Skip to content

נתניהו: "ישראל – עץ יציב בצורה בלתי רגילה". יחימוביץ: "נתניהו חי במדינה אחרת"

בפסיכולוגיה, אדם מתבקש לצייר עץ ולפי התוצאות מנתח הפסיכולוג את אישיותו. האם יש לעץ שורשים, האם יש פירות, האם עלווה סימטרית וממוסגרת. היום, במסיבת עיתונאים, קשה היה להתעלם מעץ שצייר ראש הממשלה והקפיד לציין שיש לו שורשים וגם מניב פירות. ככה זה כשחיים עם פסיכולוגית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במבחני פסיכולוגיה, אדם מתבקש לצייר עץ ולפי התוצאות מנתח הפסיכולוג את אישיותו. האם יש לעץ שורשים, האם יש פירות, האם עלווה סימטרית וממוסגרת. היום, במסיבת עיתונאים, קשה היה להתעלם מעץ שצייר ראש הממשלה והקפיד לציין שיש לו שורשים וגם מניב פירות. ככה זה כשחיים עם פסיכולוגית

מאת צבי זינגר

העץ ויוצרו. לא ממש מציאות
העץ ויוצרו. לא ממש מציאות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפעיל היום, במסיבת עיתונאים שערך, את כשרונות השרטוט שלו והציג בפני עשרות העיתונאים שבאו לשמוע על הישגי ממשלתו, איור של עץ העומד בסערות הכלכליות והאזוריות הקשות. "בסיכום של שלוש שנים העץ הזה יציב בצורה בלתי רגילה", אמר נתניהו. "הוא צומח ומניב פירות".

עם זאת, נתניהו לא היה מוכן עדיין לומר כי הסנקציות הכלכליות, שננקטות ויינקטו נגד איראן, יעצרו את התוכנית הגרעינית שלה. במסיבת העיתונאים שכונסה באולם התדרוכים החדש של לשכת העיתונות הממשלתית, לרגל כניסת ממשלת נתניהו לשנה הרביעית של שלטונה, נשאל ראש הממשלה האם הסנקציות הננקטות נגד איראן יעצרו לדעתו את תוכנית הגרעין – והסתייגותו מהאפשרות שהסנקציות ישיגו את מטרתן הייתה ברורה. "הסנקציות על מערכת ה'סוויפט' (העברות התשלומים במערכת הבנקאית העולמית – צ.ז.) הן מכאיבות וקשות", אמר נתניהו. "אנחנו נראה אם השילוב שלהן עם סנקציות אחרות שעליהן החליט קודם הסנאט האמריקני, יגרום לעצירה של תוכנית הגרעין האיראנית. עד הרגע הזה – זה לא קרה. איראן מתקשה כלכלית – זה נכון. אבל האם זה יעצור את תוכנית הגרעין? ימים יגידו". גם כשנשאל שוב – לא הסכים לחרוג מניסוחו הדיפלומטי.

נתניהו – שנשאל גם על הידיעות, לפיהן הממשל האמריקני מדליף חלקים מתוכנית הפעולה הישראלית באיראן – נמנע מלהכחיש את הידיעות הללו  ורק הביע תקווה שתינקט ע"י הממשל האמריקני "הגישה הנכונה שנאמרה ע"י הנשיא אובמה, להמעיט בדיבורים על הנושא האיראני". נתניהו הוסיף כי הוא אכן נוהג עפ"י גישת אובמה בעניין זה "ואני מקווה שכך אכן נעשה".

ההישג העיקרי שעליו הצביע ראש הממשלה בנושא האיראני היה הצלחתו לפעול בזירה הבינלאומית. "אנחנו צריכים לרתום את הקהיליה הבינלאומית  להפעיל לחצים גדלים והולכים על איראן", אמר. "אני חושב שהוכחנו את היכולת הזו. אנו פועלים באופן שיטתי כדי להפעיל לחצים על איראן. אנו שמים פה 'וי' לא כי הבעיה טופלה, אבל אנו מפעילים כוחות גדולים מול הבעיה הזו".

ראש הממשלה שהתבקש גם לחוות את דעתו, על ניצחון מופז בפריימריז ב"קדימה", אמר: "אני מכבד את שאול מופז וגם את שלי יחימוביץ' – אולם על סמך 30 שנות נסיון, כדי להנהיג את ישראל בטלטלות הבינלאומיות שאנו מצויים בהן – אדם חייב לפעול בזירה הבינלאומית ולפעול היטב."

בנושא הפלסטיני אמר נתניהו, כי יקבל איגרת מאבו מאזן, אם אכן יבקש לשלוח אליו – ויקבל אליו גם את המשלחת הפלסטינית, אם תבקש למסור לו את מכתבו של אבו מאזן. "כל עוד הדבר תלוי בי, נבטיח את אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל – אם כי המטלות הביטחוניות נעשות הרבה יותר קשות, לנוכח המתרחש בסביבתנו".

על "חוק טל" אמר נתניהו כי הוא לא יחודש וכי "נצטרך למצוא את הדרך לעשות זאת בדרך שוויונית".

על הבחירות אמר ראש הממשלה: "אני לא מתכוון להקדים את הבחירות ולא מתכוון ליזום את זה – אם כי איני חושש מזה".

את עיקר הישגי ממשלתו בשלושת השנים הקודמות מנה נתניהו בתחום הכלכלי . הוא הצביע על העלייה בצמיחה, בשעה שברוב מדינות העולם הנתונים הכלכליים עגומים. הוא התגאה בירידה באבטלה וטען כי מאז 2009 נוספו למשק כ-237 אלף מקומות עבודה ואחוזי האבטלה ירדו. הוא הציג את העלייה בדירוג האשראי בישראל כהישג וגם בנושא הדלק טען, כי המס על הבנזין הופחת בשנה האחרונה ב-88 אגורות.

נתניהו אף לא פסל על הסף אפשרות כי ישנה את שיטת חישוב מחירי הדלק – אך אמר כי "הנושא מורכב".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', לא איחרה להגיב: " שעה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, משתעשע בציור עצים, מבצע תעלולי טאבלט, מדבר על סייבר ומעניק הופעה זחוחה במיוחד – נאבקים יותר ממיליון עובדי קבלן בישראל על הישרדות, ומעמד הביניים הולך ומתכווץ. נראה כי נתניהו חי במדינה אחרת ואינו מודע למתרחש בישראל. הצמיחה שהוא מתפאר בה נשארת במאיון והאלפיון העליון, התחרות שהוא מתהדר בה אינה קיימת וקומץ בעלי הון מחזיקים ברוב חלקי המשק. שעה שהוא מדבר על ערכים, הוא מחסל בשיטתיות את ערכי הסולידריות והאחריות ההדדית שהם בבסיס קיומה של המדינה.

"חרף התרברבותו ביכולותיו הבינלאומיות נמצאת ישראל בבידוד בינלאומי חסר תקדים ובקיפאון מדיני. אל מול דברי הרהב של ראש הממשלה, ניצב הדוח הקשה והאובייקטיבי של בנק ישראל המתאר מדינה שנסוגה בשיטתיות מאחריות לאזרחיה. על נתניהו לזכור, כי ביטחון המדינה אינו נובע רק מכלי נשק משוכללים, אלא מהזדהות של הלוחמים עם מדינתם ומאיכותם האנושית ובאלה מכרסמת כל הזמן דרכו הקפיטליסטית הקיצונית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן