Skip to content

משפחות החטופים בקריאה "צאו איתנו לרחובות עכשיו"

שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג: ״אזרחי ישראל, אני מבקשת מכם עכשיו בקול זעקה - צאו איתנו לרחובות כדי להחזיר את הילדים שלנו הביתה!״ בסיום העצרת יצאו המשתתפים לצעדה לעבר הקריה ולעבר כיכר דיזנגוף בקריאות "עסקה עכשיו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי מפגינים הפגינו הערב (שבת) בתל אביב ויצאו מכיכר החטופים לצעדה על פני רחובות העיר וחסמו את קפלן. המפגינים יצאו לצעדה כחלק מהחרפת צעדי משפחות החטופים בקריאה לעסקה והודיעו כי שבוע הבא יעלו לכנסת. במהלך הצעדה של אלפי המשתתפים הודלקה מדורה ליד הקריה. השוטרים לא התערבו גם כשבהמשך הודלקו עשרות לפידים תוך כדי הקריאה: "עסקה עכשיו!".
חלק מהמשתתפים לקחו חלק קודם בהפגנות ברחוב קפלן שבהן קראו להקדמת הבחירות. חלק אחר ממשפחות החטופים התרכזו באזור דיזנגוף. לפני העצרת תקפו כ-20 משפחות חטופים הצהרה שבה אמרו כי נתניהו הוא המכשול לעסקה. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "ראש הממשלה – אתה המכשול לעסקה, אתה מונע במודע עסקה ולכן אנו נעשה כל שביכולתנו בכדי להסיר את המכשול שזה אתה. היום אנחנו נאלצים להתחיל שלב חדש במאבק ומעכשיו נפעל להחלפתך המיידית. נפגין ונקרא להדחתך. אנו נפגין ונקרא להדחתך, נרדוף אותך ציבורית אנחנו לא נרפה עד שתפנה את הכיסא שלך לטובת מנהיג אחר". מכוח קפלן נמסר: "נגמר הזמן! מרגע זה אנחנו מציפים את הרחובות והצמתים בזעקה שתישמע בכל הארץ ואנחנו צריכים אתכם אתנו בחוץ, אתם הכוח של המשפחות!". הפגנות דומות אירעו הערב גם בשער הנגב הקשתות, צומת כרמיאל כניסה ראשית, צומת רעננה, כיכר העיר כפר סבא, צומת ערים כפר סבא, בית המשפט בקריות, אחווה, צומת כדורי, צומת כניסה ראשית כרמיאל, צומת רעננה, מדיטק חולון, צומת מסמיה, צומת הטייסים, המשכן לאמנויות הבמה, צומת נהלל, צומת העוגן, צומת נהריה ועוד.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל אישרה את הבקשה לקיום המחאה הערב, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים, ברחוב קפלן 22 ת"א, במדשאה סמוך למתחם שרונה. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה". במשטרה הװסיפו: "למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים ובמקביל למחאה שאושרה ע"י המשטרה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש.למרות הסכנות הכרוכות בהדלקת מדורות, מפירי הסדר עוברים על החוק ומסכנים את עצמם ואת כלל המשתתפים וממשיכים להבעיר מדורות, אנו קוראים למפגינים לנהוג באחריות ולא להפר את הסדר – אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר  ולא ישמע להוראות השוטרים". במשטרה ציינו כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור". למעט מפגין אחד שעוכב במשטרת כרמיאל עד כה לא נרשמו מעצרים. לקראת 22:30 נמסר מהמשטרה כי "בהמשך להפרות הסדר ברחוב קפלן סמוך לקניון עזריאלי בת"א, מפרי הסדר מהמחאה המתוכננת שאושרה ע"י המשטרה, מתעמתים עם השוטרים והחלו לחסום את נתיבי איילון, ממחלף לה גווארדיה עד למחלף ההלכה לשני הכוונים. בשלב זה המשטרה פינתה את המפגינים לאחר שהשתמשה באמצעים לפיזור הפס"ד. כאמור, כביש איילון נפתח לתנועת כלי רכב לאחר שנחסם לפרק זמן קצר".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג נאמה מעל במת עצרת משפחות החטופים בכיכר החטופים. שירה קראה לכל עם ישראל לצאת לרחובות, לזעוק יחד עם המשפחות, עכשיו.

שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג (צילום דן בר דוב))
שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג (צילום דן בר דוב))

״אני שירה אמא של לירי אלבג", אמרה האם: כבר 176 יום 4224 שעות שומעת את לירי צועקת: אמא, הצילו,  אמא, הוא פוגע בי!, אמא! 176 יום, 4224 שעות שאני לא עוצמת עין מהמחשבות והפחד על מה שלירי ושאר החטופים עוברים. החברה הישראלית זקוקה לניצחון. החברה הישראלית זקוקה לניצחון בו האור שלנו גובר על החושך. אנחנו צריכים לחזור להיות אנחנו, בשלמותנו. איש עם אחיו, חברה של רעות. וכדי שהעם שלנו יתחיל את השיקום הזה, אנחנו מוכרחים לקבל חזרה את אלו שנחטפו מאיתנו באכזריות. עם ישראל לא ישכח ולא יסלח לכל מי שמונע עסקה שתחזיר אותם אלינו. אחרי 176 יום ,4224 שעות, נגמרו התירוצים.

צועדים לעבר הקריה (צילום דן בר דוב)
צועדים לעבר הקריה (צילום דן בר דוב)

המשפחות אף העבירו מסר : "אזרחי ישראל היקרים, אחרי חודשים שבהם הייתם כאן לצדנו, נתתם לנו כוח, ושאלתם איך אפשר לעזור – הגיע הזמן לצאת למאבק נגד האדישות ובעד החיים.  אני מבקשת מכם עכשיו בקול זעקה – צאו איתנו לרחובות ובואו נשמיע קול אחד, מאוחד וברור – מחזירים אותם הביתה – עכשיו! צאו איתנו לרחובות להחזיר את הבנות שלנו הביתה! צאו איתנו לרחובות להחזיר את הילדים שלנו הביתה! צאו איתנו לרחובות להחזיר את המבוגרים, הגברים, האבות והחיילים! צאו איתנו לרחובות להחזיר את הנרצחים! צאו איתנו לרחובות! אנחנו צריכים אתכם איתנו!״.

שורדת השבי אביבה סיגל שבעלה, קית׳ סיגל, נמצא עדיין בשבי החמאס בעזה. (צילום דן בר דוב)
שורדת השבי אביבה סיגל שבעלה, קית׳ סיגל, נמצא עדיין בשבי החמאס בעזה. (צילום דן בר דוב)

דבריה של שורדת השבי אביבה סיגל שבעלה, קית׳ סיגל, נמצא עדיין בשבי החמאס בעזה: ״כשהייתי בעזה לקח לי הרבה זמן להבין שאני חטופה.  דווקא אני, איך זה בכלל הגיוני? לעומת זאת מהר מאוד הבנתי שאין לי זכויות, בשנייה. בשנייה שמשכו לי בשיער ודחפו את קית על הרצפה הבנתי שאין לי זכות בחירה על כלום. כלום.  הייתי מסתכלת סביבי, רואה את המחבלים עם הרובים הארוכים שלהם, הייתי רואה את הסדקים בקירות, הייתי מסתכלת סביבי, רואה את המחבלים עם הרובים הארוכים שלהם, הייתי רואה את הסדקים בקירות, הייתי מסתכלת על הבנות המפוחדות שלידי ושואלת את עצמי, מה אני עושה פה?  מה אנחנו עושים פה? ואיך הימים עוברים ואף אחד לא מוציא אותנו מכאן. אנשים ריקים מתהלכים פה במדינה שאתם אחראים עליה, ומרגישים שהם לא יכולים כבר לנשום.

צועדים לעבר הקריה (צילום דן בר דוב)
צועדים לעבר הקריה (צילום דן בר דוב)

…אני לא מוכנה לזה יותר! אפילו לא עוד יום אחד! תעשו את העבודה שלכם! תיקחו אחריות! אני לא יודעת כלום על קית. לא יודעת אם הוא לבד, לא יודעת אם נותנים לו אוכל, לא יודעת אם הוא מאמין שהוא אי פעם יחזור הביתה, אני לא יודעת אם הוא בחיים. אתה שומע אותי ביבי?, אני לא יודעת אם בעלי בחיים!, אל תדבר איתי על ניצחון, אל תדבר איתי על לחץ צבאי, שום דבר לא עבד עד עכשיו, הם מתים שם כל יום, שלא תעז להחזיר את המשלחת מקטאר בלי עסקה, שלא תעז ללכת לישון בלי לחלום על החטופים ושלא תעיז לקום בבוקר בלי הרחבת המנדט כמה שיצטרך, תעשה עכשיו הכל כדי להחזיר את כולם הביתה!, רק החטופים חשובים. רק החטופים!

רז בן עמי: ״הייתי שם. אין להם זמן, אוויר ואור. אם משהו מצליח להחזיק אותם שם, זה התקווה - שהעם שלנו יעשה הכל כדי להחזיר את האחים והאחיות שלו כאן ועכשיו!״ (צילום דן בר דוב)
רז בן עמי: ״הייתי שם. אין להם זמן, אוויר ואור. אם משהו מצליח להחזיק אותם שם, זה התקווה – שהעם שלנו יעשה הכל כדי להחזיר את האחים והאחיות שלו כאן ועכשיו!״ (צילום דן בר דוב)

שורדת השבי רז בן עמי שבעלה, אוהד בן עמי, נמצא עדיין בשבי החמאס בעזה פמתה אליו ואמרה הערב: ״אוהד אהוב שלנו, התשמע קולי רחוקי שלי / התשמע קולי באשר הנך / קול קורא בעוז, קול בוכה בדמי / ומעל לזמן מצווה ברכה. היא המשיכה ואמרה: "אני רז בן עמי ואחרי 54 ימים אינסופיים בשבי החמאס – אני רוצה להגיד תודה על זה שחזרתי, תודה על זה שאני עומדת כאן הערב ותודה לעם ישראל שמחבק ותומך בצורה יוצאת דופן מאז שחזרתי. אני עומדת כאן מולכם, כי חזרתי מהשבי. הגוף שלי חזר מהשבי, אבל הנפש שלי נשארה שם בעזה אני לא יכולה לחזור לחיים שאין בהם את אוהד אישי היקר, ואב בנותינו, אני לא יכולה להשלים עם הרעיון שאוהדי שלי ועוד 133 חטופים נותרו מאחור, בסבל הנוראי של עזה. אני חזרתי, אבל אני לא ישנה בלילות, עם הידיעה שאוהד עדיין בעזה. הכוח אוזל, אין מנוחה לנפש, ואין מנוחה לגוף. הייתי שם. האמינו לי. אין להם זמן, אין להם אוויר ואין להם אור, ואני יודעת שאם משהו מצליח להחזיק אותם שם, זה התקווה – שהעם שלנו, העם עם הלב הכי גדול ואוהב, עם חפץ חיים, עם שיעשה הכל כדי להחזיר את האחים והאחיות שלו כאן ועכשיו, כמה שיותר מהר, את כולם. אני יודעת, כי אותה תקווה החזיקה אותי ברגעים הקשים ביותר שם, במקום שנדמה מלא חושך שמנסה להשתלט על התקווה.

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

אזרחי ישראל, זוהי זכות גדולה לחיות במדינה שרואה בחיי אדם ערך עליון, ופועלת בכל כוחה להציל את יקיריה. פדיון שבויים הוא לא רק מצווה הלכתית, אלא ערך אנושי נעלה. ביטוי של ערבות הדדית, אהבת אדם, וחמלה. זה מי שתמיד היינו, כאלה אנחנו נישאר ואנחנו לא מתכוונים לוותר". היא פנתה לנתניהו ואמרה: אדוני ראש הממשלה – אל תשנה את פניה של החברה הישראלית, החברה שאתה מנהיג שנים ומכיר אותה על בוריה, החברה הישראלית שאתה חלק מעיצובה. התחנה האחרונה של אוטובוס האחריות לחייהם של אזרחי ישראל היא שולחן העבודה שלך. הם לא יחזיקו שם מעמד, אף אחד לא יכול לשרוד את מה שהם עוברים שם. האמן לי!, מדינה שלמה קוראת לך להציל אותנו, לבחור בנו, אזרחי המדינה שאתה בראשה. החזר אותם הביתה, את החיים ואת אלה שאינם בחיים. היא הוסיפה ותבעה מנתניהו: "בשם החטופים והחטופות בשם עם ישראל, תן לנציגים בקטאר את הפקודה: ״לא חוזרים בלי עסקה, תחזיר אותם הביתה, את כולם, כי כבר אי אפשר יותר, אני על אדי אופטימיות שהולכים ואוזלים, ואני מאמינה שככה כל המשפחות והעם, אז את כולם,  כאן ועכשיו".

המונים חוסמים את אזור הקריה/קפלן (צילום ציפי מנשה)
המונים חוסמים את אזור הקריה/קפלן (צילום ציפי מנשה)
צועדים לעבר הקריה (צילום דן בר דוב)
צועדים לעבר הקריה (צילום דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן