Skip to content

טויוטה, מחברת רכב לחברת ניידות

ב- 2024 תשיק יוניון מוטורס 4 דגמים: לנדקרוזר, פרואייס מקס, קאמרי ו - SUV-B חשמלי; תרחיב את סדרת הרכבים החשמליים שלה - צפויה להשיק בישראל 6 רכבים חשמליים בשנתיים הקרובות. כחלק מהרחבת פעילותה של יוניון בתחום הניידות, הציגו מנהלים בקבוצה את פעילויות RYDE, TOYOTA SHAREו EV-EDGE- שרשמו צמיחה משמעותית בשנה החולפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, מסכמת היום (א') את השנה החולפת וחושפת תובנות ותוכניות לקראת השנה הקרובה, בה תשיק מספר רב של דגמים, כולל רכבים חדשים לחלוטין שיצטרפו לקו המוצרים הרחב והמגוון של החברה בישראל.

טויוטה CHR החדשה (צילום דן בר דוב)
טויוטה CHR החדשה (צילום דן בר דוב)

רן דנאי, סגן יו"ר קבוצת יוניון: "השנה האצנו מאד את פעילות הניידות והתחבורה של יוניון. החזון הגלובלי של טויוטה, להפוך מיצרנית רכב לחברה ניידות, מיושם בישראל באופן מתקדם וחלוצי. בכוונתנו להרחיב עוד יותר את סל הפתרונות שלנו ולתת מענה מיטבי לביקוש ההולך וגובר שאנו מזהים בקרב חברות ואנשים לקבלת מענה כולל לצרכי הניידות והתחבורה שלהם באופן יעיל, חסכוני ופשוט תחת קורת גג אחת"

איתי חיון לוין סמנכ"ל המכירות והמוצר של טויוטה ציין כי "בשנת 2023 מומש במלואו היעד האסטרטגי של טויוטה "בטיחות מעל הכל" עם הטמעה של מערכות בטיחות אוטונומיות מובנות ב- 100% מגרסאות המוצר המשווקות בארץ, מרכבים קלים ועד מסחריים וזו עבורנו גאווה גדולה."

שלוש השקות משמעותיות היו לחברה : ברבעון הראשון טויוטה קורולה סדאן, הדור ה-12 של הקורולה המוביל כיום את הסגמנט עם מכירות של 62 אלף יחידות מאז השקתו. המשפחתית שלא מפסיקה להתחדש קיבלה ב-2023 הנעה היברידית מחוזקת עם מערכת היברידית דור 5 ושיפור בכ"ס מ-122 ל- 140, מערכת בטיחות  TSS 3.0, עדכוני OTA וסביבת נהג מחודשת.

השקה חשובה נוספת הייתה של רכב השטח האייקוני היילקס GR ספורט, אשר מאז שהוצג לראשונה מוביל את קטגוריית הפיק אפ. על פי נתוני משרד התחבורה כ- 90% מהכלים שעלו על הכביש ב-20 השנים האחרונות עדיין פעילים.

ועכשיו השקת C-HR TOYOTA החדש, הדגם פורץ הדרך של טויוטה שחיבר את המותג לקהל המייחס חשיבות לסגנון, לייפסטייל ואיכות יוצאת דופן. הדור השני של ה- C-HR מציע חוויית נהיגה, בטוחה ושקטה הודות לטכנולוגיות חדשניות ושדרוג מקיף של דינמיקת הרכב. הטכנולוגיה ההיברידית דור 5 מעניקה יותר כח למנועים היברידיים בנפח 1.8 ו-2.0 ליטר. מעבר להיותו בעל צריכת הדלק מהמובילות בקטגוריה, ה-CHR  החדש שם דגש חזק מאי פעם על ייצור אקולוגי ומפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלו באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים חדשים.

טויוטה CHR החדשה (צילום דן בר דוב)
טויוטה CHR החדשה (צילום דן בר דוב)

בשנה הקרובה צפויה יוניון לבצע מספר השקות, כולל שני דגמים חדשים לגמרי של החברה.

רכב השטח האגדי, טויוטה לנדקרוזר יגיע לישראל במחצית השנייה של השנה בדגם חדש לחלוטין לאחר 14 שנה השומר על ה – DNA הייחודי וחזרה לשורשים עם מראה מרובע וקשוח. דגם חדש לחלוטין שיגיע לישראל הוא ה PROACE MAX, וזאת כחלק מהרחבת קו הרכבים המסחריים של טויוטה  הנמצא בצמיחה נאה בשנים האחרונות. הוואן הגדול, מוצר נוסף בשת"פ עם Stellantis, מהווה כניסה לסגמנט חדש לגמרי עבור טויוטה בישראל.

טויוטה תשיק גם את הדור התשיעי של הקאמרי, מכונית המנהלים הנמכרת בארצות הברית. הרכב, שיושק במחצית השנייה של 2024 יגיע עם מערכת ההנעה החדשה והמתקדמת ביותר של טויוטה מהדור ה-5 והדור החדש של מערכת הבטיחות TSS3. הדגם האחרון, בשלב זה, שצפוי להגיע בשנה הבאה הוא קרוס אובר חשמלי שני שתשיק טויוטה בישראל.

יוניון מוטורס תמשיך במגמה זו, ובמהלך השנתיים הקרובות יצטרפו 6 דגמים חשמליים חדשים לקו מוצריה, תוך יצירת נוכחות בכל אחד מהסגמנטים המשמעותיים של רכבי הנוסעים בשוק הרכב הישראלי.

רן דנאי, סגן יו"ר קבוצת יוניון, הציג את RYDE המתמחה בפתרונות הסעה שיתופית לארגונים. דנאי הסביר כי "המיקוד שלנו בקבוצה עובר מראייה שהיא בעיקרה מוצרית לראייה של פתרונות ניידות – כלומר אספקת מכלול הצרכים של הלקוחות הנוגעים בתחבורה. מעבר זה נעשה באופן מואץ ומשמעותי יותר בקרב לקוחות ארגוניים להם צרכים מגוונים ומורכבים בתחום – החל מרכבים לעובדים, רכבים שיתופיים ייעודיים, רכבי עבודה ותפעול, הסעת עובדים, טעינת חשמלית ועוד. הארגונים הללו שואפים לפתרון מקצועי, יעיל וחסכוני תחת קורת גג אחת שיספק להם ראש שקט, וודאות ונוחות. כאן בדיוק הופכת יוניון לשותפת ניידות של הארגונים בצורה רחבה ומשמעותית להבדיל מספקית בסגמנט צר בלבד כפי שהיה בעבר."

 צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

נדבך נוסף במימוש החזון הגלובלי של חברת ניידות הוא בפעילות הרכב השיתופי שהקימה יוניון TOYOTA SHARE. דור פיקל, מנכ"ל יוניון מוביליטי, סקר את השירות החדש שהושק השנה וכבר מתפרס על פני 17 נקודות פעילות ברחבי הארץ. פיקל ציין: "בתקופת הפיילוט בוצעו אלפי השכרות למגוון לקוחות – חלקם לקוחות טויוטה וחלקם אינם מחזיקים ברכב פרטי בבעלותם. מהנתונים שאספנו, שביעות הרצון  השירות גבוהה ואנו פועלים להבטיח כי כמו בכל מוצר אחר של טויוטה נדע להעניק את השירות האיכותי, האמין והזמין ביותר ולקבוע את  הסטנדרט המוביל בענף". מודל השירות של SHARE TOYOTA  מאפשר לשכור רכב במתווה חצי יומי/יומי, ללא צורך במנוי חודשי ובמחירים קבועים אטרקטיביים במיוחד. השירות זמין 24/7 ותהליך ההשכרת הוא קצר, ידידותי ופשוט באמצעות אפליקציית My Toyota. מחיר ההשקה עומד על 99 ₪ לחצי יום השכרה (עד 6 שעות) ו190 ₪ ליום השכרה מלא.

 צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

שרגא כץ, מנכ"לEV-EDGE  סקר את פעילות החברה שממשיכה להוביל את שוק הטעינה לכלי רכב חשמליים עם רשת הטעינה הציבורית הגדולה בישראל הכוללת כ- 82,000 מנויי רשת ו- 1,250 נקודות טעינה בכל הארץ וציין כי "רק בשנה האחרונה הוספנו קרוב ל- 250 נקודות טעינה חדשות מהן כ- 50 נקודות טעינה מהירות ו- 70 אתרי טעינה חדשים. עם הרחבת הפריסה גם עיבינו אתרי טעינה קיימים עם נקודות טעינה מהירות ואולטרה מהירות מרובות באזורי ביקוש לכל אורכה ורוחבה של הארץ בצפון, במרכז ובדרום. כך למשל, במצפה רמון לבדה יש ל- EV-EDGE כבר 11 נקודות טעינה מהירות". בנוסף, החברה התקינה קרוב ל- 1,000 עמדות טעינה בחברות מובילות במשק הישראלי ביניהן אמדוקס, מוביליאיי, WiX, אלטשולר-שחם וסיפקה אלפי עמדות טעינה ביתיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן