Skip to content

נתניהו שולח את עמישראל לטייל בחול-המועד וגובה את המחיר בתכנית התייעלות

אין ארוחות חינם ועל הממשלה לכסות את הפער שנוצר כתוצאה מהורדת מחירי הדלקים. ההוזלה תמומן מתכנית התייעלות במשרדי הממשלה, שהוכנה באוצר. שרי ש"ס ו"ישראל ביתנו" הצביעו נגד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין ארוחות חינם ועל הממשלה לכסות את הפער שנוצר כתוצאה מהורדת מחירי הדלקים. ההוזלה תמומן מתכנית התייעלות במשרדי הממשלה, שהוכנה באוצר. שרי ש"ס ו"ישראל ביתנו" הצביעו נגד

מאת צבי זינגר

האם זה ריח הבחירות, שראש הממשלה הכחיש כי בכוונתו להקדימן – או סתם ריח הדלק באוויר? הממשלה אישרה הבוקר את אופן המימון של ההפחתה במחיר הדלק, שהוכרז עליה בשבת, לא לפני שנתניהו הסביר לאזרחים כי הפחתת מחיר הדלק תאפשר להם, בחופשת חול המועד ובכל מועד אחר, "לנסוע ולטייל ברחבי ישראל, וליהנות מהכבישים הנוחים, מהפארקים ומהגנים ולחגוג היטב את החג".

ההפחתה תמומן מתוכנית התייעלות במשרדי הממשלה שהוכנה על ידי משרד האוצר. שרי ש"ס וישראל ביתנו התנגדו בממשלה לתכנית ההתייעלות.

רה"מ בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ממשלת ישראל איננה שולטת במחירי הדלק. זהו שוק מאד תנודתי. עם זאת אנו עדים לעלייה מתמדת במחירי הדלקים כתוצאה מהסנקציות על איראן. הממשלה בראשותי מנסה למצוא דרכים כדי למתן את העלייה וכדי להקל על אזרחי ישראל. כרגיל אין ארוחות חינם ועל הממשלה לכסות את הפער שנוצר כתוצאה מהורדת מחירי הדלקים, כדי למנוע פריצה תקציבית.

"בעצה אחת עם שר האוצר יובל שטייניץ ועם אנשי משרדו אנו מביאים היום הצעה לייעל את משרדי הממשלה מבלי לפגוע בסדר העבודה שלהם. אני יודע כי יש הרבה מאוד במה להתייעל מבלי לפגוע בשירות הציבורי. הממשלה הנוכחית רשמה הישגים נאים בשלושת השנים הראשונות לקיומה. ההערכה על הישגינו מחלחלת כבר בציבור הרחב וכולם מבינים שההישגים הושגו, בין השאר, בשל עבודת הצוות של כל אחד מהשרים היושבים סביב שולחן זה", אמר ראש הממשלה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר: "החלטת הממשלה מאפשרת לאוצר להימנע מפגיעה במסגרת ההוצאה או הגרעון עקב ההתערבות במחיר הדלק. כך נוהגת ממשלה אחראית".

1 Comment

  1. פה פרידמן
    16 באפריל 2012 @ 16:17

    הבלו נקבע כאחוז מהמחיר ולכן כאשר מחיר הדלק עולה ולא מעלים ם את כל הבלו הנגזר ממנו, לא נגרע שום דבר מהתקציב. פשוט נוסף לו פחות ממה שאפשר היה, לו היו גובים את מלוא האחוזים שהם קבעו בחוק כמס על הדלק. צבי – הגיע הזמן לפוצץ את הבועה הזאת של "ההפסד התקציבי שמחיב קיצוץ רוחבי" מאי העלאת הבלו במלוחאו – בסך הכל הם לא מגדילים את הגביה כפי שאולי היו רוצים…ואולי זה מוסבר בכתבה שלך..אבל ההתחלה – הקפיצה שוב את הפיוז הזה של החשבון הפשוט שהם חושבים ששכחנו. ..ואולי בעצם גם העיתונאים אל מבינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן