Skip to content

אמש במחול: "עבודה אחרונה" של אוהד נהרין חזקה ומרשימה מתמיד

היצירה שהוצגה לראשונה ב-2015 חוזרת לבמה במהלך חודש פברואר עם ביצוע חדש של אנסמבל להקת בת שבע המציגים יכולת גופנית מרשימה ביותר. לא להחמיץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסיפור שיצר נהרין הוא "עבר חלומי, הווה כאוטי וחורבן שאחריו עתיד לא ידוע –  עבודה אחרונה מתמקמת בזמן. בקפסולה של היסטוריה מקוצרת, יופי ורוך ניצבים במאבק של הישרדות מול מפגני כוח. הגופים משרטטים קווי מילוט מתוך מציאות שהולכת והופכת כאוטית, אלימה וחסרת תכלית, ומגישים הצעה לאמת פשוטה של חמלה ונחמה. ומעל לכול, כמעין פצצה מתקתקת, מרחפת תנועה רפטטיבית של מאמץ שאינו מתלכד עם עונג – ריצה ארוכה וממוכנת במקום, תזכורת לסיזיפיות של הקיום. עבודה אחרונה ניצבת באזור הדמדומים שבין חלימה מתוקה ליקיצת בלהות, על סף הבחירה בין כניעה זקופה, שתביא אולי להתחדשות, לבין נפילה לתהומות החידלון". העבודה הזו מסתבר, אקטואלית מתמיד.

צילום: אסקף

המופע עוסק בנושאים מגוונים, כמו ביחס בין היחיד לקולקטיב, בין הרצון להיות עצמאי לבין הצורך להיות שייך לקבוצה. נהרין מצליח לבטא את הנושא הזה באופן מעניין ומעורר מחשבה. יש פה התייחסות לאהבה, תשוקה ואלימות. ב"עבודה אחרונה" הוא מצליח ליצור רגעים מרגשים ומעוררי מחשבה, המציגים את הצדדים הטובים והרעים של האנושות.

אישה בשמלה כחולה רצה על פס רץ בעומק הבמה. היא רצה ברקע לאורך כל המופע הנמשך כשעה ועשר דקות מבלי להפסיק לרגע את הריצה. בסוף מישהו מניף דגל לבן לאחר שנשמעות צרור יריות. קפסולת הזמן מתחילה ומסתיימת באלמנט הזה. ראוי לציון הוא הכושר הגופני שמציגה הרקדנית.

הבמה ריקה ושחורה והרקדנים לבושים בביגוד ניטרלי. כל אלו מדגישים את יכולתם הפיזית לבצע תנועות מורכבות אקרובטיות בכישרון מעורר התפעלות. בשלב מסוים הם מחליפים ביגוד לשחור או לבן המייצרים קונטרסט דרמטי לרקדנית בכחול הרצה על מסלול הריצה ברקע.

עבודות המחול של בת שבע מצטיינות באסתטיקה מעוצבת כהלכה. גם כאן הביצוע מצויין ומרתק לכל אורך המופע. הבחירה במוסיקה מונוטונית מגבירה את המתח. הקצב מאד איטי ותנועות שמתחילות במהירות רגילה מסתיימות בסלואו מושן. אחת התמונות המרשימות היתה כאשר המשתתפים התקבצו ויצרו קבוצה מתחבקת.

צילום: אסקף

אוהד נהרין הוא כוריאוגרף ייחודי, המסוגל ליצור עבודות מחול מאתגרות ומעוררות מחשבה. הרקדנים של להקת בת שבע, הם מהטובים בעולם, והם עושים עבודה מצוינת בהבאת העבודות של נהרין לחיים.

בביצוע רקדני האנסמבל עונת המופעים 2024-2023:
אמיל ברוקמן, ויקטור דובאל, אניקה ורפלנקה, ירדן ז'אנה, גילי יניב אמודי, קיילי מילר, מאיה מרום, מרמוז מלכיאור, סיליא מרעי, בו מת'יוס, סופיה פיקלובה, הולדן קול, קליס רובינסון, ליאן רייזר, עדי שוורץ. | תלמידים: זוהי בייליס נגר, נגה סנה, שירה קסטנבוים. רקדנים אורחים: דור נחום, דןדן כהן.

צילום: שרה פלד

*בכל מופע יוקצו עשרות כרטיסים ללא עלות עבור המפונים ועבור חיילים בסדיר ובמילואים.*

מרכז סוזן דלל, רח' יחיאלי 5, נווה צדק, תל אביב.

7.2.24, יום רביעי | בשעה 21:00

8.2.24, יום חמישי | בשעה 21:00

9.2.24, יום שישי | בשעה 14:00

10.2.24, יום שבת | בשעה 21:00

21.2.24, יום רביעי | בשעה 21:00

22.2.24, יום חמישי | בשעה 21:00

23.2.24, יום שישי | בשעה 14:00

24.2.24, יום שבת | בשעה 21:00

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן