Skip to content

נער מכר כלייה כדי לממן רכישת אייפד

שלטונות סין עצרו רופא מנתח וכמה מתווכים, שניסו להשתלב בסחר האיברים המשגשג. מדי שנה נזקקים מיליון וחצי סינים להשתלת איברים, אבל רק עשרת אלפים סינים מוכנים לתרום איבר מגופם. התוצאה: מסחר פיראטי בקנה מידה עצום ובסכומים גבוהים ביותר מאת אורי קציר סין ידועה כבר שנים כשוק הפיראטי הגדול בעולם של אברי גוף להשתלה. אייפד הוא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלטונות סין עצרו רופא מנתח וכמה מתווכים, שניסו להשתלב בסחר האיברים המשגשג. מדי שנה נזקקים מיליון וחצי סינים להשתלת איברים, אבל רק עשרת אלפים סינים מוכנים לתרום איבר מגופם. התוצאה: מסחר פיראטי בקנה מידה עצום ובסכומים גבוהים ביותר

מאת אורי קציר

אייפד = כלייה. הנוסחה הסינית לחיים מאושרים (מקור תמונה: ויקיפדיה).

סין ידועה כבר שנים כשוק הפיראטי הגדול בעולם של אברי גוף להשתלה. אייפד הוא אחד הפריטים הממוחשבים המבוקשים ביותר בעולם. אבל דומה כי מכירת איבר גוף במטרה לרכוש אייפד היא שיא חדש, אירוע שטרם נשמע כמותו.

שלטונות סין עצרו לאחרונה חמישה אנשים במרכז סין, החשודים במעורבות בסחר איברים בלתי חוקי. זאת, לאחר שגילו כי נער מכר להם את אחת מכליותיו במטרה לממן בכספי התמורה רכישת אייפון ואייפד.

סוכנות הידיעות הסינית הרשמית קסינהואה מסרה, כי התביעה בעיר ז'נז'ו האשימה את החשודים בגרימת חבלה מכוונת כאשר ארגנו את הוצאת הכלייה מגופו של נער בן 17, תלמיד תיכון שזוהה רק בשם המשפחה ואנג, ואת השתלתה באדם אחר.

קסינהואה מסרה כי בין הנאשמים רופא מנתח, ספק של בית החולים המקומי ומתווכים שעסקו בחיפוש אחר תורמים פוטנציאליים באמצעות הרשת וחכרו חדר ניתוח שבו התבצע ההליך הרפואי.

לפי נתונים שפרסמה הסוכנות, מדי שנה נזקקים מיליון וחצי סינים להשתלת איבר כלשהו, אבל מספר התורמים השנתי קטן בהרבה ומסתכם בכעשרת אלפים. הפער העצום הזה מייקר מאוד את עלות האיברים ומעודד מסחר בלתי חוקי ומשגשג בהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן