Skip to content

לבני מתפטרת מהכנסת. לפיד "יוצא לאור" ועורך כנס פעילים פומבי

על פי ההערכה, הבחירות יתקיימו, בסופו של דבר, ב-4 בספטמבר. מתגבשת תמיכה של 51 ח"כים לתאריך זה וההערכה היא כי בסופו של דבר יצליח נתניהו לגייס עוד עשרה קולות או יותר - כדי להשיג את הרוב הדרוש לבחירות בתחילת ספטמבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת צבי זינגר

לבני (צילום: ציפי מנשה)
יש חיים מחוץ לכנסת. לבני (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ ציפי לבני, שרק לפני מספר שבועות הובילה את האופוזיציה ואת קדימה, תגיש בצהריים את התפטרותה מהכנסת ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין.

לבני, שהפסידה לשאול מופז בהתמודדות על ראשות המפלגה, לא תעזוב, עפ"י הערכות מקורביה, את החיים הפוליטיים – אולם תעדיף לעשות זאת, בשלב זה, לא מבין ספסלי הכנסת. כפי הנראה, בכוונתה להמשיך בפעילות ציבורית ופוליטית מחוץ לכנסת – ועדיין לא ברור אם תתמודד על מקומה ברשימת קדימה לכנסת הבאה.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת בתגובה כי היא מצטערת על כך שיו"ר האופוזיציה לשעבר, ח"כ ציפי לבני, פורשת מן הכנסת. "לבני היא אדם ראוי והגון והיא רכשה נסיון רב בתחום המדיני. חסרונה בכנסת יורגש", אמרה יחימוביץ'. היא הוסיפה כי היא מקווה שלבני תשאר בחיים הפוליטיים ותוסיף לתרום להם.

ועוד התפתחות פוליטית משמעותית: יאיר לפיד, ראש מפלגת "יש עתיד", יוצא היום מהבונקר שבו התבצר בדף הפייסבוק שלו – ופותח את מערכת הבחירות בכנס פעילים גדול בתל אביב. בכנס הזה יציג לפיד גם את "תוכנית לפיד לשירות שווה לכולם".

בינתיים, מסתמן כי הבחירות הבאות תתקיימנה ב-4 בספטמבר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רצה להקדים ולערוך את הבחירות באמצע אוגוסט, אולם בגלל ה"חופש הגדול" ובגלל שהרמדאן נופל השנה על חודש אוגוסט – לא תתגבש הסכמה על תאריך זה.

ההערכה במערכת הפוליטית היא, כי ראש הממשלה יוכל להגיע להסכמה עם ראשי מפלגת העבודה וישראל ביתנו – וביחד עם הליכוד יהיו 51 קולות שיתמכו בהקדמת הבחירות לתאריך זה. המפלגות החרדיות ויו"ר קדימה מופז, עדיין מעוניינים שהבחירות ייערכו באמצע אוקטובר או מאוחר יותר, כדי לאפשר להם שהות להתארגן. מופז הדגיש, עם זאת, שמפלגתו מוכנה לבחירות "בכל עת" ובליכוד מקווים כי יוכלו להגיע בכל זאת להבנה על ה-4 בספטמבר עם מופז או עם ש"ס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן