Skip to content

ארצות הברית הטילה סנקציות על שני מאחזים ושלושה מתנחלים

דובר משרד האוצר האמריקאי מסר כי הסנקציות הוטלו בגין חלקם באלימות נגד פלסטינים. ח"כ צבי סוכות: "הסנקציות האמריקאיות כלפי אזרחי ישראל שמוטלות ללא אף בסיס הן מעשה הזוי בזוי ומכוער". שלום עכשיו: הגיע הזמן שפושעי המאחזים ישלמו על האלימות והעבריינות השיטתית שלהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארה"ב הטילה היום (חמישי) לראשונה, סנקציות על שני מאחזי חוות בגדה המערבית ושלושה מתנחלים. מדובר בשני מאחזים בגדה המערבית, החווה של משה והחווה של צבי, – וכן על שלושה מתנחלים – צבי בר יוסף, נריה בן פזי ומשה שרביט, כל זאת בגין חלקם באלימות נגד פלסטינים – כך הודיע משרד האוצר האמריקאי. תנועת שלום עכשיו הגיבה לסנקציות ומסרה כי "הגיע הזמן שפושעי המאחזים ישלמו על האלימות והעבריינות השיטתית שלהם. מזה שנים שאלימות ונישול כלפי פלסטינים מתקיימות בסמוך למאחזים בלתי חוקיים, בגיבוי הנהגת המתחלים. עכשיו הגיע תורה של ממשלת ישראל להיכנס לאירוע ולעשות את הדבר המתבקש והוא פירוק המאחזים הבלתי חוקיים בשטחים ויד קשה נגד כל מתנחל אלים". השר בצלאל סמוטריץ' הגיב על הסנקציות שהטילה ארה"ב: "ההחלטות הללו הן כניעה של ממשל ביידן לקמפיין B.D.S שנועד להשחיר את מדינת ישראל כולה ולהביא לחיסול מפעל ההתיישבות ולהקמת מדינת טרור פלסטינית. ניאבק לביטולם".
לדברי גורם בכיר בצה"ל, החווה של צבי, השייכת לצבי בר יוסף, הורחבה על ידיו. "הוא הוציא מהחווה שלו והרחיב נקודה מול אום ספא, זה צבי בדיוק", אמר אתו הבכיר. שמו של בר יוסף כבר עלה לכותרות בשנת 2021. אז הוא תועד מגרש משפחות פלסטיניות שעשו פיקניק בחורשה, השוכנת כמה קילומטרים מהמאחז שלו. באחד הסרטונים נראה בר יוסף כשהוא שופך משקה על מנגל שהבעירה המשפחה. לאחר מכן אפשר לראות חיילים מגרשים אותם משם. בר יוסף לא הגיב באותה עת על התקרית.

צבי בר יוסף (צילום: שי קנדלר)
משה שרביט (צילום באדיבות הרב אריק אשרמן – תורת צדק ע"ר)
מתנחלים שהגיעו מכיוון החווה של חוות עמק תרצה של משה שרביט, תוקפים רועים פלסטינים (צילום: שי קנדלר)
מתנחלים תוקפים פעילי זכויות אדם (צילום: שי קנדלר)

בתוך כך ערב הרמדאן, החלו עבודת לבניית התנחלות חדשה ממערב לאריאל משרד השיכון החל בימים האחרונים בבניית התשתיות להתנחלות חדשה כשני ק"מ מערבית להתנחלות אריאל, המכונה "שכונת אמירים" או "אריאל מערב". באופן רשמי ההתנחלות החדשה היא חלק מההתנחלות אריאל אולם היא נמצאת מחוץ לגדר של אריאל ובמרחק של כשני ק"מ ממנה. ההתנחלות החדשה נמצאת בצמוד ליישוב הפלסטיני סלפית, והיא תנתק למעשה את הכפרים הפלסטינים מצפון לסלפית כדוגמת כפל חריס, חארס ואחרים עם העיר המחוז סלפית. מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "ממשלת ישראל לא עוצרת. בניית ההתנחלות החדשה ממערב לאריאל, מצטרפת לשורה של מהלכים מסוכנים ומזיקים בשטחים בחסות המלחמה. בכללותו הכמה לפתרון של  במקום לקדם רגיעה ערב הרמדאן ובכלל, הממשלה בוחרת להעמיק את המתיחות ופועלת כדי לסכל כל אפשרות של פתרון מדיני עתידי". ח"כ איש הימין הקיצוני צבי סוכות הגיב בזעם: "הסנקציות האמריקאיות כלפי אזרחי ישראל שמוטלות ללא אף בסיס הן מעשה הזוי בזוי ומכוער. מדינת ישראל מחוייבת להגן על אזרחיה גם מול מדינות ידידותיות. נעשה הכל כדי להגן על אזרחי ישראל". בחודש פברואר השנה הודיעה בריטניה על הטלת סנקציות כלכליות והגבלות מסע על ארבעה מתנחלים, בהם בר יוסף ושרביט, המעורבים באלימות נגד פלסטינים. שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון אמר אז כי השניים "מעורבים בכמה מהפרות זכויות אדם המזעזעות ביותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן