Skip to content

ערוץ MSNBC ריאיין אסירים ישראלים

תעודת כבוד לבתי הכלא הישראליים בפרק מסדרה הדנה בתנאי כליאה בעולם. ערוץ MSNBC האמריקני קיבל גישה לבתי הכלא רימונים, נוה תרצה וחרמון, שם ריאיין אסירים, בהם שביצעו פשעים חמורים, לתחקיר על תנאי הכליאה בישראל. זאת במסגרת התכנית Lockup World Tour. התכנית תשודר סימולטנית בישראל ובחו"ל. מאת אורה עריף כץ ישראל מעמידה את שיקום האסירים בראש סדר העדיפויות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעודת כבוד לבתי הכלא הישראליים בפרק מסדרה הדנה בתנאי כליאה בעולם. ערוץ MSNBC האמריקני קיבל גישה לבתי הכלא רימונים, נוה תרצה וחרמון, שם ריאיין אסירים, בהם שביצעו פשעים חמורים, לתחקיר על תנאי הכליאה בישראל. זאת במסגרת התכנית Lockup World Tour. התכנית תשודר סימולטנית בישראל ובחו"ל.

מאת אורה עריף כץ

ישראל מעמידה את שיקום האסירים בראש סדר העדיפויות ואינה מעמידה את עצם המאסר בחשיבות ראשונה. כך עולה מצילומי הפרק הישראלי של הסדרה Lockup Israel.

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy

לצד האסירים, צוות בתי הכלא נחשף אף הוא במסגרת התכנית והציג את הגישה הישראלית ביחס להתמודדות עם אסירים ואף חשף מידע על שגרת החיים בבתי הכלא וסיפק סיפורים אנושיים מרגשים. האסירים המסוכנים ביותר קיבלו היתר להתראיין וחשפו מידע חדש. בין המרואיינים, כפי שנלמד מהפרומו לתכנית, פלסטינאים ויהודים חובשי כיפה, בפרק המדגיש את הקונפליקטים הקשים שישראל שרוייה בהם, כרקע לצילומים של תנאי הכליאה בה.

הפרק הישראלי של הסדרה מתמקד אף בהבדלים מהותיים בין הגישה לאסירים בין ישראל וארה"ב. בעוד שבישראל מושם דגש על שיקום התנהגותי, הרי האמריקאים הציבו יעד הרבה יותר פרגמטי אותו הם מכנים 'קרקוע והכלה': כלומר, משימתם העיקרית, על פי ראות עיניהם היא לסגור את האסירים במקום שבו לא יפגעו בחברה החיצונית. 

צוות התכנית האמריקנית הגיע ארצה לפני מספר חודשים כדי לערוך את עבודת התיעוד.

מפיק הסדרה אלן פרנק אמר לאחר השלמת צילומי הפרק כי: "אחד מהמפתחות להבנת שיטת בתי הסוהר הישראלית ומדוע האסירים חיים בנוחות כזו זה לצד זה, גם בבתי כלא בעלי שמירה מקסימלית, זו ההכרה בשטחה המצומצם של ישראל. האסירים האלה עתידים יום אחד לשוב לחברה ובתי הכלא אינם מעוניינים לשחרר אותם במצב גרוע יותר מזה שהיו בו כשנכסו אליהם."

 מחברת "ענני תקשורת" המיצגת את הערוץ בישראל נמסר: "ענני תקשורת מברכת על  הקשר עם אנשי הערוץ על מספר פרוייקטים תיעודיים. בזכות כך, הערוץ נותן חלון לעולם ומציג את הזוית האחרת על ישראל".

Lockup World Tour משודרת ב MSNBC  (ערוץ 74 ב HOT) בכל יום ראשון ב 5:00, ו- 12:00

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן