Skip to content

נמשכים הדיונים בתיקי האלפים של נתניהו

בעקבות חידוש פעילות בתי המשפט, הדיון במשפטו הפלילי של ראש הממשלה נמשך החל מהיום. נאמנו השר דודי אמסלם תוקף בזעם: "מה שהכי חשוב עכשיו זה לחדש את משפט נתניהו, ולהעסיק את ראש ממשלת ישראל בעדויות המופרכות ובזוטות ההזויות...זה ממש לא סובל דיחוי. חרפה שאין כדוגמתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדיונים בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחדשו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר לאחר הפסקה של כחודשיים וחצי בגלל המלחמה, בה בתי המשפט פעלו במתכונת חירום עבור דיונים דחופים בלבד. על דוכן העדים צפויים לעלות ערן בוחניק ודותן מליחי, שני חוקרים מיחידת לה"ב 433 במשטרה. אליהם צפוי להצטרף ליאור שפיץ, חוקר מרשות ניירות הערך. הדיון האחרון בתיק התקיים ב–20 בספטמבר, ולאחר מכן יצא בית המשפט לפגרת חגים שהתארכה. בעקבות מתקפת חמאס ב–7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיה, בתי המשפט עברו למתכונת חירום, שבמהלכה נערכו רק דיונים דחופים. מאחר ודיוני ההוכחות בתיקי האלפים אינם נחשבים לכאלה, המשפט הוקפא.
בחודש יוני, האחרון המליצו לפרקליטות שלושת השופטים בהרכב שדן בתיקי האלפים — רבקה פרידמן-פלדמן, משה ברעם ועודד שחם, לחזור בה מסעיף השוחד בתיק 4000. על אף ההמלצה החריגה והמוזרה, הפרקליטות סירבה לחזור בה מסעיף השוחד והחליטה להמשיך בניהול התיק כרגיל. בחודש ספטמבר, התחדשו הדיונים ובהם, נשמעו בין היתר עדויותיהם של ינון מגל, לשעבר העורך הראשי של אתר וואלה, ושל אבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר. בימים הקרובים צפויים להעיד שורת חוקרים מצוותי החקירה של תיק 4000: ערן בוחניק ודותן מליחי מלהב 433 וליאור שפיץ, חוקר הרשות לניירות ערך. פעילות בתי המשפט, חודשה וכך גם ההליך נגד נתניהו, בעקבות צו שחתם שר המשפטים יריב לוין. דוברו של נתניהו, עופר גולן, אישר כבר בסוף השבוע שעבר כי הדיון צפוי להתקיים.

נתניהו בבית המשפט – ארכיון (צילום פול: עמית שאבי)

בתוך כך השר הנוסף במשרד המשפטים, דודי אמסלם, מצא לנכון למתוח ביקורת על חידושו של המשפט, וציי.ב-X (טוויטר): מלחמה?, חטופים?, מפונים?, כלכלה?, לא ולא…מה שהכי חשוב עכשיו זה לחדש את משפט נתניהו, ולהעסיק את ראש ממשלת ישראל בעדויות המופרכות ובזוטות ההזויות. כן כן, קראתם נכון- זה ממש לא סובל דיחוי. חרפה שאין כדוגמתה!". "דחיית חידוש ניהול המשפט הינה אינטרס לאומי…אין ולא יכול להיות ספק: למען מדינת ישראל ואזרחיה – ראש הממשלה צריך להיות פנוי כל כולו לניהול המלחמה. בלי הסחות דעת ובלי נדנודים ואילוצים העלולים לחייבו להתייעץ עם עורכי דין וגורמים אחרים", צייץ בזעם עיתונאי הבית של נתניהו.

בפני איזה אישומים עומד נתניהו?

תיק 1000 (פרשת המתנות): נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס): התיק עוסק בשיחות שהתקיימו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. במהלכן, השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה דאז בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון – "ישראל היום". בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!): התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה, העוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ', שמואשם לצד רעייתו איריס במתן שוחד, להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן