Skip to content

תקיפה ראשונה בעזה אחרי הרגיעה: כלי טיס תקף משגרי טילים

ערנות שיא בצה"ל: בעזה תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית משגרי טילים ובסיני הותרה היום כניסה של שבעה גדודי צבא מצריים לסיכול הטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערנות שיא בצה"ל: בעזה תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית משגרי טילים ובסיני הותרה היום כניסה של שבעה גדודי צבא מצריים לסיכול הטרור

מאת אליק מאור

פלסטיניים בעזה דיווחו הערב (שבת), כי שני רוכבי אופנוע פלסטינים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר, סמוך לרפיח שבדרום רצועת עזה. על פי מקורות פלסטינים, חיל האוויר תקף אופנוע שנע מצפון-מזרח לרפיח, ונורו 3 טילים מכלי טיס של חיל האוויר לעבר רוכבי האפונוע.

משירותי החירום וההצלה הפלסטינים נמסר, כי השנים נפצעו קל ופונו לבית החולים המקומי. זהותם עדיין לא ידועה. עוד מדווחים הפלסטינים על תנועת כלי טיס של חיל האוויר באזור.

דובר צה"ל מסר בתגובה, כי "כלי טייס של חיל האוויר תקף הערב חוליית מחבלים, שהתכוננה לביצוע ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל". בכך הוא אישר כי סוכל ניסיון לשגר רקטה מעזה לעבר ישראל.

נודע כי ישראל אישרה למצרים, למרות הסכמי השלום בקמפ דיוויד, שבהם התחייבה מצרים לא להכניס כוחות מזוינים לסיני, להציב שבעה גדודי צבא מיחידות מיוחדות, לצרכי טיהור חצי האי מקני טרור ולאבטחת צינור הובלת הגז, שנפגע מפעילות חבלנית מעת לעת.

משרד הפנים המצרי הודיע היום, כי המשרד, יחד עם המועצה המצרית העליונה, החליטו לשגר גדודים לסיני, הכוללים שריון, על מנת להשיב שליטה צבאית ביטחונית של הצבא בסיני. עוד נודע, כי במהלך הימים הקרובים יגיעו כמאתיים קציני משטרה מיחידת הכוחות המיוחדים של המצרים, כשהם מלווים בשריון. כך מסר האחראי על הביטחון בצפון סיני, גנרל סלאח אל-מסרי, בהודעה לתקשורת.

הרמטכ"ל בני גנץ, שערך את הסדר עם בני משפחתו בקרב לוחמי גדוד אפעה של הצנחנים, התבטא אתמול ואמר, כי כפי שנאמר בהגדה "בכל דור אדם צריך לראות את עצמו  כאילו יצא ממצרים", כך גם היום ו"לכן על כול אחד בתורו לקחת את הגנת המדינה לידיו".

 גנץ רמז, כי מתכנני הפיגוע בטולוז נמצאים תחת עינו הפקוחה של צה"ל ו"אנו יודעים מהו מקורם של הפיגועים הללו. על המתכננים והמשלחים את פיגועי השנאה והטרור לדעת, כי בין אם ברצועת עזה, בלבנון או בכל מקום אחר, זרועה של מדינת ישראל משגת בסופו של דבר את כל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל ובעם היהודי". דובר צה"ל הוסיף, כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן