Skip to content

כל מה שחשוב לדעת על דייסות ייעודיות לתינוקות

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת חייו הראשונה התינוק גדל ומתפתח בקצב מהיר וייחודי. השילוב של גדילה מהירה, צרכים תזונתיים גדולים ונפח קיבה קטן מדגיש את חשיבות התזונה לגדילה ולהתפתחות תקינה.

כשמבינים את הפער בין הקיבולת הקטנה של התינוק מחד ובין הצרכים המוגברים מאידך, מבינים עד כמה חשוב שכל כפית שהתינוק מכניס לפיו תהיה של מזון בעל ערך תזונתי גבוה המספק לתינוק אנרגיה ורכיבי תזונה נוספים החיוניים להתפתחותו, כלומר צפיפות תזונתית גבוהה.

דייסות ייעודיות הן מזון משלים המיועד לתזונת תינוקות מגיל 6 חודשים ומעלה. הדייסות מורכבות מדגנים איכותיים שעברו עיבוד וטחינה למרקם אחיד. הרכבן התזונתי מותאם במיוחד – הן מועשרות בוויטמינים, מינרלים ורכיבי תזונה חיוניים נוספים החשובים להתפתחות התינוק כך שבכל כפית, יש ערך תזונתי גבוה, כפית קטנה, תזונה גדולה .

מהן דייסות ייעודיות לתינוקות?

בניגוד לדייסות רגילות שיכולות להכיל פתיתים שלמים, בדייסות הייעודיות לתינוקות מרכיבי הדגנים והקטניות נטחנים ונגרסים לחלקיקים קטנטנים המותאמים ליכולת הבליעה של התינוקות. בכך הדייסות מספקות גיוון שמתאים במרקם לשלב המעבר למזונות מוצקים ולאחר מכן כארוחה מלאה ומזינה שיכולה להשתלב בתפריט התינוק. הדייסות מבוססות על רכיב חלבי שנמצא במוצר או בתרכובת המזון לתינוק כך שהן מוגשות על בסיס טעם מוכר ואהוב על תינוקות בשינוי מרקם מה שמתקבל במרבית המקרים בקלות ובאהדה בשלב הטעימות הראשוני .

צילום: PIXABAY

מה היתרון של דייסה ייעודית לתינוק?

לדייסות הייעודיות של מטרנה מספר יתרונות:

הן מספקות תזונה מגוונת ומאוזנת הכוללת ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון ברזל.

הדגנים עליהן מתבססות הדייסות הן דגנים איכותיים שעומדים בכל התקנים המחמירים ביותר למזון תינוקות- משלב הגידול ועד למוצר המוגמר

מרקמן החלק והאחיד מותאם למערכת העיכול המתפתחת של התינוק.

מאפשרות לחשוף את התינוק לטעמים ומרקמים מגוונים.

קלות ונוחות להכנה ולהאכלה  .

כיצד נשלב דייסה בתפריט התינוק?

החל מגיל 6 חודשים ניתן לשלב מזונות מוצקים בתפריט התינוק, למעשה מתחילים לעבור מכלכלה שעד כה הייתה נוזלית בלבד ומבוססת אך ורק על חלב אם או תמ"ל. תחילה מדובר בכמויות קטנות ובחשיפה בלבד, שכן מדובר בתהליך למידה שאורך זמן בשלב החשיפה למזונות מוצקים

את הדייסה מכינים ע"פ הוראות ההכנה, רצוי להתחיל עם כמות קטנה לתינוק, ניתן לעשות זאת גם עם קצות האצבעות של ההורה או בכפית קטנה ורכה המותאמת לתינוקות- ועוקבים אחר תגובתו: האם הוא פותח את הפה לאכילה ברצון? האם נראה שהוא נהנה מהאכילה, מנופף בידיו וברגליו? מחייך? לפי תגובת התינוק ניתן להתקדם לאט לאט בכמויות עד להתבססות ארוחה. את דייסת הדגנים ניתן גם לשלב במזונות כגון מרק ומחית הפירות (למשל דייסת דגנים מעורבים לתוך מרק ירקות או דייסת סולת פירות כגיוון נוסף למחית הפירות ולהסמכתה).

החל מגיל 8-10 חודשים, לפי התפתחות האכילה ארוחת דייסה יכולה להתאים כארוחת מוצקים שלישית בתפריט, בנוסף למנת הפירות והירקות. הדייסה מהווה ארוחת שלמה המכילה חלבון איכותי מחלב האם או תמ"ל ויחד הם יוצרים ארוחה של ממש, מאוזנת מבחינה תזונתית ומותאמת לתינוקות.

בסיכום, דייסות מטרנה זוכות להצלחה רבה בקרב הורים בזכות התאמתן לצרכים הייחודיים של תינוקות, החל מגודל הפתיתים ונוחות ההכנה ועד להרכבן התזונתי האיכותי והמאוזן. הן מהוות כלי שימושי להעשרת תפריט התינוק ולספק לו תזונה טעימה ומזינה בגיל המכריע של שנה ראשונה לחייו.

* הכתבה כתובה בלשון זכר אך מתייחסת לכל המינים
**חלב אם הינו המזון הטוב ביותר לתינוק

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן