Skip to content

הידרדרות מצב רשות השידור והעדר אכיפה נגד פרסום סמוי בדו"ח המבקר

מבקר המדינה קורא לראש הממשלה להתערב ב'הידרדרות החמורה במעמדה הציבורי של רשות השידור ובתפקודה'. בדו"ח המבקר המתפרסם היום, מוקדש פרק מיוחד לשידורי הכבלים והלווין. בפרק זה נמתחת ביקורת על העדר אכיפה שהוא אחת הרעות החולות של מערך הפיקוח על שידורי הטלוויזיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מבקר המדינה
מבקר המדינה

מבקר המדינה קורא לראש הממשלה להתערב ב'הידרדרות החמורה במעמדה הציבורי של רשות השידור ובתפקודה'. בדו"ח המבקר המתפרסם היום, מוקדש פרק מיוחד לשידורי הכבלים והלווין. בפרק זה נמתחת  ביקורת על העדר אכיפה שהוא אחת הרעות החולות של מערך הפיקוח על שידורי הטלוויזיה

מאת אורה עריף כץ

מבקר המדינה פורס את השלומיאליות שמאפיינת את תהליך יישום הרפורמה ברשות השידור, בין היתר עקב יצירת התלות המובהקת בין יישום הרפורמה לבין מימוש נכסי הנדל"ן של הרשות. תיקון החוק שהתקבל בכנסת בסוף  2011 קובע כי האישור להעברת נכסי הרשות יופקד בידי השר הממונה בלבד, דהיינו ראש הממשלה.  "תיקון זה יצר מציאות חדשה שבה ספק אם הנחיית ראש הממשלה – שיצרה זיקה ישירה בין מכירת הנדל"ן ובין מימון תכנית הרפורמה – ניתנת ליישום בטווח הנראה לעין, ועל הרשות לתת דעתה להתפתחות זו" מעיר המבקר, תוך הדגשת הכשל התקציבי המתמשך של הרשות וההידרדרות במצבה ובתדמיתה.

מתחם שערי צדק הישן בירושלים: נכס נדל"ן של רשות השידור

"משרד מבקר המדינה ער להליכים שהחלה הרשות לנקוט בשנת 2011 בכל הקשור לקידום הטיפול בנדל"ן.. עם זאת, ממצאי דוח זה מלמדים שנוצרה מציאות חדשה שבה שינוי החוק, השינוי המבני, מימוש הנכסים ומימוש הרפורמה שלובים אלו באלו בלא שניתן להפרידם". את המציאות ברשות השידור מתאר לינדנשטראוס כ'משבר עמוק' : זאת ועוד, בהתייחסותו הספציפית  בדו"ח לטיפול של רשות השידור בנכסי הנדל"ן שלה, נמצאים, על פי הדו"ח, כשלים ארגוניים וניהוליים. מדובר בנכסים בכל רחבי הארץ ובעיקר בירושלים. המבקר מצא כי הרשות לא ניהלה לאורך השנים רישום עדכני של נכסיה, ולא תיעדה את השינויים שנעשו בהם. זאת ועוד, הרשות לא מינתה מנהל מקצועי שיטפל בנכסי הנדל"ן.

בפרק המוקדש לפעילות המועצה לשידורי כבלים ולווין המסונפת למשרד התקשורת, קובע המבקר, ד"ר מיכה לינדנשטראוס כי המועצה פועלת בהרכב חסר ואין בה ייצוג של היוצרים והאמנים.

זאת ועוד, הוא מותח ביקורת על הסלחנות ביחס להחדרת תוכן שיווקי סמוי למשדרים וקורא לעגן הנחיות לטיפול אחיד בכל מקרה של הפרה, ובכלל זה הטלת עונשים כספיים (קנסות) על בעלי רשיונות השידור ובמקרים חמורים יותר, אף חילוט ערבויות ואף ביטול רישיונות.

המבקר מתייחס ספציפית להפרות החוזרות ונשנות במשדרי החסות של תכניות הספורט הפופולאריות של חברת הכבלים הוט והחברה לשידורי לווין יס. חברות אלה קיבלו הערה מיו"ר מועצת הכבלים ניצן חן, ואולם לא הוטלו עליהן כל עיצומים כספיים – צעד נדיר שננקט רק במקרים בודדים.

בדברי תגובתו לדו"ח הצביע חן על הקושי בבניית מודל אחיד לגביית קנסות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן