Skip to content

בג"ץ: ההחלטה להרוס את המבנים בגבעת האולפנה – בעינה עומדת

דיון שהתקיים אתמול בבוקר מתחו השופטים ביקורת חריפה נגד הממשלה: "כשהמדינה באה ומבקשת משהו אנחנו בטוחים שהיא תעשה אותו, לכן יש איזה שהוא כבוד הדדי בין הרשויות". מאת אבירם זינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עם זאת, ניתנה הארכה עד 1.7 לצורך ביצועו של פסק הדין. בדיון שהתקיים אתמול בבוקר מתחו השופטים ביקורת חריפה נגד הממשלה: "כשהמדינה באה ומבקשת משהו אנחנו בטוחים שהיא תעשה אותו, לכן יש איזה שהוא כבוד הדדי בין הרשויות"

מאת אבירם זינו

בג"ץ דחה הערב (בי) את בקשת המדינה בעניין שכונת גבעת האולפנה בבית אל וקבע כי פסק הדין שניתן בספטמבר 2011 להרוס את המבנים בשכונה עומד בעינו. עם זאת, ניתנה הארכה עד 1.7 לצורך ביצועו של פסק הדין. הנשיא כתב: עקרון סופיות הדיון משקף הפרדת רשויות. עקרון קיום פסקי דין מבטיח שההליך השיפוטי לא יהיה סרק ותוצאותיו יתממשו.

>>> זעם בימין על ההחלטה לפנות את גבעת האולפנה / מאת צבי זינגר

אמנם קולו של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, לא נשמע אמש כשחבריו להרכב, עוזי פוגלמן וסלים ג'ובראן, מתחו ביקורת חריפה על הממשלה בבקשת המדינה לפתוח מחדש את הדיון בעתירה לממש את צווי ההריסה של מבנים בשכונת גבעת האולפנה בבית אל, אבל  היה זה הוא שכתב את פסק הדין שדחה את בקשת המדינה.

הרקע לדיון הוא ההחלטה שניתנה לפני כשנה, לאור הודעת המדינה להריסת המבנים, אך צווי ההריסה לא מומשו. ימים ספורים לפני תום המועד להריסת המבנים, הגישה המדינה הודעה וביקשה "לחידוש הדיון בעתירה". בבקשה נכתב כי "ראש הממשלה ופורום השרים מבקשים לשקול מחדש את דרך יישום המדיניות עליה החליטו וכנגזרת מכך גם את עמדתם הפרטנית עליה הודיעו לבית המשפט הנכבד בעתירה זו".

בדיון שהתקיים אתמול בבוקר מתחו השופטים ביקורת חריפה נגד הממשלה: "כשהמדינה באה ומבקשת משהו אנחנו בטוחים שהיא תעשה אותו, לכן יש איזה שהוא כבוד הדדי בין הרשויות". עו"ד מיכאל ספרד אמר: "המדינה מתנהגת כמו מהמר כפייתי, שר הביטחון היה צריך להתפטר, איך הציבור יתייחס לכך שראש הממשלה ושר הביטחון לא מקיימים את ההתחייבויות שלהם?"

הנשיא גרוניס כתב בהחלטתו כי, "עקרון סופיות הדיון נשען על שורה של אינטרסים ציבוריים. מבחינה חוקתית עקרון סופיות הדיון גם משקף את הפרדת הרשויות. ביצועו של פסק הדין אינו נתון עוד לרשות השופטת אלא עובר לרשות המבצעת. פרט לשיקולים של סופיות הדיון, עומד גם העיקרון הבסיסי של קיום פסקי דין. עיקרון יסודי זה מבטיח שההליך השיפוטי לא יהא הליך סרק, אלא שתוצאתו תמומש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן