Skip to content

נתניהו ממשיך לסרב לקחת אחריות וממשיך להרעיל את הציבור

יאיר לפיד מגנה את נתניהו שהורה לראש לשכתו לאסוף מסמכי החלטות ממשלה מהעבר כולל חומר של הקצרניות. נתניהו מכחיש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד 239 חטופים עדיין מצויים בעזה תחת שלטון ארגון הטרור חמאס, ממשיך ראש ממשלת ישראל לסרב לקחת אחריות, כמו גם לענות ישירות לתקשורת הישראלית. בתוך כך פרסם היום 'הארץ' כי בנוגע לאיסוף הפרוטוקולים של החלטות משלות העבר כולל תקצירי קצרניות, ממשיך ראש הממשלה לבצר את מעמדו ליום שאחרי המלחמה, על ידי לשכת ראש הממשלה. בהקשר לכך פנה היום (שני) עו״ד גיל לימון המשנה ליועמ״שית לראש המל״ל צחי הנגבי בדרישה לאסוף את כל המסמכים המסווגים שנאספו לאחרונה  על ידי ראש הסגל של נתניהו צחי ברוורמן, שחשף בשבוע שעבר שברוורמן אוסף פרוטוקולים של דיוני קבינט משנים קודמות, לכאורה בניגוד לנהלים. יו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה יאיר לפיד צייץ בהקשר לכך ואמר ש"ראש הממשלה נתניהו צריך להפסיק את הניסיונות להסיר אחריות מעצמו. אם הוא רוצה שלא נעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, שלא יישב ב-CNN וישווה את עצמו לרוזוולט. רוזוולט לא העביר מזוודות כסף לגנרל ימאמוטו ולא חיזק את היפנים במשך 13 שנה בגלל מדינויות שגויה וכושלת שהובילה לאסון". נתניהו מצידו הגיב ואען בי מדובר בשקר מופרך מיסודו.

צילום מהפגנת משפחות החטופים (צילום: ציפי מנשה)

התגובה לא איחרה להגיע גם מצד המתנחלים שרואים במצב הנוכחי כקרש להרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית. ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון הגיב הערב לדבריו של לפיד: "במקום לידום בעת הזו ולהרכין את ראשו על מחדליו המדיניים והפוליטיים הקיצוניים שהובילו לפגיעה קשה בביטחון ישראל במהלך כהונותיו כשר  החוץ וראש הממשלה הגרוע בתולדות ישראל- מחדלים שעם ישראל כולו משלם עליהם עד היום בריבית מדינית קצוצה- בעוז חוצפתו ובחוסר מודעות אישית מופגנת, בוחר מר לפיד להמשיך בדברי הרהב הפופוליסטיים וחסרי השחר שלו". נתניהו התראיין אמש לרשת ה  CNN והתייחס לימים הסוערים העוברים על המדינה על רקע הרפורמה במערכת המשפט. נתניהו הדגיש בפני רשת הטלוויזיה האמריקאית, כי "ישראל תישאר דמוקרטיה איתנה". כמו כן, ציין כי "המחאות הן סימן לחוסן הדיון הציבורי, בזמן שאני פועל להגיע לקונצנזוס רכב ככל האפשר", הוא ממשיך להאשים את המחאה בהקשר לטבח הנוראי ב- 07 לאוקטובר. אין ספק כי נתניהו ממשיך לעסוק בתרעלה ובכחש שיוציאו אותו מכל אחריות וייצבו אותו כמנהיג שייצב את המצב הביטחוני בישראל.

בתוך כך מטה משפחות החטופים הגיש לצלב האדום דו"ח על מצבן הבריאותי של החטופות ברצועת עזה, ומזהיר כי נשקפות להן סכנות בריאותיות ונפשיות בשבי. הדו"ח, שחיבר פרופ' חגי לוין מהמטה, מפרט את מצבן הבריאותי של חלק מהנשים שנחטפו ומדגיש כי הן זקוקות לטיפול רפואי מיידי – הן בשל מחלות ובעיות בריאותיות שמהן הן סובלות והן בשל פציעות שנגרמו להן בעת החטיפה, לרבות אונס ופגיעות מיניות. לפי מטה מתאם השבויים מטעם ראש הממשלה, מתוך 239 חטופים יש 85 נשים, נערות וילדות.
"נשים שנפצעו במהלך אירוע החטיפה האכזרי סובלות מפציעות פיזיות כגון פצעי ירי ופצעים פתוחים, כפי שניתן לראות בתיעוד מהסרטים המצולמים המופצים ברשתות החברתיות", נכתב בדו"ח. לוין ומור הרשקוביץ', מנתחת נתונים במטה שהיתה שותפה לחיבור הדו"ח, מתריעים עוד כי היעדר טיפול מיידי מתאים בפציעות "עלול להביא לנזקים בלתי הפיכים בגפיים ובעמוד השדרה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן