Skip to content

נתניהו בבית "יד לבנים": מה שהיה לא ישוב עוד. הערב, נהפוך למשפחה אחת

בבית יד לבנים בירושלים התקיים היום טקס יום הזיכרון שלמעשה פותח את אירועי הזיכרון. ראש הממשלה, אח שכול דיבר על השכול האישי שלו ושל משפחתו . ראובן ריבלין, הצר על כך שעדיין אני נדרשים "ללמד את בנינו קשת מלחמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבית יד לבנים בירושלים התקיים היום טקס שלמעשה פותח את אירועי הזיכרון. ראש הממשלה, אח שכול דיבר על השכול האישי שלו ושל משפחתו . ראובן ריבלין, הצר על כך שעדיין אני נדרשים "ללמד את בנינו קשת מלחמה"

מאת צבי זינגר

"כמוכם, אחיי ואחיותיי, בכל יום זיכרון אני חושב על יקירי שנפל. אני חושב על הוריי שאיבדו בן אהוב ועל אחי עידו שאיבד את אחיו הבכור. כמו אזרחים רבים אני נזכר בחבריי לנשק שנפלו לצידי, שאינם עוד". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתיחת אירועי יום הזיכרון בבית "יד לבנים" בירושלים.

האח שנפל. סא"ל יוני נתניהו ( צילום: ויקיפדיה)
האח שנפל. סא"ל יוני נתניהו ( צילום: ויקיפדיה)

"עבורנו המשפחות השכולות, הזמן נעצר ברגע שנתקבלה הבשורה המרה", אמר נתניהו. "חרב אכזרית ביתרה את חיינו לשניים, ומה שהיה לפני לא ישוב עוד. אבל  ביום הזה האומה כולה עוצרת מלכת ונעמדת דום. כשתישמע הצפירה הערב, נהפוך כולנו למשפחה אחת. אזרחי ישראל יתאחדו ביגון ויתאחדו בזיכרון. הם ירכינו ראשם בהוקרה לאלה שנפלו ושהקריבו את חייהם להגנת עמנו, בזכותם ניתנה לנו עצמאותנו והזכות לחיות בביטחון בארצנו".

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס לאיומים מולם ניצבת מדינת ישראל ואמר: "גם היום עוד קמים עלינו אויבינו לכלותנו. גם היום, עוד נתונות ערינו ואדמתנו לאיום מתמיד. גם היום מצויים חקלאים המעבדים את אדמתם לסכנת מוות של צלפים, וילדות וילדים נאלצים עדיין להימלט למקלטים, מאימתם של רקטות וטילים. כפי שהיה כאן בירושלים גם שם בחזית הדרום, ההולכת ומתפשטת אל לבה של הארץ, צומחים להם לאט שטחי הפקר ואימה חרכי ירי וגבעות מבוצרות. אל מול האיומים הללו, ולמרות הכאב הצורב, עוד מוטל עלינו, אחי ואחיותיי, ללמד את בנינו קשת מלחמה. והמלחמה יכול להיות, שלא תהיה האחרונה."

בסיום דבריו אמר ריבלין: "כמו אז גם היום, אנחנו זקוקים לתעצומות הרוח לעוז ולאמונה, שניחנו בהם גיבורי החיל, הנופלים במערכה המתמשכת על עצמאותנו, כדי שנוכל לקיים את החירות היקרה, שהעניקו לנו הם, בדמם. אוהבי ירושלים וציון, יעמדו איתן כנגד הקמים עליה. דבר לא ירתיע את הבנים, ששבו אל גבולם. לא ועדות בינלאומיות, לא צעדות המונים פרובוקטיביות בגבולות ישראל, ולא איומי השמדה."

הערב ב-8 תישמע צפירה בת דקה אחת ויתקיים הטקס המסורתי מול הכותל המערבי, בהשתתפות נשיא המדינה, שמעון פרס. מחר ב-11 לפני הצהריים תישמע צפירה בת שתי דקות – ומיד לאחריה ייפתחו הטקסים בבתי הקברות הצבאיים. ביום הזיכרון מרכינה מדינת ישראל ראש ומתייחדת עם זכרם של  22,993 הנופלים במערכות ישראל משנת 1860 ועד היום. השנה נוספו לרשימת השכול 126 שמות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן