Skip to content

"ואן גוך התערוכה החדשה" באקספו תל אביב היא מסע מרתק בחייו

לא להתבלבל עם התערוכה שהיתה בעבר בחולון, כי זוהי ליגה אחרת בג'אנר התערוכות האימרסיביות. התערוכה מכילה 2000 מיצירותיו של האמן ומוצגת בשלמותה על פני 1500 מטר בביתן 2, אקספו תל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התקופות השונות בחייו והסיפורים שמאחורי הציורים של האמן הנודע, מקבלים בתערוכה מימד חדש והם יוצאים מהמסגרת ומוצגים ב- °360 בין פינות וקירות, באמצעות הקרנה שמעניקה פרספקטיבה חדשה. הציורים של Van Gogh מצטרפים לסימפוניה של צלילים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית. באמצעות התערוכה, יצירותיו ממשיכות להדהד ברחבי העולם כבר למעלה מ 160 שנה ולספר את סיפורו הבלתי יאמן של אדם מוכשר ודל אמצעים שגילה את יכולתו רק בגיל 30.

בכניסה לתערוכה מוצב מיצג שאחראי עליו האומן טומי כהן, אומן VA 3D בהשראת מיצג  שהוצג ב- MOMA בניו יורק, של האומן Refik Anadol ,אחד האנשים הכי נחשבים בעולם הקדמה הטכנולוגית המשולבת עם אמנות היום בעולם.

הביקור בתערוכה עובר דרך שישה חללים שונים. חלל עם כ-40 רפליקות נאמנות למקור של הציורים הכי מוכרים ואהובים של ואן גוך, חלל המעורר לחיים את ציור 'חדר השינה' המפורסם שלו. חלל נוסף בו מוקרן הפרצוף המוכר של האמן ועליו הקרנה של הסטארי נייט המפורסם, אגרטל גדול ועליו הקרנה של ציור החמניות המפורסם, מוצג בחלל נפרד.

צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד

למעונינים להתנסות בחווית ציור וצביעה, מוצב חלל SKETCH AND POST בו יכול הקהל לצבוע את ציוריו של האמן כפי שירצה ולהפיח בהם חיים חדשים, ואז לראות אותם 'מונפשים' בהקרנה על קיר שלם גדול.

את מתחם מציאות מדומה (VR), תפגשו בסוף התערוכה לחווית מסע חד פעמי של 10 דקות המתעד את סיפור חייו, מסלול האמנות שלו ויצירותיו המוכרות והבלתי נשכחות.

בתערוכה יהיה ניתן למצוא את "בית חם" חלל שלם המוקדש כולו לאמנים ישראליים מהעוטף ומהדרום שפונו מבתיהם. את אותם היצירות המוצגות יהיה ניתן לרכוש בתערוכה וכלל ההכנסות יינתנו לאמנים בנוסף התערוכה תתרום חלק מהכנסותיה לשיקום ופיתוח גלריות והחזרת האומנות לדרום, האמנים המציגים את יצירותיהם במתחם הם: שחר אלפרין, דן פאפו, אורנה אוריין, דפנה יצחק, אורלי לוונדר טרלובסקי, אוסי גפן, מירי קושלוויץ, לימור צרפתי מקס, עינב הלפרין סנקר, שוש שגב אופק, דוד סנדוס, שירלי יוגב.

ביתן 2, אקספו תל אביב

מקורה, ממוזג, יש ממד סמוך לתערוכה

(התערוכה ממוקמת במינוס 1 סוג של מרחב מוגן – שמאושר ע"י פיקוד העורף) וחניה בשפע

מידע וכרטיסים באתר "ואן גוך התערוכה החדשה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן