Skip to content

התפכחות מאוחרת

בעולם המערבי מקובל שהפקידות הבכירה היא ה- Civil Service בישראל? עזבו, סתם פקידונים (מאמר דעה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האמת, אני לא יודע איך לאכול את חיים רמון. אני עוד זוכר אותו כיו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, זוכר אותו צועק לוועידת מפלגת העבודה, בה ישבתי כציר על אחד הספסלים, וטוען שמפא"י מתנהגת כמו לווייתנים המתעקשים לעלות ולמות על החוף. הוא, רמון,  חזה את סופה של המפלגה האבודה. הוא היה שר בריאות מוצלח ומעטים זוכרים שהוא האיש שיזם פה את חוק בריאות  ממלכתי חובה וקידם את חקיקתו, תחילה כשר הבריאות בממשלתו של יצחק רבין ולאחר מכן כיושב ראש ההסתדרות.
ואז הגיעה הנשיקה. פרשיה בה הוא הסתבך בגלל נשיקה אומללה לחיילת צעירה בלשכתו והוא לא הכחיש אך טען שזו הייתה נשיקה על הפה והיא סיפרה שהחדיר את לשונו לפיה, כך או כך. מר רמון הלך הביתה. ולאט, לאט הוא דעך פוליטית ונעלם. בשנים האחרונות בצבץ מעל לגלי התקשורת והמאזינים או צופי הטלוויזיה הבינו שיוותר ויותר רמון עבר סוג של מהפך עבר לימין והתגלה כתומך ביבי.

חיים רמון והחיילת (צילום מסך מחדשות 2 ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בשבוע שעבר הוא הוזמן (ולא לראשונה) לשמש פרשן בתוכנית " הפטריוטים" של ערוץ הפראוודה – 14 והם כרגיל ציפו שייתן ויחלק שבחים לביבי. אבל חיים רמון שהוא זיקית פוליטית הפתיע. והאשים את נתניהו באחריות למחדלי ה-07 באוקטובר ובהתנהלותו הפוליטית מאז ועד עתה. רמון אמר למנחים כי בניגוד לניסיונותיו של נתניהו לקשר את הסכמי אוסלו לשבת הארורה : "הגיהינום היה קודם, ואחרי אוסלו היה שקט, ואחרי ההתנתקות הייתה תקופה שקטה ואז הגענו לעופרת יצוקה. בעופרת יצקוה נהרגו, כל הרוג עולם ומלואו עשרה חיילים, והיינו קרובים לגמור אותם, ואז הגיע ביבי. ביבי אמר שחייבים למוטט את החמאס, 100 אחוז, וככה הוא ניצח את הבחירות ומאז, ונניח שהייתה התנתקות הוא יצר קונספציה, אידיאולוגיה, שהחמאס זה נכס והרשות היא נטל". "כל השנים האלה האכילו את המפלצת, הוא אמר ב-2014 בנאום באו"ם שחמאס זה דאעש ואחרי זה נתן לה כסף ודאג לה להכנסה של מאות אלפי טון של ציוד בנייה שבנה את התעלות והמנהרות. הוא יצר את המפלצת וזה לא יעזור לכם, אתם בכוונת תחילה האכלתם את המפלצת כי חשבתם שזה טוב שיהיה חמאס ולא רשות, אתם עשיתם את זה", הוסיף.
עוד אמר רמון: "אז גם אם הייתה טעות, מאז אתם באתם, האכלתם אותה עשיתם את זה, ולכן אידיאולוגית חשבתם שחמאס זה טוב. ידעתם שזה דאעש, אמרתם שזה טוב התגאיתם בכך. כל הסבבים התחילו, לא ביוזמת נתניהו, אלה ביוזמת חמאס ונתניהו כל הזמן רצה הפסקת אש. ואני בא ואומר, עכשיו לא היה חמאס ברמה הזאת. איך הוא נולד. איך קרה. הוא היה ב-2009 אולי 10 אחוז ממה שהיום, בכל התקופה של ביבי הוא צמח, איך הוא צמח, מזה שממשלת ישראל בהנהגת נתניהו החליטה שהחמאס הוא דבר חיובי. טיפחתם את השטן, האכלתם אותו".
בכנות? התענגתי באופן אישי  לראות את פרצופם של מנחי התכנית שהם הלכה למעשה  השופרות של הנאשם בפלילים בנימין נתניהו ולצפות בשידור ישיר כיצד סוכני הכאוס של מכונת הרעל חוטפים את כל האמת בפרצוף.

בעולם המערבי מקובל שהפקידות הבכירה היא ה- Civil Service בישראל? עזבו, סתם פקידונים

אנשי אגף התקציבים של האוצר הם אנשי מקצוע חפים משיקולים פוליטיים שמסתכלים על עובדות, מספרים ונתונים כבסיס לקבלת החלטות.  הם יודעים היטב שהכסף לא גדל על עצים בערוגת הפנטזיות הדמיוניות של ביבי ושותפו לדבר עבירה, המתנחל מר בצלאל סמרטוטוביץ.

*אבל מה עושים אם כשר אוצר מתמנה פוליטיקאי תחמן שרוצה לבזוז את אוצר המדינה לטובת הקואליציה? לטובת קהל שולחיו המתנחלים, נערי הגבעות המשיחיים והקיצונים שרוצים לחזור ולחיות בגוש קטיף?

*ובכן, תפקידם של פקידי האוצר הוא לצלצל במרץ רב בפעמוני האזהרה באופן הכי חזק על מנת להתריע בשער.

* פעם קראו להם בחיבה "נערי האוצר" כי הם היו צעירים מבריקים ומצטיינים שנלקחו מטובי הפקולטות לכלכלה והובאו לשרת באגף התקציבים. כנראה שלא עוד.

*טוב, אז התריעו, מה עושה שר האוצר בתגובה? מזלזל בהם ומקטין אותם, ואומר לכל אמצעי התקשורת שהם "סתם פקידים" שלא נבחרו .בעוד שהוא נבחר ציבור.

סמוטריץ'  (צילום דן בר דוב)

*ככה זה, כשאתה שם אדם הזוי וקיצוני בתוך מערכת גדולה ועוד נותן לו סמכויות רחבות – כל ההתנהלות שלו רק תוביל לפיצוצים ומחדלים – זה בדיוק מה שקורה עם בן גביר במשרד לביטחון לאומי ועם סמרטוטוביץ במשרד האוצר. האחד מפרק את האוצר, השני את המשטרה וזכרו לוין מפרק (או מנסה במרת רב) לפרק את משרד המשפטים. תשאלו, זה קשור למשפטו הפלילי של נתניהו? תשיבו על כך בעצמכם. כל קורא עם מעט תבונה בראשו, ובכם יש הרבה מכך, מבינים שהתשובה חיובית.

*אבל, נחזור לאוצר – הקרע ההולך ומתרחב בין הפקידות הבכירה במשרד האוצר לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' איננו קרב של אגו.

* "הפקידים" האלה שכל מערכת פיננסית/ בנקאית תשמח לקלוט אותם במשכורת לא ממשלתית, הם שומרי הסף של אוצר המדינה.

* אתמול,  עם פתיחת ישיבת הנהלת האוצר השבועית ביקשו הממונה על התקציבים יואב גרדוס והיועץ המשפטי של המשרד, עו"ד אסי מסינג ששר האוצר יתנצל פומבית על דברים שיוחסו לו שהוא אמר נגדם וביזה אותם בפומבי.

*אנחנו במלחמה הגובה מאיתנו מיליארדים של שקלים בחידוש מלאי תחמושת, תשלום מילואימניקים, מענקי אבטלה ושיפוי על עסקים סגורים, תשלומים לעשרות אלפי המפונים ותשלום עבור נזקי רכוש בהיקף עצום.

* ניתן היה לצפות שהפוליטיקאים שכשלו גם ביום ה7 באוקטובר 23, וגם הראו אזלת יד איומה בחודשים שלאחר מכן, ישתקו מרוב בושה. יתנצלו בענווה על מחדליהם, וינסו לתקן עד לתוצאות וועדת חקירה ובחירות חדשות שללא ספק יעיפו אותם ממקומם.

* אבל לא! זה לא קרה או יקרה. הרבה מדברים וכותבים על היום שאחרי….הייתה תיקווה שנמשכה בערך דקה שהגוש הביביסטי הביריוני והאלים ישנה את דרכיו, יתנצל על ההסתה הפילוג והניסיון לקרוע את החברה הישראלית. תקווה שהתנפצה. לקח להם בדיוק שבועיים של הלם לחזור לשוד הלאומי לחלק ביניהם את כספי העוגה התקציבית ובעצם לבריונות לשחצנות ולזחיחות שהביאו לאסון הנורא. במקום לחבק את העקורים והפליטים מעוטף עזה וצפון המדינה שאיבדו הכל, בגללם. הם הפוליטרוקים, ניפחו את עצמם מחדש ממשיכים בהפקרה ומתנהגים כאילו ה 7 באוקטובר קרה בירח, לא במשמרת שלהם, לא באחריותם ולא באשמתם ובעצם גם לא מעניין להם  כל כך.

* הם ממשיכים לבזוז את אוצר המדינה כאילו לא היה פה אסון / טבח, כלום לא מזיז להם. אתמול אמרה השרה אורית סטרוק, שהיא לא מתכוונת לוותר על תקציב של מיליוני דולרים של משרדה (חיזוק עלאק של הזהות היהודית – שם תואר שקרי שנתן להזרמת כספים להתנחלויות המיותרות כל כך. היא מצאה מיד מרור כספי אחר הגברת לא התביישה ולא הסמיקה כשהצביעה דווקא בעת מלחמה, על משכורות ותנאי שכר, של קציני צה"ל כמקור לקיצוצים. "הגדלות הרמטכ"ל, שזה דבר לא כתוב בשום חוק, מצ'פר את הכיסים השמנים שלהם", אמרה השרה. "זה מתוקצב בהרבה הרבה יותר, פי כמה וכמה מתקציב הזהות היהודית שלי, העומד על סך מאה מיליון שקלים בלבד. נעשה חושבים מחדש כשיקצצו להם בתקציב". מבינים? תקצצו אצלם, היא דרשה.

אורית סטרוק: תקצצו מכיסי הקצינים (צילום מסך: חדשות 12 לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

* וזה בבוקר שאנו מתעוררים וקוראים שרוב ההרוגים הבוקר בחטיבת גולני הם קצינים החל ממג"ד ועד למפקדי פלוגות.

*ואל תפלו בבקשה בהנדוס התודעה של מכונת הרעל של ביבי ואנשיו. הם מפריחים סיסמאות מתוקות וקליטות "שיחד ננצח". אבל כשאתם בודקים את הפער העצום בין סיסמאות ובין מעשים בפועל, אתם מגיעים לתובנה שאיתם עם ממשלת הזבל הזו לא נוכל לנצח – והאם צריך להזכיר לרשעים האלה שמי שעבד שעות נוספות לרסק את ה'יחד' הזה היו הם – במשך 9 חודשים, כלומר מהיום שנבחרו מחדש, ושזה מה שהביא לחולשה שלנו כעם ולאסון הנורא?

*אז לא, מכונת רעל לא חביבה – אנו יודעים כי אתכם לא ננצח ב'יחד' – כי זו האמת, רק בלעדיכם נוכל באמת לנצח ולא יחד אתכם – כי זו העובדה, כדי לנצח במערכה באמת צריך יהיה לנצח גם אתכם ולהעיף אתכם כולכם ממוסדות השלטון.

* אסיים כשאני זוכר את בצלאל סמוטריץ. הוא רק מחכה שראשי האוצר הפקידים יתפטרו. כי יש לו כבר בסטנד את ביבי והוא מתכונן לבחירות.

ובכל זאת עוד כמה מילים: שמעתי שיש מלחמה, ושמעתי גם שיש חטופים. ושמעתי כי יש שמועות שיש עשרות אלפי אנשים שהועתקו מבתיהם.

אז מה?

ביבי מכין כבר עתה את הכלים שיתנו לו פור בבחירות שכנראה תקראנה עם סיום המלחמה והקמת וועדת חקירה ממלכתית. היום סוכם בינו ובין סמוטריץ'  על תוספת תקציב למערך ההסברה שיכפיל את תקציב משרד ההסברה שאם שכחתם נסגר כבר בזמנו.  ויתווסף על התקציב שלכאורה "נחסך" בסגירת המשרד; אולפן הטלוויזיה, שכבר הושק השבוע בהופעה של המנכ"ל שלי, ויקיף גם צוותי שידור וניידת שידור; יהיה מוכן לשידורי הבחירות ומכונת הרעל תטפטף ותקלח דרכו. ומי, מי אמר שחסר כסף ?,  כמה אנשי עמותת "קוהלת" ישמחו להיכנס ולהשתלט מבפנים על האוצר באופן חוקי.
איך אמר לוי אשכול ז"ל?: הפנקס פתוח והיד רושמת".

אז מר ביבי & סמוטריץ & בן גביר וסטרוק.. גם אצלנו הפנקס פתוח והיד רושמת. את החשבון נגיש לכם ביום הבוחר.. והוא קרב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן