Skip to content

חג הפסחא בסימן פסטיבלי האוכל הטובים בעולם

העולם חוגג את הפסחא בשלל סעודות ואירועים המסמלים את בוא האביב. מערכת מגפון ממליצה על פסטיבלי האוכל המרהיבים והמרעיבים בעולם. לא מומלץ לקרוא על בטן ריקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העולם חוגג את הפסחא בשלל סעודות ואירועים המסמלים את בוא האביב. מערכת מגפון ממליצה על פסטיבלי האוכל המרהיבים והמרעיבים בעולם. לא מומלץ לקרוא על בטן ריקה

מאת: שי שגב

מרטיניק באיים הקריביים, לטעום נזיד סרטנים מתובל בלימון, קינמון, פלפל, צ'ילי ושום
מרטיניק באיים הקריביים, לטעום נזיד סרטנים מתובל בלימון, קינמון, פלפל, צ'ילי ושום

לָה פּינְס דְ'אוֹר, גראן ריביירה, מרטיניק

הכפר הקטן, המכונה גראן ריביירה (Grand’Rivière), מפגיש טעמים צרפתיים עם הטעמים הקריביים של האי, בפסטיבל 'מלקחי הזהב' (Le Pince d’Or). בתחרות, שנערכת מדי היום הראשון של פסחא, מטרה נעלה: לבשל את המַטוּטוּ (matoutou) הטוב ביותר, נזיד סרטנים מתובל בלימון, קינמון, פלפל, צ'ילי ושום. כדאי להצטרף למקומיים היושבים תחת דקלים תוך משתה מוסיקלי.

יום הצלופח, אִיל, בריטניה

אילי הצלופח (eel באנגלית), העתק ענק של דג חלקלק זה, נתן לעיר מלאת ביצות זו את שמה, ומוביל תהלוכה ססגונית שהחלה במסורת כבר במאה השביעית, בין הקתדרלה המקומית לגני היובל. בסיומה, המשתתפים מצטרפים לטעום צלופח טרי, ללגום בירה, לצלות חזיר ולהיכנס לעליצות בסגנון ימי הביניים. יש אפילו תחרות זריקת צלופח (אם כי כיום משתמשים בגרביים).

פִיֵיסְטַס דֶּל בּוֹיוֹ, אַבִיֵיס, ספרד

ביום שני של פסחא, ממש עכשיו, מרכז העיר העתיקה של אבייס (Avilés) פועם בקצב המוסיקה המסורתית, תהלוכה ניידת, ריקודים עממיים והמוני אנשים בתלבושות מלאות חיים. שורות של שולחנות, מאות מקומות ישיבה, מכוסים באינספור מנות מעוררות תיאבון פרי יצירת הקהילה האסטורית המקומית, ובמוקד נמצא ה-בויו (bollo): לחמנייה קרה, רב שכבתית ודמוית כוכב.

תירס המשמש לפסטיבל הגריסים בדרום קרולינה
תירס המשמש לפסטיבל הגריסים בדרום קרולינה

פסטיבל גריסי העולם, סנט ג'ורג', דרום קרולינה, ארצות הברית

זה למעלה מ-25 שנה, מאז שקהילת סנט ג'ורג' גילתה שהם הצרכנים הגדולים בעולם של גריסים (grits) – מאכל עשוי תירס טחון גס, והעיר לא מפסיקה לחגוג מאז. עשרות אלפים מצטרפים לחגיגות ולמשחקים: הטלת קלחי תירס, גלגול חביות של גריסים נוזלי וכמובן – תחרויות אכול כפי יכולתך, של גריסים, כמובן.

אִיקֵגִ'י, אַרוֹנְדִיז'וּגוּ, ניגריה

איקג'י הוא לא רק פסטיבל ים, זו ההערצה בת מאות שנים של תרבות שבט ה-אַרוֹ. זו בעצם סוג של בטטה, אבל היא גם נחשבת למהות הכלכלית של שבט הארו ואף לאורח חייהם. ההמונים נוהגים לערוך משתה כיד המלך, אלים רעולי פנים רוקדים בין הסועדים ומפיגים את הרוחות הרעות, תוך מקצבי תופים הזויים, פעמונים מסורתיים וחלילים.

הָאנְשִׁי, שְׁיָאמֵן, סין

הפסטיבל בן 2,500 שנה, נחגג פעם בשנה, בעת שמכבים את אש החימום ובטרם הצתת עצי ההסקה לשנה הבאה. המנהג מכובד עם מטעמי מזון כמו דייסת אורז, ירקות כבושים, משחות דג, נצרי במבוק, טופו, עוגות תמרים וביצים משומרות.

מצלה של מיטב פירות הים בבריטאני, צרפת
מצלה של מיטב פירות הים בבריטאני, צרפת

פֵט דֶּה לָה קוּקִי, קוֹט דַ'ארְמוּר, צרפת

שלושה מעגני דיג עתיקים בעיירה קוט ד'ארמור (Côtes d’Armor) עומדים בתור מדי שנה לארח את חגיגות הקוקי סאן ז'אק. עד 80,000 אוהבי פירות ים מגיעים לראות כיצד מפרקים את הסירות מהשלל היומי, צופים במכירות הפומביות המתקיימות על המזח ואף דוגמים מן הסקאלופים האגדיים של בריטאני, על רקע של מוסיקה קלטית.

פסטיבל שמן הזית של פרינס אלברט, דרום אפריקה

בין האזור המוגבה של הסוורטברג בכף המערבית, על קצה קארוּ (Karoo) הגדול, קיים אקלים מושלם לגידול זיתים. חוות הכפרים מציעות טעימות של תחמיצי זיתים ושמני זית, תבשילי טלה מקומי, גבינות עטורות פרסים ויינות מקומיים אלגנטיים. רקדני אש, מוזיקה עממית, טיולי רפאים ואפילו תחרות יריקות לבאר הם חלק מהחוויה המשפחתית של איזור זה.

סינגפור - כנס הקולינאריה החשוב בעולם
סינגפור - כנס הקולינאריה החשוב בעולם

כנס הגורמה העולמי, סינגפור

סינגפור מהווה בשנים האחרונות גן עדן גסטרונומי, אבל החודש החשוב לבקר שם הוא באפריל, כאשר חלק מן השפים המפורסמים בעולם מגיעים לחלוק את סודותיהם המקצועיים עם אניני הטעם. האירועים כוללים סדנאות קולינאריות, ארוחות שף אינטימיות, טעימות מודרכות וסדנאות מעמיקות. כל אנין טעם רציני חייב לעשות את העלייה לרגל לפחות פעם אחת.

פסטיבל הדגים אוֹיסְטִינס, ברבדוס

ברבדוס היפהפייה מציינת לשבח את דייגיה, וחוגגת את הקציר המרהיב של מי הים במהלך חג הפסחא. מבקרים בוחרים בין מגוון עצום של פירות ים, וסועדים בשמש או תחת שמיים עטורי כוכבים לקצב הקליפסו. אם זה יותר מדי רגוע ונינוח עבורכם, משחקים ותחרויות כוללות אתגר שליית עצמות דגים ואפילו טיפוס על מוט שמנוני.

נסיעה טובה ובתיאבון.

התמונות באדיבות: Piyaphon / FreeDigitalPhotos.net, Stoonn / FreeDigitalPhotos.netCbenjasuwan / FreeDigitalPhotos.netVichie81 / FreeDigitalPhotos.net.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן