Skip to content

מאסר לעו"ד ישראלי שהורשע בהברחת טלפונים ניידים לאסיר ביטחוני

השופטים: "החומרה נובעת שמדובר באסיר ביטחוני... תכלית המאסר אינה רק ענישה, אלא גם מניעה של פעולות טרור בעתיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השופטים: "החומרה נובעת שמדובר באסיר ביטחוני… תכלית המאסר אינה רק ענישה, אלא גם מניעה של פעולות טרור בעתיד"

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (א) שלוש  שנות מאסר על חאלד דסוקי,  עו"ד ישראלי שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים וכרטיסי SIM לאסיר בטחוני פעיל חמאס.

עו"ד דסוקי הורשע בתחילת החודש. על פי כתב האישום, בעת שהיה חבר בלשכת עורכי הדין בישראל, ניצל את מעמדו כדי לבצע את העבירות. על פי עובדות כתב האישום, יצר דסוקי קשר עם זיאד קוואסמה, שריצה מאסר ממושך בקציעות על עבירות ביטחון שנעברו על רקע פעילותו בחמאס, ועם אסירים אחרים, במסגרתו קשר קשר לסייע לחמאס ולהבריח עבור אסיריו טלפונים ניידים וכרטיסי "סים".

ב-6 ביולי 2009, סמוך לשעה שמונה בבוקר, על פי תיאום מראש עם שירות בתי הסוהר, הגיע לכלא על מנת להיפגש עם ארבעה אסירים, וביניהם האסיר קוואסמה. במהלך שהייתו בכלא, בעודו ממתין להגעת האסירים לחדר המפגש, נמצאו ברשותו שלושה טלפונים של חברת סלקום.

השופטים, סגן הנשיא ברוך אזולאי, נתן זלוצ'ובר ויעל רז לוי, כתבו בהחלטתם כי, "החומרה נובעת שמדובר באסיר ביטחוני. עבירות מעין אלה מסכנות את הסדר התקין של בתי הסוהר וכמובן, שהן עלולות לפגוע בביטחון המדינה. מקור האיסור על הכנסת פלאפונים לאסירים ביטחוניים לכלא הוא מתוך הצורך לצמצם את הקשר שלהם עם החוץ, שכן בדרך זו הם ממשיכים לסייע ולפעול במסגרת ארגוני הטרור אליהם הם משתייכים. תכלית המאסר אינה רק ענישה, אלא גם מניעה של פעולות טרור בעתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן