Skip to content

קלאב מד אכזיב: המפתחות מוחזרים היום

רשת קלאב מד מחזירה היום את המפתחות של הקרקע שעליה פעל קלאב מד אכזיב מאז 1960. מנכ"ל קלאב מד ישראל, זאב דהן, מקווה שיצליח למצוא מקום חדש כדי לפתוח בו מועדון מכובד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

רשת קלאב מד מחזירה היום את המפתחות של הקרקע שעליה פעל המועדון באכזיב מאז 1960. מנכ"ל קלאב מד ישראל, זאב דהן, מקווה שיצליח למצוא מקום חדש כדי לפתוח בו מועדון מכובד

מאת עירית רוזנבלום

בלעדי. כפי שדווח במגפון בדצמבר 2011, הקרקע שעליו פעל קלאב מד אכזיב, חוזרת לרשות הטבע והגנים, והיא תהפוך לחלק מתוכנית אב כוללת לאזור. זאת מאחר וקלאב מד העולמית לא חידשה את החכירה על הקרקע שתוקפה פג ב-2010. מנכ"ל קלאב מד ישראל, זאב דהן, מאשר: "היום אני נוסע להחזיר להם את המפתחות".

אורוואר. קלאב מד אכזיב כיום. צילום עירית רוזנבלום
אורוואר. קלאב מד אכזיב כיום. צילום עירית רוזנבלום

קלאב מד אכזיב נפתח בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת והתאפיין בפשטות הלינה – בקתות קש שכונו "קאזות", לצד מזנונים שופעי אוכל לא כשר, שהיוו אטרקציה אז (כמו גם היום). המועדון, שרוב הנופשים בו היו צרפתים, הציע חוף ים ומוסיקה קלאסית לעת השקיעה והרבה אווירה משוחררת. זה היה מקום הנופש החביב על הסלבריטאים הישראלים בשנים הללו, שבילו בו במסיבות פרועות לתוך הלילה. שם נרקמו האהבות הגדולות של הבוהמה, עם צוות בידור דובר צרפתית.

קלאב מד אכזיב נסגר עם פרוץ האינתיפדה השנייה ב-2000 והירידה בתיירות הנכנסת לישראל. הוא נפתח לנסיון במאי 2001, אך נסגר לפני תום העונה ומאז לא הופעל על ידי קלאב מד. ה-11 בספטמבר 2001 והצונאמי בתאילנד וצרות נוספות הכניסו את רשת המועדונים להפסדים קשים.
ב-2005 החלו דיבורים על פתיחה מחודשת של המועדון, שהופעל אז על ידי יזמים ישראלים. בקיץ 2006 נבחן שדרוג המועדון בהשקעה של 35 מיליון יורו, כדי להתאים אותו לדרישות הגבוהות יותר של הצרכנים במאה ה-21, אך אז פרצה מלחמת לבנון השנייה והתוכניות הוקפאו.

מחפש אתר חדש. זאב דהן, מנכ"ל קלאב מד ישראל
מחפש אתר חדש. זאב דהן, מנכ"ל קלאב מד ישראל

לדברי דהן, המלונאות שינתה לחלוטין את פניה מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת: התיירים לא מחפשים רק חדר ואוכל אלא חווייה ותוכן, שלא לדבר על העלייה ברמת החיים שמעמידה בפני המלונאים אתגר לספק לאורחים מוצר שלא נופל מהמגורים שלהם בבית. "כיום יש לקלאב מד הרבה פחות מועדונים – במקום 130 במאה הקודמת, כיום יש רק 75-80 וכולם עברו שידרוג משמעותי, כמו, למשל הווילות במאוריציוס, ובקתות השאלא באתר הסקי ולמורל שבצרפת".

מחפשים חלון ראווה

דהן אומר שקלאב מד העולמית רוצה מאד להמשיך את נוכחותה בישראל ולמצוא אתר שיתאים לה בארץ: "אני בודק כל אפשרות שתתאים לצרכים שלנו. אנחנו רוצים להפעיל בישראל מועדון שיהווה חלון ראווה אמין למועדונים שלנו בחו"ל", הוא אומר, "זו מדינה קטנה ואין הרבה חלופות, אבל אני מקווה שנצליח למצוא בשנה-שנתיים הקרובות אתר מתאים, שכן חשוב מאד לרשת לפעול בארץ ולהשתקם בצורה מכובדת".

לדבריו, ישראלים ותיירים שרוצים לנפוש בקלאב מד בארץ, דורשים לקבל מוצר באותה רמה שהם מקבלים בחו"ל. "חווינו את זה במועדון קלאב מד באילת, כשאנשים לא חזרו לשם כי לא היו מרוצים. זה חשוב לתיירים, כי יש התעניינות רבה לנופש בישראל. גם בשביל הישראלים חשוב שיקבלו בארץ את חוויית קלאב מד, כדי שיטעמו את טעמה של חופשת קלאב מד בחו"ל".

דהן מציין שאין הרבה מדינות שבהן פועלת קלאב מד גם בתחום התיירות הנכנסת וגם בתיירות היוצאת כמו בישראל, שבה היא מביאה תיירים לישראל וגם שולחת ישראלים לחו"ל. "ככל שאני בודק, אני מוצא שקשה למצוא בארץ מקום שיכלול את כל המרכיבים שאנחנו דורשים, אבל הפעם אנחנו רוצים למצוא מקום שיתקרב לכך ואנחנו נשתדל להפעיל אותו באותה מקצועיות ובאותה רמה כמו בחו"ל", סיכם דהן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן