Skip to content

צה"ל מצטרף מעשית לשמירה על איכות הסביבה

הוראה כלל צה"לית חדשה דורשת כי מעתה כל אימון או תרגיל יחויבו בכתיבת נספח נוהלי שמירה על איכות הסביבה באותה פעילות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוראה כלל צה"לית חדשה דורשת כי מעתה כל אימון או תרגיל יחויבו בכתיבת נספח נוהלי שמירה על איכות הסביבה באותה פעילות

מאת אליק מאור

 צה"ל מצטרף לשמירה על איכות הסביבה. כך עולה מהוראה כלל צה"לית שהופצה אתמול, יום שני, ביחידות צה"ל השונות. על פי ההוראה מעתה, בכל תרגיל או אימון צה"לי, יחויב כתיבת נספח הגנת הסביבה הדואג להסדרת כלל האלמנטים הקשורים  לשמירת הסביבה תוך כדי אימון: מחיסכון במשאבים ועד שמירה על עתיקות.

מנסים להיות ירוקים. (צילום: Michael Shvadron, צה"ל)

ההוראה מתייחסת לתרגיל או אימון מרמת גדוד (4 פלוגות) ומעלה. "צה"ל מתאמן על כמחצית משטחה של מדינת ישראל", נכתב באגרת שהפיצה אתמול בצה"ל מחלקת הבטיחות ובקרת האיכות של זרוע היבשה (מבק"א) בשיתוף עם המנהל להגנת הסביבה באט"ל.

"כחלק מהמוכנות המבצעית מתאמן צה"ל בשטחי אש, שמורות טבע ועוד, וכנגזרת מהם עלולות להיווצר פגיעות בסביבה. בעקבות כך הוחלט כי מעתה לכל תיק תרגיל ייכתב נספח הגנת סביבה שייבנה לפני יציאת היחידה בשטח".

הנספח מגדיר התייחסות לשישה נושאים שונים: דלקים ושמנים, פסולת, זיהום קרקע, זיהום אוויר, חיסכון במשאבים, ערכי טבע ועתיקות. בין היתר הוא מחייב ריכוז ופינוי מסודר של דלקים ושמנים ודיווח מיידי על כל חשש לזיהום, מיון והפרדת סוגי פסולת, הדממת מנועים בכל טווח זמן קצר ללא נסיעה כדי למנוע זיהום אוויר, הימנעות משפיכת מים ממכליות וכן חיוב על הודעה למפקדים במקרה של מציאת עתיקות.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן