Skip to content

מה צריך כדי להיות הנדסאי רכב

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ענף הרכב בישראל הוא אחד מהענפים היציבים והרווחיים ביותר במשק ובכלכלה המקומית, ובשלוש השנים האחרונות החל להתפתח שוק חדש של רכבים חשמליים, בהתאם למגמה בכל העולם. בשנת 2021 נמסרו כ-11,000 רכבים חשמליים בארץ, נתון שמעיד על צמיחה של כ-250% בקטגוריה זו, ובשנת 2022 נמסרו כ27,500 רכבים חשמליים, נתון שמעיד על נפח מכירות בהיקף של למעלה מ-10% מכלל מסירות הרכבים בשנה זו.

ידוע כי ענף הרכב בארץ משווע לכוח אדם מיומן ומקצועי כדי לטפל ברכבים החדשים והמתקדמים טכנולוגית. חשוב לזכור כי כלל הרכבים שנמכרים כיום בישראל עמוסים במערכות טכנולוגיות חדשניות, לכן יש ביקוש רב להנדסאי רכב בעלי ידע תיאורטי ומעשי המסוגלים לבצע דיאגנוסטיקה ולטפל ברכבים החדישים. כדי להיות הנדסאי מכונות – רכב יש ללמוד את התחום במכללה טכנולוגית מובילה, וניתן לסיים את הלימודים בתוך שנתיים בלבד במסלול יום, ויש גם אפשרות ללמוד במסלול ערב שנמשך שלוש שנים ומתאים לאנשים עובדים.

תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי רכב

כדי להיות הנדסאי רכב יש להירשם ללימודים מקצועיים במכללה טכנולוגית. תנאי הקבלה להנדסאי מכונות – רכב הינם אחד מהתנאים הבאים:

  • תעודת בגרות ישראלית מלאה.
  • תעודת בגרות ישראלית חלקית עם ציון עובר (55 ומעלה) במקצועות הבאים: מתמטיקה לפחות 3 יח"ל, אנגלית לפחות 3 יח"ל, מקצועות העברית ברמה של 2 יח"ל לפחות.
  • תעודת בגרות שוות ערך ממוסד לימודים מוכר בחו"ל המוכרת על ידי משרד החינוך.
  • תעודת סיום מכינה טכנולוגית או מכינה קדם אקדמית.
  • תעודת טכנאי מוסמך.
  • תואר ראשון ממכללה או מאוניברסיטה ממוסד להשכלה גבוהה המוכר על ידי המל"ג.

תנאי הקבלה למועמדים מעל גיל 35 קלים ונוחים יותר.

צילום: PIXABAY

איך נראה יום בחיי הנדסאי רכב?

רבים מהצעירים שמעוניינים לעבוד בענף הרכב מתלבטים האם כדאי ללמוד הנדסאי מכונות – רכב בגלל סביבת ותנאי העבודה. לכן, חשוב לדעת כי הנדסאי רכב מועסק במוסכים המודרניים והמתקדמים, כלומר הוא עובד בסביבת עבודה חדשנית עם ציוד טכנולוגי מתקדם, והוא אינו חוזר לביתו בסיום יום העבודה עם בגדים מלאים בגריז, שמן ופיח.

ההנדסאי הוא איש מקצוע יעיל ומיומן בעל ידע, הבנה, כלים ומיומנויות בתחומים רלוונטיים לענף הרכב ולעבודה במוסכים וחברות הרכב, למשל ידע ויכולות בהנדסת מכונות, מערכות חשמל, מערכות מיזוג לרכב ובקרת אקלים, דיאגנוסטיקה (ממוחשבת), מנועים חשמליים, מנועים היברידיים ועוד. בתוך כך, הנדסאי רכב מתמחה בין השאר בתחומים כמו תכנון, ארגון וניהול מוסכי שירות, ניהול עסקי ופיננסי בעולם הרכב ובדגש על ניהול מוסך, רכבים אוטונומיים ושיתופיים, תפעול וניהול מתקני הרמה וציוד טכנולוגי במוסכים המודרניים ועוד.

מה לומדים כדי להיות הנדסאי רכב?

תוכנית הלימודים במחלקה להנדסאי מכונות – רכב כוללת מקצועות בסיס כמו מתמטיקה, אנגלית טכנית, יסודות החשמל והאלקטרוניקה, שרטוט מכאני וחשמלי, יישומי מחשב ועוד. כמו כן, הסטודנטים לומדים מקצועות תשתית שונים כגון: מערכות הידראוליות ופניאומטיות, תורת הרכב, בטיחות בעבודה, מערכות חשמל ואלקטרוניקה ברכבים, תורת החומרים, חוזק חומרים, תורת התחזוקה לכלי רכב שונים, תורת המנוע.

הסטודנטים במחלקתי הנדסאי רכב לומדים מקצועות התמחות מתקדמים כמו רכב היברידי, רכב חשמלי, אבחון תקלות במנועים, אבחון תקלות בכלי רכב חשמליים והיברידיים, מיזוג אוויר ובקרת אקלים, ובנוסף לומדים קורסים מקצועיים לניהול מוסכים מודרניים ומרכזי שירות.

מה השכר של הנדסאי רכב?

תפקיד שער ממוצע (5-1 שנים) שכר ממוצע מעל 5 שנים ניסיון
מכונאי (הנדסאי) 9,000 – 11,000 ש"ח 11,000 – 14,000 ₪
דיאגנוסטיקה 9,000 – 11,000 ש"ח 12,000 – 15,000 ₪
ניהול מוסכים/מרכזי שירות 13,000 – 15,000 ש"ח 15,000 – 20,000 ₪
קצין רכב (חברה/הייטק) 113,000 – 14,000 ש"ח 15,000 – 18,000 ₪

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן