Skip to content

משלמים ביטוח שאירים למרות שהם רווקים וללא ילדים

ועדת הכספים תדון היום בנושא גביית השווא של דמי ביטוח שאירים מאלפי חוסכים לפנסיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכספים תדון היום בנושא גביית השווא של דמי ביטוח שאירים מאלפי חוסכים לפנסיה

מאת כתב מגפון

לבקשת יו"ר מרצ, חה"כ זהבה גלאון, וח"כ יצחק וקנין (ש"ס), תקיים היום (ב') ועדת הכספים דיון בנושא גביית השווא של דמי ביטוח שאירים מאלפי חוסכים לפנסיה.

גלאון: "אלפי חוסכים בקרנות הפנסיה משלמים מדי שנה מבלי ידיעתם מאות שקלים עבור כיסוי לביטוח שאירים למרות שאין להם כלל שאירים ולכן הם לא זכאים לביטוח. המצב משול לאדם שאין לו מכונית אבל ממשיך לשלם עבור ביטוח רכב".

"יזמנו את הדיון כדי לשים סוף לגביית השווא של קרנות הפנסיה וחברות הביטוח, שמייצרת להן הכנסות לא מוצדקות בהיקף אדיר בחסות אי-שקיפות ונהלים שפוגעים בציבור. אנו נדרוש מנציגי האוצר לפעול כדי לשנות את הנהלים הקיימים, שמאפשרים לקרנות הפנסיה להמשיך בגבייה הזאת גם ממי שכלל לא יכול לעשות בו שימוש."

ביטוח שאירים מאפשר לשאיריו של חוסך (בן/בת זוגו או ילדיו) להמשיך לקבל את הקצבה שלו, אם הוא נפטר. על פי הנתונים שנמסרו לגלאון ולוקנין מאגף שוק ההון באוצר, אלפי חוסכים רווקים וחסרי ילדים משלמים כברירת מחדל סכומים שמגיעים עד 400 ש"ח בשנה לקרנות הפנסיה עבור כיסוי שאירים, למרות שאין להם כלל שאירים. התופעה מתקיימת בחסות הנחייה של אגף שוק ההון, לפיה מתאפשר לקרנות הפנסיה לגבות כיסוי ביטוחי כזה כברירת מחדל מכל מצטרף חדש לקרן, גם אם אין לו שאירים. הרוב המוחלט של המבוטחים אינם מודעים לגביית השווא ולכן גם אינם פונים לקרנות בבקשה לבטל אותה.

גלאון אמרה: "בדיון בכוונתנו לדרוש מהאוצר לשנות את הנהלים ולקבוע פרקטיקה חדשה והגיונית: קרנות הפנסיה יורשו לגבות דמי ביטוח שאירים אך ורק ממי שיש לו כאלה, וחובת הבירור תהיה עליהן ולא על המבוטח. אנו מאמינים שניתן לדאוג לכיסוי ביטוח שאירים הולם עבור כל מי שיש לו בן/בת זוג או ילדים גם בלי לייצר הכנסות מיותרות לקרנות הפנסיה מאנשים שכלל לא צריכים להיות מבוטחים."

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן