Skip to content

צרפת: המתקפה נגד האיסלאם הרדיקלי נמשכת

שר הפנים הצרפתי, קלוד גאון, החל בגירוש מוסלמים שמוגדרים כרדיקאלים וסכנה לרפובליקה הצרפתית. בה בעת האריך בית המשפט הצרפתי את מעצרם של החשודים שנעצרו בפשיטה האחרונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הפנים הצרפתי, קלוד גואן, החל בגירוש מוסלמים שמוגדרים כרדיקאלים וסכנה לרפובליקה הצרפתית. בה בעת האריך בית המשפט הצרפתי את מעצרם של החשודים שנעצרו בפשיטה האחרונה

מאת: עמית מנדלזון (צרפת)

מוחמד אשמלן - מנהיג הפורסנה אליזה

צרפת מעבירה הילוך במאבק שמנהלים כוחות הביטחון שלה נגד ארגוני האסלאם הקיצוניים במדינה. שלשום (יום שני) גורשו מצרפת אל מדינות מוצאם אימאם אלג'יראי מיליטנטי ועימו אדם בעל אזרחות של מאלי. לאימאם אחר, ממוצא סעודי, כבר הוצא צו גירוש בעוד שנגד שניים נוספים, טורקי וטוניסאי, יוצאו צווי גירוש בקרוב מאוד.

האימאם האלג'ירי הורשע בכך שנטל חלק בפיגוע במרקש ב-1994, והשאר מואשמים בהפצת אנטישמיות, בשלילת ערכי המערב ובבידוד נשים.
"צווים נוספים יוצאו בקרוב", אומר הנשיא סרקוזי, "לא יהיו יוצאים מהכלל ולא תהיה התחשבות".

בתוך כך הודיע אתמול התובע הכללי בפאריס, כי 19 פעילים שנעצרו בשבוע שעבר תכננו מלחמת קודש עם אדמת צרפת. אנשי ארגון "פורסנה אליזה", בראשות מייסדה מוחמד אשמלאן, קראו להחלת חוק השריעה בצרפת ויצאו בקריאה למוסלמים בצרפת לצאת למלחמת אזרחים.

19 עצורים בפעולה האחרונה

למרות שדיווחים מקשרים את מוחמד מארה, הרוצח מטולוז, אל קבוצת פורסנה אליזה, הרי שהתובע הכחיש קשר ישיר בין המעצרים לאירועי טולוז. הוא הוסיף, כי החקירה נגד הקבוצה החלה כבר באוקטובר 2011. אשמלאן שנעצר בנאנט, קיבץ מסביבו קבוצה של אידיבידואליסטים רדיקליים, שעברו אימונים פיזיים ואימוני נשק לצורך ביצוע מעשי אלימות קיצוניים.

עוד סיפר התובע, כי בפגישה של חברי הקבוצה בליון בספטמבר 2011, דנו חבריה בחטיפה של שופט מקומי.

עורך דינו של אשמלן מיהר להכחיש את נכוונת המידע. הוא הודיע כי אין למשטרה או למודיעין הוכחות וכל המעצר איננו עניין בטחוני אלא פוליטי וקשור לבחירות הקרובות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן