Skip to content

עיתונות ילדים של פעם: מתנה לחג העצמאות

  הספרייה הלאומית של האוניברסיטה העברית החליטה להעניק לנו מתנה ליום העצמאות הששים וארבעה למדינה: אתר הסורק ששה-עשר עיתוני ילדים עם ניחוחות מהעבר. הראשון שבהם, עיתון עברי לילדים שראה אור בשנת  1893: "עולם קטון" (במקור בחולם חסר) מאת אורה עריף כץ "עולם קטון : עיתון לתלמידים ותלמידות" נפתח בסיפור "הבקבוק" בו יש פנייה ישירה אל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הספרייה הלאומית של האוניברסיטה העברית החליטה להעניק לנו מתנה ליום העצמאות הששים וארבעה למדינה: אתר הסורק ששה-עשר עיתוני ילדים עם ניחוחות מהעבר. הראשון שבהם, עיתון עברי לילדים שראה אור בשנת  1893: "עולם קטון" (במקור בחולם חסר)

מאת אורה עריף כץ
"עולם קטון : עיתון לתלמידים ותלמידות" נפתח בסיפור "הבקבוק" בו יש פנייה ישירה אל הקוראים הצעירים: "לא כאבותיכם ואף לא כאחיכם הגדולים הנכם, ילדים או נערים קטנים. המה כבר גדלו. כבר ראו ושמעו רבות".
שער העיתון 'דבר לילדים' מה-20 במאי 1948. איור נחום גוטמן. ויקיפדיה.
האתר, "עיתונות ילדים של פעם", מציע אוצר בלום של עיתוני ילדים אהובים שנעלמו מהנוף הישראלי. עיתונים שהעמוד הפותח שלהם מתחיל בשיר, שספק אם דור הטלוויזיה והאינטרנט הצומח כאן היה מסוגל לשבת ולקרוא בעיון. כך בעיתון "דבר לילדים" שעלה 40 מיל ועל גבי השער שלו ציור תמים של ילדים משקיפים אל השמיים, שם טס אוירון, ומתחתיו שיר הנפתח במלים: "אווירון נוצץ ברום/ לנו פה יפרוש שלום" או העיתון "הארץ לילדים" שראה אור בשנת 1921 ושרד חצי שנה: גיליון שחור לבן עם שיר של יעקב פיכמן "על חלקת המים, יום יום אני שט" וסיפור מאת בן "עמי" תחת הכותרת "שבת ביער".  בדצמבר 1921, יצא לאור העיתון "הקורא הקטן" ובשער שלו שיר "שני הרעים , שניהם המה בני עניים".
לימים נפתח העיתון "הארץ שלנו" עוד עיתון אהוב ברשימה של ששה עשר עיתוני ילדים מלאי תום.
שווה לפתוח את אתר הספרייה הלאומית, להרחיב את הלב ולשטוף את העיניים:
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן