיבוץ גזר עד צומת לטרון , יום שישי | 17/11 | צומת לטרון עד מעלה החמישה שם תערך ארוחת שישי משותפת  וביום שבת | 18/11 | מעלה החמישה עד משרד רוה"מ בירושלי שם תערך עצרת משפחות בגן הורדים

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן