Skip to content

מטה משפחות החטופים יגיש מחר תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג

כמאה נציגי משפחות החטופים יגיעו להאג כדי להגיש את התביעה באופן אישי. התלונה כוללת אישומים כגון: רצח עם, חטיפת בני אדם, פשעי אלימות מינית, עינויים ואישומים נוספים. המשפחות מצפות שבסיום ההליך יוצאו צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס בגין פשעיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר עבודה מאומצת של כארבעה חודשים, ברביעי הקרוב, ה-14.02, יגיש מטה המשפחות תלונה לבית הדין הפלילי בהאג נגד ראשי החמאס בגין אישומים הכוללים בין היתר: חטיפת בני אדם, פשעי אלימות מינית, עינויים ואישומים חמורים נוספים.

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

אל עשרות עורכי הדין מהארץ ומהעולם שיגישו את התלונה יצטרפו כ-100 נציגים של משפחות החטופים ואלפי יהודים מרחבי הולנד שיבואו לתמוך בהגשה.

התלונה היא תוצר של עבודה מאתגרת שבוצעה בראשות מחלקת המשפט הבינלאומי של המטה ובהובלת ד"ר שלי אביב ייני שלטובת הגשת התביעה שיתפה פעולה עם עו"ד יובל ששון ממשרד עורכי הדין מיתר שהקצו עשרות עורכי דין לטובת הטיפול בתלונה, מרכז ראול ולנברג לזכויות אדם שנרתמו ורתמו צוות רחב וכן משרד סאליבן אנד קרומוול.

בשבועות הקרובים יטוסו להאג חטופים ששוחררו מהשבי וקרובי משפחה של חטופים שעודם מוחזקים בידי חמאס לצורך מתן עדות.

המטרות קצרות הטווח של הגשת התלונה כוללות הוצאת צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס. צעד זה צפוי להפעיל לחץ משמעותי לשחרור שאר החטופים ולשמש כמנגנון להבאת צדק לקורבנות ולמשפחותיהם.

מטה משפחות החטופים מוסר כי ימשיך במחויבותו להגנה על זכויות החטופים ומשפחותיהם, וקורא לקהילה הבינלאומית לתמוך במאמצים אלה להבטחת שחרורם המהיר והבטוח של 134 החטופים המוחזקים בידי חמאס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן