Skip to content

FURO מאת אוהד נהרין וטבאימו היפנית: יצירה משולבת של ווידיאו ארט ומחול

קאם בק ליצירה "FURO" של אוהד נהרין, בשיתוף טבאימו שנוצרה לראשונה ב-2006 בעבור המוזיאון היהודי בשטוקהולם. העבודה המיוחדת מערערת על קונבנציות המופע. היא מתרחשת בחלל אינטימי של בית מרחץ יפני, ומבוצעת בכל פעם על ידי רקדנים שונים. המופע מוצג בלופ שנמשך מספר שעות. לאור הביקוש מופעים נוספים בסוזן דלל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

FURO היא אירוע של וידיאו ארט ומחול. היא מפגישה בין שתי יצירות – כוריאוגרפיה של אוהד נהרין ויצירת אנימציה של האמנית היפנית טבאימו.

טבאימו מתארת את יצירותיה כחללים יומיומיים של אי-נוחות, ומציגה נקודת מבט ביקורתית ומורכבת על החברה היפנית המסורתית. ב"FURO" מוצג על שלושה מסכי ענק בית מרחץ יפני (ofuro), שהמתרחש בו חורג תדיר אל אזורי הפנטזיה. על רקע הריטואל המוקרן ניצבים שני רקדנים שמקיימים ריטואל חי – נוגעים להרף, נשלחים לקצוות הבמה, נעים סביב צירם, שרים בצווחות על חבריהם המתים.

פורו, צילום גדי דגון

"FURO", שנוצרה לראשונה ב-2006 בעבור המוזיאון היהודי בשטוקהולם, מערערת על קונבנציות המופע. היא מתרחשת בחלל אינטימי, מאוכלסת בכל פעם על ידי רקדנים שונים, ומוצגת בלופ שנמשך מספר שעות. הקהל מוזמן לשהות ביצירה, להיכנס לחלל ולצאת ממנו באופן חופשי.

׳FURO׳ היא עבודה ממכרת כי היא אף פעם לא מגיעה לצורה הסופית שלה. כל פעם היא קצת אחרת. תנועות הרקדנים מכסות אותה קצת. הזמן מכסה אותה קצת. העיניים שלנו הצופים מכסות אותה עוד קצת." ענת זכריה, ידיעות אחרונות, 2012

אוהד נהרין, מקור הצילום ויקיפדיה. צילום עדי כהן צדק

כוריאוגרפיה: אוהד נהרין | וידיאו ארט: טבאימו (איאקו טבאטה) | עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו (במבי) | עיצוב פסקול: אוהד פישוף | עיצוב תלבושות: ארי נקמורה | מוזיקה:

Brian Eno "Condition 7", Dafeldecker "Bern", Hazard, "Meteosat", Ohad Fishof "Zipper", A Small Good Thing "Let's Get Ripped", Peaches "AA XXX", Gino Vanneli, "Crazy Life", The Anomoanon "Planet Caravan", Raymond Scott "Twilight in Turkey", Atom tm "I Love", Nim "Raouchen ist Todlich", Turbonegro "All my Friends Are Dead".

בתמיכת קרן משפחת זיטה ומארק ברנשטיין, ופקטורי 54

בכורה עולמית: 24 במרס 2006, התיאטרון היהודי, שטוקהולם, שוודיה

פורו צילום גדי דגון

מועדי מופעים בסוזן דלל 

5.4.24, יום שישי | כניסות בין – 12:00 ל – 15:45

6.4.24, יום שבת | כניסות בין – 12:00 ל – 21:45

7.4.24, יום ראשון | כניסות בין – 18:00 ל – 20:00

בת שבע, פורו, צילום גדי דגון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן