Skip to content

חזרתם לבית מוצף? פעולה מהירה תוכל לחסוך לכם נזקים רבים

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין אם נגרמה על ידי גשמים עזים, או בעיות צנרת, הצפה בבית עלולה לגרום לנזקי רטיבות העלולים להתפשט לכל שטח המבנה.  תגובה נכונה ומהירה יכולה לעשות את ההבדל בין תהליך שיקום ממושך ויקר לבין תהליך מהיר וזול יותר באופן משמעותי.  לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא.

צילום: freepik

חזרתם לבית מוצף? כך תפעלו:

  • בטיחות לפני הכל  – הקפידו לכבות את אספקת החשמל לפני הכניסה לאזור המוצף, כדי למנוע סכנת התחשמלות.
  • תעדו את הנזק  – לפני שאתם מוציאים מגבים, הוציאו קודם את הסלולרי וצלמו תמונות או סרטונים של האזורים המוצפים וכל החפצים שניזוקו. תיעוד היקף הנזק יסייע לכם בתהליך התביעה מול חברת הביטוח כדי שתקבלו את הפיצוי המתאים.
  • גרפו את המים – ככל שתוכלו לסלק מים עומדים מרצפת הבית מוקדם יותר, כך ייטב. עבור הצפה נקודתית קלה ייתכן שהמגב הביתי יעשה את העבודה. במידה וקיימת הצפה משמעותית יותר מומלץ להזמין שירות שאיבת הצפות מקצועי.
  • יבשו את החלל – לאחר גריפת המים, התמקדו בייבוש האזורים הרטובים כדי למנוע צמיחת עובש וטחב. הסירו שטיחים רטובים, רהיטים וחפצים אחרים מהאזור המוצף כדי למנוע נזק נוסף ולהקל על הייבוש, ופתחו חלונות כדי להגביר את זרימת האוויר. במידה והרטיבות חלחלה לעומק הקירות, או אל מתחת לריצוף, חשוב להזמין שירות ייבוש תת רצפתי מקצועי כדי למנוע התפתחות נזקי רטיבות מפושטים.
  • ניקוי וחיטוי – מי הצפה עלולים להכיל מזהמים שונים המהווים סכנה תברואתית, ובמיוחד אם מקורם בביוב. נקו וחטאו היטב את כל המשטחים שבאו במגע עם הנוזלים, כולל קירות, רצפות ורהיטים. מומלץ ללבוש ציוד מגן, כגון כפפות ומסכות, בזמן הניקוי כדי למזער את החשיפה לחומרים מזיקים.
  • פנו לעזרה מקצועית – אם הנזק רב, או שאינכם בטוחים כיצד להמשיך, אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית. חברות שיקום נזקים יכולות לספק שירות מקצועי ויעיל להפחתת הנזקים והחזרת ביתכם למצבו המקורי. אם יש ברשותכם פוליסת ביטוח דירה בדקו טרם הזמנת אנשי המקצוע מהם התנאים לקבל ההחזר, ואלו ספקי שירות באפשרותכם לבחור.

לסיכום:
התמודדות עם בית מוצף יכולה להיות חוויה מאתגרת וסוחטת רגשית. יחד עם זאת, על ידי נקיטת פעולה מהירה אפשר לשקם את הנזק ולחזור לשגרה במהרה. זכרו לתיעדף בטיחות, לתעד את הנזק ולפנות לסיוע מקצועי בעת הצורך. והכי חשוב – קחו נשימה עמוקה וזכרו שגם זה יעבור.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן