Skip to content

משפחות החטופים: "חיי הממשלה לא על חשבון חיי החטופים"

אלפים השתתפו במחאה כנגד המשלה ודרשו את החזרת החטופים עכשיו והליכה לבחירות, שבעה מפגינים נעצרו. המשטרה חילקה דו"חות לכלי רכב שחנו בשולי הכביש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) בכיכר החטופים ובקפלן בתל אביב כנגד הממשלה ודרשו מנתניהו לפעול מיד לשחרור החטופים.  בני משפחות חטופים הבעירו מדורה וחסמו את נתיבי איילון דרום ומסרו כי כעת הם "מחריפים את הטון כלפי נתניהו". על גבי השלטים נכתב :"חיי הממשלה לא על חשבון חיי החטופים" – "הצילו" ובחירות עכשיו.  המפגינים קראו לעבר לנתניהו: "הפקרת אותם ב-7 באוקטובר ואתה ממשיך להפקיר אותם 127 ימים משיקולים פוליטיים",  והוסיפו: "צא עוד היום לציבור ותודיע שאתה בוחר בחטופים ולא בבן גביר. אם לא תשחרר אותם עכשיו – לא נשחרר אותך מאחריות, לא ניתן לך רגע אחד של שקט. הזמן של החטופים אזל".

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בין המשפחות שחסמו את ציר התנועה הראשי  היו בני המשפחות מוזס, פלטי-קציר, קלדרון, אור, מצגר והימן. המשפחות חוסמות את איילון דרום בסמוך למחלף השלום. הן מאשימות את נתניהו כמי ש"עסוק בלטרפד עסקה ולהתחמק מלקיחת אחריות". "במקום לחתור לעסקה עכשיו, הוא מושך זמן, שולח את שריו להתבטא נגד עסקה ומכונת הרעל מנהלת קמפיין התסה נבזי נגד המשפחות בניצוחו", אמרו. במהלך ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב אירעו עימותים בין המוחים לשוטרים, וארבעה נעצרו. מהמשטרה נמסר כי "בהמשך להפרות הסדר הציבורי ברחוב קפלן, סמוך למתחם שרונה בת"א, המפגינים חסמו את התנועה לשני הכיוונים". המשטרה הסבירה כי "לאחר שקצין משטרה הכריז כי ההפגנה אינה חוקית והורה על פיזורה, כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש אשר נפתח לתנועה", וכי "במהלך הפינוי עצרו השוטרים 7 חשודים בחשד להפרת סדר",  לטענת המשטרה המעצרים בוצעו ב"המשך להפרות הסדר הציבורי ברחוב קפלן, המפגינים חסמו את התנועה בכביש 20 לכיוון דרום. כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש אשר נפתח לתנועה", וכי "במהלך הפינוי עצרו השוטרים 7 חשודים בחשד להפרת הסדר, חסימת הכביש והדלקת מדורות על הציר. בתוך כך, נמסר מהמשטרה כי השוטרים רשמו דוחות תנועה נגד 5 מפגינים נוספים, בגין הפרעה לתנועה ועשיית מעשה שלא כדין על סך 1,000 ש"ח. מאוחר יותר הוסיפה המשטרה כי "בהמשך לפרסומים השגויים בדבר מעצר של משפחות החטופים במהלך הפרות הסדר בתחומי מחוז ת"א, נבהיר כי כלל העצורים אינם נמנים על משפחות החטופים והמשטרה פועלת ברגישות המתבקשת בכלל הזירות, במטרה לאפשר את חופש המחאה ולמנוע הפרות סדר ופגיעה בחופש התנועה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן