Skip to content

שקמה ברסלר: "יום אחד מישהו יחקור פה לעומק איך השתרשה בישראל תרבות של רעל ופייק, איך עובדת מכונת הרעל"

פרופסור ברסלר הגישה תביעת ענק כנגד חברת הכנסת טלי גוטליב וששה אחרים ששיתפו את פרסומיה של גוטליב. מכתב התביעה: "תובענה זו מוגשת נוכח אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

פרופ' שקמה ברסלר הגישה במהלך השבוע האחרון, באמצעות עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן, תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד ח"כ טלי גוטליב ו-6 פעילי רשת נוספים אשר שיתפו את השקרים החמורים של גוטליב, וביניהם מני אסייג וסמדר הילה שמואלי. בראיון טלוויזיוני ששודר אתמול (שישי) בערוץ 12, הסבירה את מהות תביעתה ומדוע הוגש כתב התביעה.

פרופ' שקמה ברסלר בת"א (צילום דן בר דוב)
פרופ' שקמה ברסלר בת"א (צילום דן בר דוב)
ח"כ טלי גוטליב (צילום: דוברות הכנסת)
מכתב התביעה (צילום מחשבון הטטוויטר של פרופ' שקמה ברסלר)

מכתב התביעה עולה כי: "…תובענה זו מוגשת נוכח אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7.10. הנתבעים פרסמו שקר בדבר שיחה שגופי המודיעין בארה"ב יירטו כביכול בין בן זוגה של התובעת לבין רב המרצחים יחיא סינוואר; פרסמו שקר בדבר פגישה כביכול של התובעת עם ראש המוסד שהתקיימה עקב כך, עובר לטבח יום 10.7, וחוסה כביכול תחת צו איסור פרסום; פרסמו שקר בדבר קשרים כביכול של התובעת עם בכירים בגופי המודיעין והביטחון, שהובילו כביכול לטבח יום 10.7; פרסמו שקר בדבר בריחה כביכול של התובעת מהארץ לאחר טבח יום 10.7; פרסמו שקר בדבר מחיקה כביכול של פרסומים של התובעת ברשתות החברתיות, בניסיונה כביכול להעלים או לטשטש "ראיות"; ועוד בדיות והשמצות. באמצעות הנתבעת 1, חה"כ רויטל גוטליב ויתר הנתבעים, השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם ממעבה המרשתת, עד ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. הם הגיעו כמעט לכל בית. אפילו בעידן שבו הציבור נאלץ, בעל כורחו, לנווט את דרכו כמעט מדי יום בין מפיצי "פייק ניוז", הסולדים מאמת וממומחיות – הפרסומים מושא התובענה דנן בולטים בשקריותם, בחולניותם ובהפניית גבם למציאות. מעבר לפגיעה הקשה והברורה מאליה שהפרסומים השקריים מסבים לשמה הטוב של התובעת, הרי שהמשך הפצתם על ידי הנתבעים, ומתן הבמה לתיאוריות הקונספירציה הרעילות שהם מכילים, מהווים סכנה של ממש לשיח הציבורי הדמוקרטי התקין במדינת ישראל. מכאן אף נובעת החשיבות הרבה לדון בהליך בלא דיחוי".

לפני מס' ימים פנו עורכי דינה של פרופ׳ ברסלר לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וליועצת המשפטית לממשלה בדרישה בהולה שיורו על פתיחת חקירה נגד חברת הכנסת, בגין שורה של עבירות חמורות ובהן: סיוע לאויב במלחמה,  גילוי מידע חסוי בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי, תעמולה תבוסנית, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרת אמונים ולשון הרע.  נזכיר, כי לחברת הכנסת גוטליב לא עומדת חסינות על הפצה שיטתית של תיאוריות קונספירציה שקריות – מעשה שאינו במילוי תפקידה כחברת כנסת.

בעניין זה נכתב בכתב התביעה: "לשון הרע שהפיצה גוטליב בעניין התובעת לא פורסמה באופן ספונטני או אגבי לעבודתה הפרלמנטרית, תוך גלישה מנאום פוליטי או מדיני שנשאה. קל להיווכח כי מדובר במסע צלב שיטתי ומתוכנן של חברת פרלמנט נגד אזרחית: שורה של פרסומים שקריים שפורסמו בזמנים שונים ובפלטפורמות שונות.

מצב בו חברת כנסת שהפיצה באופן חוזר ומכוון שקרים בוטים נגד אזרחית, לכאורה בנושאים קרדינליים לביטחון המדינה, מסרבת לקיים עליהם דיון ומבקשת להסתתר תחת חסינותה – הוא בלתי נסבל. מדובר בניסיון לניצול ציני ומניפולטיבי של מוסד החסינות, שאל לבית המשפט הנכבד לתת לו יד"..
ברסלר הוסיפה בראיון שהעניקה לדני קושמרו בערוץ 12 ש"אין תחתית שאנשים שמוכנים לפגוע באחדות הישראלית, בציבור הישראלי יהיו מוכנים לרדת אליה?, כל עוד הדבר הזה פעיל וחזק, אז אנחנו נהיה תחת מתקפה, ינסו לטעת בנו פחד, ואני אומרת אני לא, לא מפחדת, אני פשוט לא מוכה לחיות בפחד".
– חברת הכנסת גוטליב אומרת: יש לי חסינות.. שאל קושמרו.
"זה בית המשפט יכריע, אין חסינות כנגד, בטח לא כנגד פגיעה בביטחון המדינה, אבל גם לא כנגד סתם הטלת אשמה וקונספירציות באזרחים, מעבר לטלי עצמה אנחנו נתבע את כל האנשים ששיתפו  את התכנים שלה, לא את כולם, את המשמעותיים ביניהם, אי אפשר לפייק ולרעל ולדיבה להסתובב ברשתות ללא מענה, אם יש משהו גם בשנה האחרונה ובטח ובטח בשבעה באוקטובר, לא יהיה בסדר. צריך לדאוג שיהיה בסדר. יום אחד מישהו יחקור פה לעומק איך השתרשה בישראל תרבות של רעל ופייק, איך עובדת מכונת הרעל. אני חושבת שלי ככה כל הזמן מהדהד בראש שהציטוט שהביאה בשעתו, נדמה לי אילנה דיין של נתן אשל של: "הצלחנו להטריף את השנאה, זה מה שמאחד את המחנה שלנו", אנ חושבת כשמחברים את זה עם מכונת הרעל, רואים שהאמירה "הצלחנו להטריף", היא לא אמירה כללית, זו תכנית עבודה סדורה שעובדת".
"הגב׳ ברסלר התגעגעה לאור הזרקורים ופרסמה שהיא הגישה תביעה נגדי. אני שבה ומבהירה כי החסינות שלי היא מהותית ומעוגנת בחוק ואין לי כוונה להסיר אותה." צייצה גוטליב בתגובה והוסיפה:  "צר לי לאכזב את הגב׳ שאחראית עם חבריה בין השאר לתופת שהתרחשה עלינו. (ברסלר את מחוייבת במסירה אישית ויש לך את הקשרים שלך להשיג את כתובתי)."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן