Skip to content

בחו"ל לא מבינים את השבר הנוראי שעבר עלינו

בחו"ל לא מבינים את השבר הגדול שקרה פה בגלל הקונספציה המוטעית שאם נתן לאנשי עזה עבודה, פרנסה, גישה למים, בטון, דלק ושירותי בריאות ונאפשר להם לקבל כסף מקטאר - במקום לבחור בשקט; בנייה ושיקום הם יבחרו דווקא באופציה של נשיכת היד המסייעת - ממש, כפי שנושך כלב חולה כלבת (מאמר דעה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשלושת החודשים האחרונים אני עובד קשה בהתנדבות עם כמה חברים בהסברת עמדת ישראל מול יהודים ולא יהודים בחו"ל. אנחנו מתרגמים את החומרים לאנגלית, צרפתית וספרדית. אלה אנשים בכירים במולדתם, בעלי השפעה וקובעי דעה עימם עבדתי בתפקידי הקודמים במסגרת מערכת הביטחון של המדינה בארץ ובחו"ל. חלק גדול מהם מתקשה להבין את התגובה הקשה של ישראל לטבח הנורא שביצעו מרצחי ,ISIS- חמאס באוקטובר 23.
הם לא מבינים את השבר הגדול שקרה פה בגלל הקונספציה המוטעית שאם נתן לאנשי עזה עבודה, פרנסה, גישה למים, בטון, דלק ושירותי בריאות וגם נאפשר להם לקבל כסף מנסיכות קטאר – במקום לבחור בשקט; בנייה ושיקום הם יבחרו דווקא באופציה של נשיכת היד שמסיעת להם.  ממש, כפי שעושה כלב חולה כלבת.
אני כותב להם כדאי שיבינו שמחבלי החמאס תקפו אנשים שכל השנים הפגינו נגד הממשלה בנושא הכיבוש וקראו לשלום עם השכנים הפלסטינאים.  לאלה שביצעו את הטבח הנורא ביותר שנעשה ביהודים ב–80 השנים האחרונות,  לא היה אכפת מהשקפותיהם הפוליטית. מבחינתם כולם יהודים ולכן אחת נגזר דינם למות. עמדתם הפוליטית של אנשי השמאל בקיבוצים של השנים שזעקו לטובת מדינה פלסטינית עצמאית ונגד הכיבוש לא שינתה מאומה. רצונם של תושבי העיירות על הגבול ביחסי שכנות ושלום לא הזיז כהוא זה למרצחים.

בית בשדרות בוער כתוצאה מפגיעת רקטה (צילום: מדף אתר מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית וע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הם רצחו וחטפו זקנים, כי מבחינתם זקנים וקשישים אלו, הם חיילי הכיבוש לשעבר והם רצחו וחטפו תינוקות, כי מבחינתם תינוקות אלו יהיו חיילי הכיבוש לעתיד. עכשיו, שלא תהיה אי הבנה. גם אם הטבח היה נעשה באנשי ימין קיצוני הוא היה נורא ומטלטל באותה מידה. העניין הוא שרצח מכוון של אנשי שלום, אנשי פשרה, שוחרי טוב, צעירים במסיבה, מוכיח ש"ההתנגדות" שהחמאס היא כבר לא איזו תנועת התנגדות לכיבוש השטחים ב–1967; גם לא התנגדות לחיילים, שבראייתם מטילים מצור על הרצועה; גם לא התנגדות למתנחלים שהשתלטו על אדמות מעבר לקו הירוק.
"ההתנגדות" היא התנגדות לכלל הישראלים באשר הם. בראיית חמאס, כולנו גוזלי אדמות, כולל גם פעילי שלום שהסיעו חולים עזתיים לטיפול רפואי בישראל. במצלמות הגו־פרו שלהם הם מתועדים שועטים לעבר הקיבוצים שאותם הם מכנים "התנחלויות". ומול עיננו שלא מאמינות למה שהם חוזות,  הם שחצו את גדר הרצועה, צהלו שהנה הם כובשים מחדש את אדמתם. את האזרחים שהסתתרו מפוחדים בבתיהם הם כינו האויב הציוני. הרדוקציה הזהותית הזאת הופכת את כל הישראלים באשר הם לבני מוות. ומול מחיקה כזאת, ביטול שיש בו מנה גדושה של עלבון והשפלה, מתעורר דחף עז להשיב מלחמה שערה.

ובעניין אחר – כמה שאלות לאדון ביבי

* למה יש לאדוני ראש הממשלה צורך לא נשלט לשקר כמחדל ראשוני?
* למה יש לך צורך תמיד להנדס לנו את המציאות ?
* אתה בטח מכיר את האימרה שאי אפשר לשקר לכל האנשים כל הזמן. אז יכול להיות שאתה בטוח  שרק אתה יודע טוב יותר רק כי הצלחת לתמרן, לתחמן ולהוליך שולל את כולם 16 שנה?

*למי שמופתע, אבי המחדל נהנתניהו, הפציע אתמול שוב מול המצלמות, שוב בעצמו ובלי שקי קבינט המלחמה המצומצם ועוד פעם תחמן את 'אזרחי ישראל' במסיבת העיתונאים שלו לציבור.

בתשובה לשאלה של אחד הכתבים, מדוע אמסלם מצוי בעת ישיבות בטחון מצומצמות?, מסר אדון ביבי כי השר אמסלם, הוא משקיף בקבינט. זה מה שהוא סיפר, רק שאמסלם מעולם לא מונה לתפקיד משקיף קבוע  לפי אתר מזכירות הממשלה, דוגי ערסאלם מעולם לא מונה ל- ״משקיף קבוע״ בקבינט. זה מן הסתם פרט שולי לראש ממשלה שחפץ במשמרת הכיסא שלו. ישנם 3 החלטות בנוגע להרכב הקבינט המדיני ביטחוני באתר המזכירות. שמו של אמסלם לא מופיע באף אחת מהן.
עכשיו נשארנו עם 3 שאלות:

  1. למה נתניהו מזמין קבוע את אמסלם לישיבות הקבינט?
  2. למה היה ניסיון להסתיר את זה מהציבור עם הזמנה בדרך לא רשמית?
  3. למה רה״מ לא דייק בדבריו (כהרגלו בקודש)? מה היה לו צורך להסתיר? (שוב).
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן