Skip to content

משפחות החטופים: נתניהו, אתה מכשול להחזרת החטופים – גנץ ואייזנקוט, פעלו להחלפתו המידית

משפחות החטופים הסירו כפפות והאשימו את ראש הממשלה בהכשלה מכוונת של המו"מ להחזרתם הביתה. המשטרה הזהירה פעילי מחאה נגד נתניהו מחסימה וחריגה ממסגרת ההפגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למשפחות החטופים נמאס והן החליטו להחריף מאבק ולומר דברים ברורים כנגד בנימין נתניהו ראש הממשלה ובינו כי הוא עסוק בעתידו הפוליטי והאישי כמניע לקבלת החלטות. עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף ברצועה, אמרה הערב (שבת) מחוץ לקריה בתל אביב: "אחרי שהפקרת את בני משפחתנו בשבעה באוקטובר ואחרי 176 ימים שבהם לא הבאת עסקה ועוסק כל הזמן בטרפוד עסקה, הבנו שאתה המכשול. אתה הוא המכשול שמונע במודע ובכוונת מכוון עסקה. אנו נאלצים לעשות כל שביכולתנו כדי להסיר את המכשול שהוא אתה, ונאלצים להתחיל שלב חדש במאבק שלנו, מעכשיו אנו נפעל להחלפתך המיידית"."נתניהו לא השאיר לנו ברירה, האינטרס האישי והפוליטי שלו מניע אותו בקבלת החלטות", אמרה.  בתל אביב תיערך הערב מחאה לאחר שנשלחו מכתבי אזהרה ממפקד המחוז במשטרה לכמה מפגינים בולטים.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

כ-20 קרובי חטופים יצאו נגד נתניהו, וקראו לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט, לפעול להחלפתו המידית וכן לחברי הכנסת להצטרף אליהם במאמצים "להחליף אותו באופן מיידי". הפגנות נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים צפויות להתקיים בתל אביב, בירושלים, בחיפה, בבאר שבע, בקיסריה ובערים נוספות. ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב תתקיים ברקע מכתבי האזהרה ששלח שלשום מפקד מחוז תל אביב במשטרה, פרץ עמר, לכמה מפגינים בולטים. במכתבים שנשלחו, שכותרתם "סיכון ממשי לחיי אדם", הזהיר מפקד המחוז את המפגינים וראשיהם מחסימת כבישים והצתת מדורות וצמיגים. בשבועות האחרונים נרשמו עימותים בין השוטרים והמפגינים על רקע ניסיונות לחסום את דרך בגין ואת נתיבי איילון. בשבוע שעבר נעצרו 15 מוחים בהפגנות בעיר, ולאורך השבוע הנוכחי עוכבו בתל אביב ארבעה מפגינים – בהם שני קרובי חטופים – בעת שחסמו כביש.


תגובתו של ישי הדס
אחד המוזהרים, ישי הדס, הגיב בשלילה ודחייה של הטענות בתגובה למכתב המשטרה ובתגובה שהוציא בשמו עורך הדין יאיר נהוראי, נכתב כי "בראשית הדברים יש לומר את המובן מאליו, לא ברור מה לישי הדס ולהפגנה נשוא המכתב. בתמונה הרחבה יש לומר כי ישי הינו אדם עצמאי, שאחראי למעשיו ולפעולותיו שלו ושלו בלבד, וכי המחאה היא עממית, וכל אדם סוברני לנהוג כראות עיניו. לפיכך, כל נסיון לייחס לישי אחריות להתנהלות של מפגינים שונים במוקדי הפגנה כאלה או אחרים, כל מטרתה איננה אלא לצנן את חופש הביטוי וההפגנה, ולהלך עליו אימים. בכוונת ישי לפנות ליועמ"ש כדי לרדת לשורש העניין, נכתב בתגובה למכתב ממ"ז מחוז תל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן