Skip to content

ש"ס מסרבת להיות מיוצגת בוועדה שתגבש חוק "גיוס לכל"

לאחר התייעצות שקיים עם הרב עובדיה יוסף, הודיע ח"כ אלי ישי כי ש"ס לא תשלח נציג לוועדת פלסנר ותגבש בקרוב פתרון משלה לבעיית הנשיאה בנטל. ח"כ אמסלם הגיב בדף הפייסבוק: ש"ס היא מפלגת לוויין של הקיצונים האשכנזים ואת כל כוחה הפוליטי, המגיע ברובו מבוחרים ציונים, המשרתים ועובדים לפרנסתם, היא מנצלת כדי לשרת אידיאולוגיה קנאית ומתבדלת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר התייעצות שקיים עם הרב עובדיה יוסף, הודיע ח"כ אלי ישי כי ש"ס לא תשלח נציג לוועדת פלסנר ותגבש בקרוב פתרון משלה לבעיית הנשיאה בנטל. ח"כ אמסלם הגיב בדף הפייסבוק: ש"ס היא מפלגת לוויין של הקיצונים האשכנזים ואת כל כוחה הפוליטי, המגיע ברובו מבוחרים ציונים, המשרתים ועובדים לפרנסתם, היא מנצלת כדי לשרת אידיאולוגיה קנאית ומתבדלת

מאת צבי זינגר

ש"ס מסרבת לשלוח נציג מטעמה לוועדת פלסנר – הוועדה שאמורה לגבש הצעת חוק "גיוס לכל", שתחליף את "חוק טל". כך הודיע יו"ר תנועת ש"ס, השר אלי ישי. ש"ס אינה היחידה המסרבת לשלוח נציג לוועדה. כמוה עשתה עוד קודם לכן, "יהדות התורה", שגם היא מסרבת להיות מיוצגת בוועדה.

אלי ישי: "לומדי התורה אינם עומדים למו"מ". (צילום: ציפי מנשה)

בהודעה שפירסם השר ישי נאמר: "לומדי התורה אינם עומדים למשא ומתן על מכסות ועל זכותם הבסיסית להגות בלימוד התורה. תרומתם של לומדי התורה לעם היהודי ולמדינת ישראל ידועה וברורה לכל יהודי מאמין".

ישי, שפרסם את הודעתו לאחר התייעצות שקיים עם הרב עובדיה יוסף, הודיע עוד כי ש"ס תגבש בקרוב פתרון משלה לבעיית הנשיאה בנטל ותציג את הפתרון הזה בפני הציבור.

ח"כ חיים אמסלם: "ש"ס - מפלגת לויין של הקיצוניים האשכנזים". (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ חיים אמסלם: "ש"ס - מפלגת לויין של הקיצוניים האשכנזים". (צילום: אתר הכנסת)

בתגובה פירסם ח"כ הרב חיים אמסלם, ראש תנועת "עם שלם" שפרש מש"ס, הודעה בעמוד הפייסבוק שלו, שבה נאמר כי מפלגתו לשעבר, "הוכיחה היום שוב כי היא מפלגת לוויין של הקיצונים האשכנזים ואת כל כוחה הפוליטי, המגיע ברובו מבוחרים ציונים, המשרתים ועובדים לפרנסתם, היא מנצלת כדי לשרת אידיאולוגיה קנאית ומתבדלת".

הרב אמסלם קרא לראשי המפלגות המגבשות את החוק החדש, "להקשיב לקולו של רוב הציבור החרדי הדומם, המבקש להשתלב בחברה ולשאת בנטל ולא לעסקנים ולנציגים החרדים הקיצוניים".

חרף הקשיים שמציבות הסיעות החרדיות, מתכוון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות לוועדה אדם שייצג את האינטרסים החרדיים. עו"ד יעקב ויינרוט הוא המועמד המסתמן.

בישיבת סיעת הליכוד היום אמר נתניהו, כי בכוונתו למצוא חלופה שוויונית וצודקת לחוק טל והדגיש: "יש לנו תאריך חקיקה ואנו נעמוד בו".

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "פגיעה בהפרדת הרשויות" (תצלום: אתר הכנסת)
ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "פגיעה בהפרדת הרשויות" (תצלום: אתר הכנסת)

מכשול נוסף על דרכה של הוועדה הוא מכתב ששיגר יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ליועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון. במכתבו ביקש הרצוג לבדוק, האם מינויו של ח"כ פלסנר לוועדה מטעם הממשלה פוגע בעיקרון הפרדת הרשויות ואינו מנוגד לתקנון הכנסת.

"אין לי כמובן כל הסתייגות אישית מח"כ פלסנר, שמוכר כאדם שבקיא בנושא, ואולם מצאתי לנכון להתריע, כי על פניו ומבלי לדעת את הפרטים לאשורם, מצב דברים שכזה מעלה חשש לכאורה להפרת תקנון הכנסת ולהפרת עקרון הפרדת הרשויות", נאמר במכתב. לדבריו, כדי להיות חבר בוועדה מטעם הממשלה, על ח"כ פלסנר להיות שר או סגן שר.

1 Comment

  1. רוחמה
    14 במאי 2012 @ 19:47

    "לומדי התורה אינם עומדים למשא ומתן על מכסות ועל זכותם הבסיסית להגות בלימוד התורה". ומה עם זכותנו הבסיסית לא למות באופן בלעדי, וגם למענם?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן