Skip to content

עשרות אלפים הפגינו בקפלן: להשיב את החטופים עכשיו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בהצהרה כי יש שמועות לא מבוססות רבות בנוגע לעסקת חטופים, וכי רבים מהפרסומים אינם נכונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפים השתתפו הערב (שבת) בהפגנת ענק הקוראת להשבת החטופים המצויים בשבי ארגון הטרור – חמאס. נציגי משפחות של חטופים בעזה נפגשו עם השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, במטה המשפחות שמחוץ לקריה, זמן קצר אחרי שחזרו מהעצרת שקיימו מול משרד ראש הממשלה בירושלים. כשעה לאחר הפגישה החלה העצרת להשבת החטופים בכיכר החטופים בתל אביב. אל הצועדים למען החזרת החטופים הצטרפו גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ורעייתו ליהיא.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


העיתונאי אלמוג בוקר בהפגנה (צילום: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בהצהרה כי יש שמועות לא מבוססות רבות בנוגע לעסקת חטופים, וכי רבים מהפרסומים אינם נכונים. "אני רוצה להבהיר – עד לרגע זה לא הייתה עסקה, אבל אני רוצה להבטיח – כשיהיה לנו מה לומר, נדווח לכם על כך", אמר למשפחות החטופים. על צעדת המשפחות לירושלים אמר: "אני צועד איתכם. יקיריכם בליבנו ולנגד עינינו כל הזמן". מקור ערבי המקורב לחמאס פרסם הערב תנאי עסקה לשחרור חטופים ולפיה:  87 חטופים  מהן: 53 אימהות וילדים  34 חטופים זרים, בתמורה: 5 ימי הפוגה בלחימה שחרור של אסירות, ילדים ואסירים ביטחוניים, כמות דלק מוגדלת לרצועה. כשנתניהו נשאל אם הייתה הצעה רצינית לעסקה לשחרור חטופים שהוא עצמו החליט למנוע, ואם עמדתו היא שיש להתעקש על שחרור כל החטופים או להתפשר על המספר שחמאס מוכן לשחרר. השיב ראש הממשלה שלא הייתה הצעה או עסקה על הפרק, ושהוא אינו יכול להרחיב בעניין: "אנחנו רוצים להשיב את כל החטופים, ועושים את המאמץ המרבי להביא כמה שיותר מהם, גם אם זה ייעשה בשלבים. קיבלנו (שרי קבינט המלחמה) החלטה משותפת, פה אחד".

מפגיני הימין (צילום: ציפי מנשה)

מול האלפים התייצבה קבוצת ימניים שהחליטו כי כל המפגינים הנם שמאל. המשטרה חצצה בינם לבין המפגינים. מוקדם יותר צעדו כ-25 אלף איש על כביש 1 ועד למשרד ראש הממשלה וקראו להשבה מיידית של החטופים מרצועת עזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן