Skip to content

"באך והקנטטות": אנסמבל מצו יופיעו בתל אביב ובנהלל

היצירות יבוצעו בעיבוד מיוחד לרביעיית הזמרים "אנסמבל מיזרלי", בהובלתו של זמר הבס יאיר פולישוק, ורביעיית מיתרים המצטרפת לאנסמבל מצו. בתל אביב ביום שבת, 9 בדצמבר, סטודיו אנט בשעה 13:00 ובנהלל ביום שבת 6 בינואר בשעה 11 בית העם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנסמבל מצו יפתח את עונתו השלישית ב- 9 בדצמבר עם הקונצרט "באך והקנטטות", המוקדש לקנטטות האהובות של באך.

צילום אביטל פלג

היצירות תבוצענה בעיבוד מיוחד לרביעיית הזמרים ״אנסמבל מיזרלי״, בהובלתו של זמר הבס יאיר פולישוק, ורביעיית מיתרים המצטרפת לאנסמבל מצו. יאיר ישיר את קטעי הסולו לבס, יוביל את קטעי המקהלה בקנטטות ופרקים מתוך המוטט המפורסם של באך, ״יזו מיינה פרויידה״.

 התוכנית המיוחדת תשים במרכזה שתיים מתוך הקנטטות האהובות של באך, ״ממעמקים קראתיך ה׳, ו״ישוע יקר, תשוקתי״ לזמרים, לתזמורת, ואבוב אובליגטו.

בעיבוד המיוחד שנכתב לקונצרט, יבצע אנסמבל מיזרלי את תפקיד התזמורת עם רביעיית מיתרים, דורט פלורנטין תבצע את תפקיד האבוב בחליליות שונות. התזמור הייחודי הזה, חושף את המארג המורכב והאינטימי של הקולות והכלים.

עוד בתוכנית, קטעים מובחרים מתוך המוטט הנודע ״יזו מיינה פרויידה״, המוטט הארוך ביותר מאת באך, ואחת מהפסגות היצירתיות של הז׳אנר. החגיגה הקולית הזאת תעוטר במספר פרקים אינסטרומנטליים, מתוך יצירת המופת ״אמנות הפוגה״, שכוללת 14 פוגות ו 4 קנונים.  מכיוון שבאך לא השלים את היצירה טרם מותו, כל פרקי ״אמנות הפוגה״ מבוססים על אותו נושא מוזיקלי, כאשר המלחין מפתח בווירטואוזיות, את אותו החומר בשלל דרכים ופורש גאונותו המוזיקלית באוזני המאזין במפגן יצירתיות אינסופי.

בתכנית

קנטטה מס. 131 – Aus der Tiefe Rufe ich

3 אריות מתוך המוטט Jesu Meine Freude BWV 227

קונצרטפונקטים 2 ו13 מתוך אמנות הפוגה BWV 1080

 

תל אביב: שבת, 9 בדצמבר, סטודיו אנט  בשעה 13:00

נהלל: יום שבת 6 בינואר בשעה 11 בית העם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן