Skip to content

"ימי העוד" – ארבעה ימים של מוזיקה מנחמת ומחבקת בירושלים

חיים אוליאל והאנדלוסית אשדוד, סופי צדקה והבלדים, נור דרוויש על גלי הים, כנסיית השכל, רוק אתני ומוזיקה טורקית,  שירה, ראפ והיפ-הופ ותפילה ופיוט, אהוד בנאי המופע פתיחה, שם טוב לוי במופע נעילה בסידרת מוזיקה מחממת לב מותאמת לתקופה הקשה.  עלות סימלית למפוני המלחמה מהדרום והצפון.  30-27 בדצמבר 2023, בבית הקונפדרציה, בצוללת הצהובה ובמזקקה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הקונפדרציה ע"ש חיים גורי בירושלים יקיים בסוף דצמבר סדרת אירועי מוזיקה ייחודית בשם "ימי העוד".  הסדרה מתקיימת במקום פסטיבל העוד הבינלאומי המסורתי, שנדחה השנה בשל המלחמה. במקומו מציע בית הקונפדרציה את סידרת "ימי העוד": ארבעה ימים של אירועים מוזיקליים מרגשים ומנחמים, שהותאמו במיוחד לימים אלו.

הסדרה תתקיים בתאריכים 30-27 בדצמבר 2023, ט"ו – י"ח בטבת תשפ"ד, בבית הקונפדרציה, בצוללת צהובה ובמזקקה. האירועים בתשלום, ולתושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם הנם בעלות סמלית של 10 ₪. כל האירועים מתקיימים על פי תקנות פיקוד העורף.

אפי בניה, המנהל האמנותי של ימי העוד: "נדמה כי מאז ה-7.10.23 העולם פסק מלכת. העצב, התדהמה והמראות הותירו אותנו שבורי לב והמומים.  עם זאת, החלטנו  להעניק נחמה ותקווה לימים טובים יותר בעזרת המוזיקה, שכוחה גדול ומרפא והיא מאפשרת נחמה ורגיעה גם בזמנים הקשים ביותר. תחת הכותרת "ימי העוד " נקיים ארבעה ימים של מופעי מוזיקה מרגשים. נארח את גדול היוצרים, אהוד בנאי במופע הפתיחה;את כנסיית השכל, הלהקה שביססה עצמה כאחת מהלהקות האהובות והמצליחות בארץ;את המוזיקאי והיוצר מיכה ביטון, שחווה עם משפחתו את הטראומה של ה-7.10 במקום מגוריו, מושב נתיב העשרה שבעוטף עזה;  את הזמרת-יוצרת סופי צדקה עם הרכב הבלאדים; את הפסנתרנית והמלחינה דריה מוסנזון, שתארח את זיו יחזקאל וטל אברהם; את אנסמבל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, שיארח את חיים אוליאל; את הרכב אצ'יק טלי עם מוזיקה טורקית; את הפסנתרן, המלחין והמנצח ניזאר אלכאטר, שיוביל טריו המדגיש שיח בין-תרבותי בין הפסנתר והעוד; מופע רב-לשוני המשלב בין שירה, ראפ ותפילה במזקקה, ומופע נעילה של שם טוב לוי והאנסמבל במחווה לרמח"ל."

ימי העוד – מועדי ומקומות המופעים

מיכה ביטון: הצד המואר

רביעי, 27.12.23, 18:00, בית הקונפדרציה

מיכה ביטון נולד בשדרות, גדל בירושלים בביתה של הסופרת גלילה רון-פדר והיווה השראה לגיבור סדרת ספריה "אל עצמי". מזה 33 שנים ביטון גר עם משפחתו במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה.

ביטון יעסוק במופעו במהמורות ובקשיים בדרך להצלחה וישקיף על תחנות חייו, כילד שגדל ללא אופק הצלחה וכמי שהצליח כנגד כל הסיכויים להפוך לאמן ויוצר. בנוסף יספר על השבת השחורה שחווה עם משפחתו ב-7.10 ביישוב מגוריו. ביטון ולהקתו יבצעו שירים מכל אלבומיו, בסגנונו המיוחד המשלב רוק אתני עם מוזיקה צפון אפריקאית ומערבית. כמו כן יבצע שירים במרוקאית, שעליהם גדל כילד בשדרות.

זהו מופע מרתק, ייחודי ומעצים, על הצד המואר של החיים.

מיכה ביטון שירה, גיטרה | עדי חייט קלידים | אסא בוקלמן גיטרה חשמלית | אמיל הרוש בס | אורן סודרי תופים

דריה מארחת את טל אברהם

רביעי, 27.12.23, 20:30, בית הקונפדרציה

הפסנתרנית והמלחינה דריה מוסנזון, המתמחה במוזיקה צפון אפריקאית, מגיעה למופע טריו בבית הקונפדרציה ומארחת את החצוצרנית-יוצרת טל אברהם, המוכרת כסולנית בהרכבים רבים ומגוונים. לצד דריה ינגנו נגן העוד שרלי סבח ונגן כלי ההקשה הלל אמסלם. הטריו יציג את יצירותיה המקוריות של דריה לצד עיבודים ליצירותיהם של אמנים ואמניות יוצאי צפון אפריקה, מהמגרב ועד מצרים.

דריה מוסנזון פסנתר, הלחנה, עיבודים | שרלי סבח עוד | הלל אמסלם כלי הקשה | אורחת: טל אברהם חצוצרה

מופע פתיחה: אהוד בנאי

רביעי, 27.12.23, פתיחת דלתות  20:30, תחילת מופע 21:00, צוללת צהובה

סנונית ראשונה של חיים ושמחה ברוח פולק אוריינטלי, עם חבורה של שבעה מוזיקאים מוכשרים והרפתקנים שיבצעו בצוותא מבחר שירים מכל התקופות והאלבומים: "פלורנטין", "אל תפחד", "היום", "דוד ושאול", "זמנך עבר", "עבודה שחורה", "כולם יודעים", "בלוז כנעני" ועוד.

אהוד בנאי גיטרות, מפוחית, שירה |  נושי פז הפקה מוזיקלית, גיטרות | אבטה בריהון  סקסופון, שירה |  עדי גיגי בס | עידית מינצר חצוצרה | שחר חזיזה תופים  | שאול עשת  קלידים

*המופע יתקיים בעמידה

סופי צדקה והבלאדים

חמישי, 28.12.23, 20:30, בית הקונפדרציה

סופי צדקה צילום סיגל דלומי.

הזמרת-יוצרת סופי צדקה מגיעה לבית הקונפדרציה יחד עם ההרכב הבלאדים ("בני המקום" בערבית). יחד הם יציגו את הצלילים הקדומים של המוזיקה העברית העתיקה, שלפי המסופר עוברת מדור לדור כבר 126 דורות. צדקה והבלאדים ינגנו פיוטים ושירים מוכרים וחדשים כאחד, ולשעה קלה יבקשו לתת לרוח הישראלית לעלעל בין דפי הזכרונות של העם שלנו. הפיוטים והשירים יוצגו בעיבודים מפתיעים, תוך שימוש בכלי נגינה מסורתיים ,עתיקים ועל-זמניים, מתוך כוונה ליצור חוויה מוזיקלית המפגישה בין ישן וחדש, עממי ומודרני.  סופי צדקה שירה, כתיבה, עוד, כלי הקשה |  יניב טיכמן עוד, כינור, עיבודים , יוסי ברונפמן קאנון |  גדי סרי כלי הקשה | יוגב לוי נאי

כנסיית השכל

חמישי, 28.12.23, פתיחת דלתות 20:30, תחילת מופע ,21:00, צוללת צהובה

כנסיית השכל, צילום מאיר כהן

להקת כנסיית השכל נוסדה בשדרות ולאורך השנים הטביעה את חותמה הייחודי על פסקול המוזיקה הישראלית. הלהקה משלבת השפעות של רוק בריטי עם מוזיקה מרוקאית ותבצע במופע את מיטב להיטיה משלושת העשורים האחרונים:  "למיה יש אקדח", "היינו עושים אהבה", "תגידי שטוב", "איך זה מרגיש", "בואי מהפכה", "ידיים למעלה", "מעל הים", "תנו לי לשתות" ועוד. מופע רוק אוריינטלי משובח של אחת הלהקות האהובות בארץ, עם סאונד חם שמנחם את הנפש. *המופע יתקיים בעמידה.  יורם חזן  שירה, גיטרה, סקסופון | רן אלמליח בס, שירה | עמי רייס קלידים | דוד רז גיטרה אקוסטית |  דניאל זייבלט תופים, כלי הקשה

אֶרֶץ ارض Land страна ሀገር

חמישי, 30.12.23, פתיחת דלתות: 21:00, תחילת מופע: 21:30, מזקקה

מופע מקור במיוחד לימי העוד: ערב רב-לשוני הנע בין ספוקן וורד, שירה, ראפ והיפ-הופ ותפילות, פיוט וגרוב. מפגש של מילים ומוזיקה מקהילות ושפות שונות, של מקצבים ומצלולים ממעמקי הארץ הזאת עם מיטב הקולות ואנשי המילים המקומיים.

ניזאר אלכאטר: עלא מוג' אלבחר

שישי, 29.12.23, 12:00, בית הקונפדרציה

הפסנתרן, מלחין ומנצח ניזאר אלכאטר מגיע אל ימי העוד עם המופע "עלא מוג' אלבחר" (על גלי הים), על שם שירה של הזמרת הסורית-ארמנית לינא שמאמיאן. זהו מסע מוזיקלי לאורך חופי מדינות אגן הים התיכון הכולל שירים עממיים, יצירות אייקוניות בעיבודים חדשניים, שירים פופולאריים לבנוניים ומצריים וגם יצירות מקוריות שכתב. אלכאטר מוביל טריו המדגיש שיח בין-תרבותי בין הפסנתר והעוד, ובו חברים הזמרת נור דרוויש ונגן העוד אחמד דראושה.

אלכאטר זכה בפרס ראש הממשלה לקומפוזיציה ב-2021 והוא מנגן כפסנתרן סולו ועם הרכבים קאמריים, ומופיע באופן קבוע עם התזמורות המובילות בארץ כמנצח, מעבד ופסנתרן, ביניהן הסימפונית ירושלים, הקאמרית הישראלית, סימפונט רעננה ועוד רבות אחרות. ביוני 2023 הוצגה יצירתו הסימפונית סוויטה ים תיכונית בוותיקן כהופעת בכורה, ובאוקטובר 2023 הוצגה בהאנוי, ווייטנאם, יצירתו הסימפונית החדשה המבוססת על פולקלור ווייטנאמי.  ניזאר אלכאטר פסנתר | נור דרויש שירה | אחמד דראושה עוד

אצ'יק טלי – מיתר פתוח ( Açık telli )

שישי, 29.12.23, פתיחת דלתות: 13:00, תחילת מופע: 13:30, מזקקה – הכניסה חופשית

"אצ'יק טלי"( Açık telli, מיתר פתוח בטורקית), טריו אינסטרומנטלי חדש בהופעת בכורה, יציג וינגן מוזיקה טורקית עתיקה עם שפם. הטריו יבצע יצירות אינסטרומנטליות ממיטב המסורת הטורקית הקלאסית והסופית, בשילוב עם אלתורים במרחבי המקאם השונים. בהרכב חברים נגן הוויולה והנאי הטורקי גבריאל אלבז, נגן הקאנון אריאל קסיס ונגן הטנבור והעוד עידו רומנו. גבריאל אלבז ויולה, נאי טורקי| אריאל קסיס קאנון | עידו רומנו טנבור, עוד

  

שדרות ובית: אנסמבל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מארח את חיים אוליאל

מוצ"ש, 30.12.23, 20:30, בית הקונפדרציה

היוצר חיים אוליאל, תושב שדרות וממקימי להקת שפתיים שפרצה אל לב המיינסטרים הישראלי בשפה המרוקאית, במופע משותף עם אנסמבל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד.

מה לא נאמר על שדרות? עיר עם קהילה חמה ומגוונת, מקום של תעשייה ואקדמיה, ובמיוחד יצואנית מצטיינת של יוצרים מהבולטים והאהובים במוזיקה הישראלית. עכשיו, כשהעיר נמצאת בעוד תקופה מאתגרת. אנחנו ב״ימי העוד״ בוחרים להוקיר ולהכיר לה תודה. אנסמבל נגני התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד יארחו בערב מיוחד את חיים אוליאל, תושב שדרות וממקימי להקת ״שפתיים״ שפרצה אל לב המיינסטרים הישראלי. הפיוז׳ן המיוחד אותו הכרנו בשיריה של הלהקה ששילבה את העברית עם המרוקאית – יקבל זווית חדשה תחת ידיהם האמונות של אנסמבל האנדלוסית.

להקת שפתיים נחשבת לתופעה פורצת דרך אשר שינתה את פניה של הסצינה המוזיקלית בישראל. הלהקה, כשמה, בחרה לדבר "בשתי שפות" ויצרה פיוז'ן אשר חיבר בין מוזיקת פולקלור עממית מרוקאית למוזיקה ישראלית לוקאלית עם נגיעות רוקנרול – חיבור קסום אשר הצליח לפרוץ סכרים וסטריאוטיפים תרבותיים וגיאוגרפיים ולהפוך "מוזיקה עדתית" לקונצנזוס.

אלעד לוי  כינור, ניהול מוזיקלי | חיים אוליאל – שירה, גיטרה חשמלית | סהר דוד  נאי |  אילון ברגר  בנג׳ו | מיטל ברכה קרני  קלידים | איתמר פנהי תופים | נתנאל בן שטרית דרבוקה | מיכאל מזרחי בס

מופע נעילה: הבחור מפאדובה – הרמח"ל (רבי משה חיים לוצאטו) עם שם טוב לוי והאנסמבל

מוצ"ש, 30.12.23,  פתיחת דלתות 20:30, תחילת מופע 21:00, צוללת צהובה

הרמח"ל – המקובל רבי משה חיים לוצאטו (1747-1707) – מי שהמשורר חיים נחמן ביאליק כינה "המזוזה בשער הכבוד של היכל היצירה העברית", הוא אחת הדמויות המסתוריות והמרתקות בהיסטוריה הרבנית. הרמח"ל היה איש אשכולות אמיתי שכתב למעלה ממאה ספרים, פיתח שיטה ייחודית ללימוד הקבלה ונודע כמשורר מבריק ובעל השכלה כללית רחבה. על אף שנחשב לדמות שנויה במחלוקת ונרדף על ידי קהילתו בפאדובה, הפך הרמח"ל לאחד האישים המשפיעים  ביותר ביהדות בעת החדשה.

Singer-Record

שם טוב לוי והרב דוד מנחם חקרו יחד את פניו הרבים של הרמח"ל לקראת מופע זה: שיריו, פרקי תהילים שכתב, עיבודים לפרוזה וקטעי הגות, שכולם מתמקדים במסר של הרמח"ל אודות "אחדות ההפכים". במופע בחרו לוי והאנסמבל שלו למקם את יצירתו של הרמח"ל בשדה מוזיקלי ישראלי דווקא, וזאת במקום לדון בה בהקשר האיטלקי, מקום מושבו של הרמח"ל, או בהקשר המזרחי-פייטני – זאת מתוך רצון להשיב ולמקם את מורשתו העשירה של הרמח"ל כחלק אינטגרלי מהתרבות הישראלית, כפי שביאליק צפה, שתהא מובנת ונהירה לבני דורנו.

הרב דוד מנחם כתיבה, מחקר | שם טוב לוי הלחנה, עיבודים, ניהול מוזיקלי, פסנתר, חליל, שירה | אייל הלר גיטרות  |  נועם חן כלי הקשה | צור בן זאב קונטרבס | שרלי סבח עוד, שירה

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן