Skip to content

נצחון משפטי לארגון העיתונאים

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק כי העיתונאי תני גולדשטיין שפוטר מ- YNET יוחזר לעבודתו. בפסק הדין נמתחה ביקורת על הפגיעה בחרות ההתארגנות. על רקע תופעת ריסוק הועדים בכלי התקשורת בשני העשורים האחרונים, החלטת בית הדין מהדהדת מאת אורה עריף כץ  ארגון העיתונאים חתם היום בהצלחה מאבק משפטי ראשון נגד פיטוריו של העיתונאי תני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק כי העיתונאי תני גולדשטיין שפוטר מ- YNET יוחזר לעבודתו. בפסק הדין נמתחה ביקורת על הפגיעה בחרות ההתארגנות. על רקע תופעת ריסוק הועדים בכלי התקשורת בשני העשורים האחרונים, החלטת בית הדין מהדהדת

מאת אורה עריף כץ 

ארגון העיתונאים חתם היום בהצלחה מאבק משפטי ראשון נגד פיטוריו של העיתונאי תני גולדשטיין מ-   YNET מבית ידיעות אחרונות, שפוטר בה בעת שעמיתיו זומנו לשימוע לפני פיטורים (אראלה גניסלב ויהונתן זילבר) לאחר שהצטרפו לארגון העיתונאים החדש וניסו לגייס את עמיתיהם העיתונאים באתר להתאגד במסגרת הארגון. בית המשפט כפר בטענה של YNET לפיה, כביכול, לא ידעו על הצטרפות העיתונאים לארגון ולפיכך אין למהלך הפיטורים קשר להצטרפות העיתונאים לארגון והדגיש את חובת המעסיק לכבד את חרות ההתארגנות של עובדיו.

פסיקה זו באה לאחר שאתמול הוכרז על הקמת שמונה ועדים באמצעי תקשורת, במסגרת ארגון העיתונאים החדש. ביה"ד: "שוכנענו כי השארת הפיטורים על כנם , תביא לפגיעה חמורה בהתארגנות העיתונאים ב- ynet  : יש להורות על חזרתו של גולדשטיין לעבודה".

עתירת ארגון העיתונאים וההסתדרות נגד הפיטורים הוגשה בתאריך 23/2/12 באמצעות עורכי הדין אמיר בשה, אלי כהן וענת גוטמן ועו"ד עמי פרנקל ממשרד בני כהן ושות',  בבקשה להוציא צו מניעה האוסר על ynet  לפטר את העיתונאי תני גולדשטיין, על רקע פעילותו בהתארגנות עובדים. היום, נכתב בפסק הדין :

 "מהלך של התארגנות ראשונית במקום העבודה הוא מהלך קשה ולא פשוט עבור העובדים. הוא מלווה בחששות טבעיים מפני הלא נודע, מתגובת המעביד, משינוי במארג יחסי העבודה, בתנאי העבודה או באווירה במקום העבודה. עצירת הצטרפות העובדים לארגון, על רקע כל הצעדים שננקטו ב-YNET    מאז יום 9/2/12, לרבות ההחלטה לסיים את עבודתו של גולדשטיין- חבר בוועד הפעולה ופעיל בהתארגנות, היא ביטוי לחששות אלה".

" לא שמענו הסבר מניח את הדעת כיצד מתוך החלטה על הפסקת עבודתם של ששה עיתונאים במערכת, ארבעה מביניהם הם חברי ועד הפעולה, ולרובם תפקיד משמעותי בהתארגנות……יש במהלך משולב זה, המתרחש ביום אחד, איתות לעובדים אחרים במערכת שההתארגנות עלולה לפגוע במי שמבקש להצטרף לארגון החדש. שוכנענו כי השארת הפיטורים על כנם , תביא לפגיעה חמורה בהתארגנות העיתונאים בynet   – יש להורות על חזרתו של גולדשטיין לעבודה".

"על המשיבה לכבד את זכות העובדים לחירות ההתארגנות,  על כל המשתמע מכך".


מארגון העיתונאים נמסר בעקבות הפסיקה: "ביה"ד נתן רוח גבית להתארגנות העיתונאים. גם ביה"ד סבור שעובדים לא צריכים לפחד יותר. הזכות להתארגנות היא זכות בסיסית של עובד במדינה דמוקרטית, גם כשהוא עיתונאי. ביה"ד עמד היום לצידנו העיתונאים המתאגדים ולצידם של כל אלא הרוצים להתארגן וחוששים – הביחד הוכיח את עצמו היום".

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן