Skip to content

נדחתה על הסף העתירה נגד הנחיית יאיר לפיד את "שרים בכיכר"

נדחתה העתירה מעוררת המחלוקת שביקשה למנוע מיאיר לפיד להנחות את האירוע המרכזי בתל אביב בערב יום הזיכרון, אשר מועבר בשידור ישיר לצופי הטלוויזיה והרדיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נדחתה העתירה מעוררת המחלוקת שביקשה למנוע מיאיר לפיד להנחות את האירוע המרכזי בתל אביב בערב יום הזיכרון, אשר מועבר בשידור ישיר לצופי הטלוויזיה והרדיו. הטענות לא נידונו והעתירה נדחתה מטעמים פרוצדורליים

מאת אבירם זינו

בג"ץ דחה על הסף את העתירה שביקשה למנוע מיאיר לפיד להנחות את הטקס "שרים בכיכר" בתל-אביב בערב יום הזיכרון, אשר חל מחר. העתירה הוגשה על ידי עורן דין אסף אבן חן, על רקע טענות, לפיהן לא יתכן לאפשר לראש מפלגה להרוויח הון פוליטי ולהנחות טקס כה מרכזי.

השופטים אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן ועוזי פוגלמן פתחו בכך, שדי בכך שערוץ 10, זכיין השידור, ויאיר לפיד לא צורפו כמשיבים כדי לדחות את העתירה.

הפוליטיקה שלפיד עושה ב"שרים בכיכר"                                                            

העתירה עצמה הייתה צריכה להיות מוגשת לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לדברי השופטים, שהוא הגוף האמון לעתירה זו – עתירה מנהלית. הטענות לגופן לא נידונו בהחלטה.

הבוקר נודע, כי בגלי צה"ל לא ישדרו את הטקס, כנראה בשל זהות המנחה.

תגובתו של עו"ד אסף אבן חן:

אני מכבד את החלטת בית-המשפט, כב' השופט ג'ובראן, ראש ההרכב, וכב' השופטים רובינשטיין ופוגלמן – לדחות את העתירה מטעמים פרוצדוראליים בנסיבות הקיימות.

בה בעת, ראוי לצין ולזכור, כי הנושא העקרוני בדבר קביעת שר הביטחון והמועצה הציבורית המייעצת הוראות והנחיות לעניין אופן ציון יום הזיכרון, לא בא כדי דיון במקרה שלפנינו. אולם, כדבריו של כב' השופט ג'ובראן, אפשר שיעלה לעת מצוא.

עם זאת, כב' השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה, פירסם היום הודעה רשמית, לפיה החלה תקופת ההסדר כמשמעה בחוק המפלגות בכל הנוגע למתמודד יאיר לפיד, למן יום 8.1.12.

אשר להנחיית הטקס "שירים בכיכר", הנושא מונח לפתחו של המתמודד יאיר לפיד ולהחלטת ראש עיריית תל-אביב, מר רון חולדאי. שידור הטקס על-ידי זכיינית ערוץ 10 הינו פועל יוצא להחלטותיהם של השניים.

בברכה

אסף אבן-חן, עו"ד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן