Skip to content

משפחות החטופים במסר זועם לצלב האדום

משפחות החטופים במסר לצלב האדום: לאן נעלמתם? דורשים העברת תרופות מיידית לחטופים. מזמינים את אזרחי ישראל להגיע לכיכר החטופים ולהביא תרופות לבני משפחתנו החטופים בעזה. שי ונקרט, אביו של עומר בן ה-22:"הצלב האדום מסרב לקבל ממני תרופות מצילות חיים לעומר. אם היא לא מסוגלת לעשות את העבודה שלה, שתצהיר שהיא מוותרת על חיי החטופים בעזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות ממשפחות החטופים התכנסו הערב (ה') מחוץ למלון קרלטון בתל אביב בו ערכה נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ פגישה עם משפחות החטופים. המשפחות דרשו מנשיאת הצלב האדום: עשו את עבודתכם, הכנסו אל החטופים ותספקו להם תרופות מצילות חיים.

נציגי המשפחות ופרופ' לוין (צילום אסף פוזניאק מטה משפחות הנעדרים)
נציגי המשפחות ופרופ' לוין (צילום אסף פוזניאק מטה משפחות הנעדרים)

המשפחות הודיעו כי החל ממחר יציבו מכולה ענקית בכיכר החטופים וקראו לאזרחי ישראל להגיע ולמלא את המכולה בתרופות ומוצרי היגיינה לחטופים.

מירב רביב , בת משפחה של קרן, אוהד ורותי מונדר שחזרו מהשבי ואחיינית אברהם מונדר שעדיין חטוף בעזה: "ביום שישי האחרון מלאו  69 שבהם אברהם חי בתנאים מחפירים בעזה ולא מקבל את התרופות שהוא צריך לקבל. יש חטופים מבוגרים שחזרו במצב קשה מאוד ויש אפילו חטוף שנפטר בשבי בהיעדר בטיפול. כל דקה נוספת בשבי, היא גזר דין מוות עבורם. דורשים מהצלב האדום להיכנס לעזה ולהכניס תרופות מצילות חיים לחטופים. מבקשים מכל עם ישראל לבוא לכיכר החטופים ולהביא, תרופות, מוצרי היגיינה וכל מה שאתם חושבים שיכול לעזור לחטופים שלנו בתחום הזה".

מלכי שם טוב, אבא של עומר שם טוב הסובל מאסתמה "עומר סובל מאסתמה וקשיי נשימה קשים. ללא שימוש במשאף שלו, הוא מרגיש מחנק. הוא זקוק למשאף בכדי לשרוד את הימים בשבי.  דורשים מהצלב האדום. דורשים מהצלב האדום לבצע את עבודתו. כפי שהוא דואג לאסירים של חמאס בישראל, עליו לדאוג לחטופים בעזה".

שי ונקרט, אביו של עומר בן ה-22 החולה בקוליטיס ומצוי בשבי חמאס: עומר חולה קוליטיס. הצלב האדום מסרב לקבל ממני את התרופות שעומר צריך. הבן שלי בסכנת חיים. ללא התרופות האלה, הוא בסכנה חיים ממשית. נפגשתי עם נשיאת הצלב האדום בבוקר וקיבלתי תשובות עמומות, ללא שום מעשים פרקטיים. אני מצפה מהצלב האדום להיות אקטיבי. לא ייתכן שנשיאת הצלב האדום נכנסה לרצועת עזה לבתי החולים הפלסטינים ללא דרישה לראות את החטופים. אם היא לא יכולה לתת מענה מינימלי למען החטופים. אל תיכנסי בכלל. אם היא לא מסוגלת לעשות את העבודה שלה, שתצהיר שהיא מוותרת על חיי החטופים בעזה.  לחטופים נגמר הזמן. תוציאו אותם ותחזירו אותם הביתה עכשיו. אני לא צריך אמפטיה, אני צריך את הבן שלי בבית".

פרופ' חגי לוין, ראש הציר הרפואי של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים:  לפני 9 שבועות, המשפחות נפגשו עם נציגי הצלב האדום. הם אמרו להם שהחטופים צריכים את התרופות שלהם ובלעדיהם הם יכולים למות בכל רגע. ישנם אנשים פצועים, ירויים וחולים שצריכים טיפול מיידי מציל חיים. הצלב האדום אמר להם לחשוב חיובי.  השבוע ציינו את יום זכויות האדם הבינלאומי. החטופים חווים הפרה של זכויותיהם סכל יום כבר כמעט 70 ימים. חלק מהחטופים הם ניצולי שואה שהתמודדו עם ד"ר מנגלה וכעת צריך להתמודד עם המחבלים המתועבים של החמאס.  הם עוברים עינויים פיזיים, נפשיים ומיניים. שמענו את העדויות מהמשוחררים שחזרו מעזה. העולם לא יכול לשמור על שתיקה. הצלב האדום לא יכול לשמור על שתיקה. השמיעו קול כעת. אל תחזרו על טעויות העבר שוב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן